Uusi työpaikka ilman yhtään työhakemusta? MeetFrank poistaa työpaikkailmoitukset sovelluksestaan

Suosittu työnhakusovellus MeetFrank poistaa työpaikkailmoitukset palvelustaan – lähes kaikki työnhakijat pääsevät ensimmäiseen haastatteluvaiheeseen

HELSINKI (24.10.2018) – Slush-tapahtuman kumppanina vuosi sitten Suomessa lanseerattu virolainen MeetFrank-sovellus julistaa sodan työpaikkailmoituksia vastaan. Kännykkäsovelluksena toimivan palvelun uudesta versiosta on poistettu työpaikkailmoitukset kokonaan. Työnhakijoiden ei myöskään tarvitse täyttää työhakemuksia, vaan palvelun chatbot yhdistää käyttäjät automaattisesti hakijan profiiliin sopiviin yrityksiin.

MeetFrankilla on Suomessa yli 16 000 käyttäjää, joista useimmat työskentelevät asiantuntijayrityksissä, ohjelmistoalalla ja startupeissa. Työnhakijat voivat käyttää sovellusta täysin anonyymisti miettiessään uusia työmahdollisuuksia.

“Palvelua kehittäessämme havaitsimme, että rekrytoijat käyttävät aivan liian paljon aikaa työpaikkailmoitusten laatimiseen ja työhakemusten arvioimiseen. Niinpä päätimme poistaa nämä molemmat hidasteet”, sanoo MeetFrankin perustaja ja toimitusjohtaja Kaarel Holm. “Työpaikkailmoitukset ovat voimassa rajoitetun ajan, eivätkä ne siten edusta tämän hetken työmarkkinaa, jossa kasvavat yritykset rekrytoivat kaiken aikaa. Työnhakijatkaan eivät ole niin kiinnostuneita yksittäisistä työtehtävistä, vaan ensisijaisesti yrityksistä, jotka tarjoavat mukavan työympäristön, inspiroivan kulttuurin sekä hyvän ansiotason”, hän jatkaa.

MeetFrankin chatbot yhdistää työntekijät yrityksiin tekoälypohjaisesti. Chatbot tekee ensimmäisen haastattelukierroksen jo sovelluksen sisällä, jonka jälkeen työnhakija voi jakaa yhteystietonsa kiinnostavalle yritykselle ja jatkaa keskustelua chatissa suoraan rekrytoijan kanssa. Viimeisen vuoden aikana chatbot on tehnyt 250 000 työtarjousta yritysten puolesta.

"MeetFrank tarjoaa uuden ja mielenkiintoisen lähestymistavan rekrytointiin – ja mikä parasta, se näyttää oikeasti toimivan! Kun mukana on vielä selvästi asialle omistautunut ja osaava tiimi, jonka kanssa yhteistyö sujuu, ei voi kuin suositella palvelua", sanoo MeetFrankia rekrytoinneissaan käyttävän F-Securen Matti Aksela, Vice President of Articial Intelligence.

iOS- ja Android-käyttöjärjestelmille saatavilla oleva sovellus on työnhakijoille ilmainen. Suomalaisista yrityksistä palvelun kautta ovat rekrytoineet myös muun muassa Futurice, Pihlajalinna, Wolt, Tieto, Accenture, Freska, Smartly, Nets, AppGyver ja F-Secure.

Sovelluksen voi ladata osoitteesta www.meetfrank.com

Juhani Polkko, San Francisco Oy
MeetFrankin edustaja Suomessa
juhani@meetfrank.com

Kaarel Holm, CEO, MeetFrank OÜ
kaarel@meetfrank.com

San Francisco Oy
Eerikinkatu 28

MeetFrank-sovellus perustuu älykkääseen Frank-nimiseen chatbotiin, joka yhdistää työnhakijat ja työpaikat automaattisesti. Työnhakijalle palvelu on täysin anonyymi – työnantaja saa hakijan tiedot vasta kun hän ilmoittaa olevansa kiinnostunut tehtävästä. Sovellus näyttää myös suoraan työnhakijan profiiliin sopivien työpaikkojen keskipalkan.

MeetFrank on vuonna 2017 perustettu startup-yritys, jonka pääkonttori sijaitsee Tallinnassa. Sovelluksella on lähes 200 000 latausta Suomessa, Baltian maissa sekä Saksassa. Suomessa palvelu lanseerattiin Slush 2017 -tapahtuman virallisena rekrytointialustana, ja yrityksistä palvelua ovat käyttäneet mm. Futurice, Wolt, Accenture, Smartly ja Taxify. Sovellus toimii iOS- ja Android-laitteilla.

Kuvia median käyttöön:

MeetFrank media kit (Dropbox)

www.meetfrank.com