Uusi varausjärjestelmä sähköistää talliyritysten toiminnan ja varausten maksamisen - Maksuturva Group Oy ja Hopoti Software Oy aloittivat yhteistyön

Kaksi innovatiivista yritystä yhteistyöhön – Maksuturva Group Oy tarjoaa räätälöidyn maksuratkaisun Hopoti Software Oy:n kehittämään täysin uudenlaiseen ratsastajat ja tallit yhdistävään varausjärjestelmään ja ratsastuksen sosiaaliseen alustaan.

Älykkäisiin maksuratkaisuihin erikoistunut maksulaitos Maksuturva Group Oy ja Hopoti Software Oy aloittivat yhteistyön keväällä 2017. Hopoti Software Oy on kehittänyt yhteistyössä Suomen Ratsastajainliiton kanssa ratsastustalleille suunnatun ainutlaatuisen varausjärjestelmän ja ratsastuksen sosiaalisen alustan. Maksuturva on ollut perustamisestaan saakka edelläkävijä omalla alallaan, joten oli luonnollista, että kaksi innovatiivista yritystä aloittivat yhteistyön tavoitteenaan tarjota asiakkaille edistyksellistä palvelua.

”Innostuimme Maksuturvassa ajatuksesta heti. Hopotilla on tehty hienoa työtä hyvän palvelun luomiseksi ja olemme ylpeitä siitä, että saamme olla mukana tämän edistyksellisen palvelun alkutaipaleella. Uskomme, että palvelulla on kaikki mahdollisuudet kehittyä Suomen ja Euroopan johtavaksi palveluksi omalla alallaan”, sanoo Maksuturvan Director DevOps ja perustaja Konsta Karvinen.

Hopoti-palvelussa ratsastustallit voivat myydä yksittäisiä tunteja, kursseja tai kausikortteja. Palvelu ei kuitenkaan ole pelkkä varausjärjestelmä, vaan Hopotin kautta tallit voivat muun muassa hallinnoida ja suunnitella hevosten käyttöä, seurata myyntiä ja tilastoja sekä saada raportit kirjanpitoon sen lisäksi, että tallin asiakkaat voivat maksaa tunnit, kurssit tai kausikortit heti varausta tehdessään. Näin kattavaa järjestelmää ei tiettävästi ole Suomessa eikä maailmalla aiemmin toteutettu. Osittaisia palveluita maailmaltakin löytyy, mutta Hopotissa onnistuu koko prosessin hallinnointi ja lisäksi vielä netissä, ilman että käyttäjän tarvitsee ladata laitteelleen erillistä ohjelmistoa. Palvelun perusideaa voitaisiin hyödyntää monenlaisissa palveluissa.

”Tallien asiakkaiden tarpeet ovat muuttuneet ja yksilöllisyys näkyy yhä enemmän tämän päivän toiminnassa. Suomen Ratsastajainliitto on tehnyt läheistä yhteistyötä Hopoti Software Oy:n kanssa palvelun kehittämisessä ja uskomme, että se tulee helpottamaan talliyrittäjän arkea huomattavasti. Maksuturva on myös Suomen Ratsastajainliiton monivuotinen yhteistyökumppani ja tiesimme, että Maksuturvalta palveluun saadaan sen tarpeita vastaava maksuratkaisu”, kertoo Suomen Ratsastajainliiton pääsihteeri Fred Sundwall.

Ratsastajat ovat pitkään toivoneet palvelua, jossa tunnit tai kausikortit voisi varatessaan myös maksaa, joten Hopoti on ollut odotettu palvelu. Maksaminen onkin yksi Hopotin keskeisimmistä ominaisuuksista: Maksuturvan kautta palveluun on saatu käyttöön kaikki suosituimmat maksutavat, kuten verkkopankki- ja korttimaksut sekä Erämaksu, jolla on potentiaalia mullistaa täysin tallien myyntimäärät, kun tallien ei tarvitse enää itse hoitaa laskutusta ja ratsastajat saavat joustavuutta maksamiseen. Lisäksi Hopotissa on mahdollista seurata kehitystään ratsastajana ja hyödyntää jatkossa erilaisia sosiaalisia ominaisuuksia, kuten blogeja, ryhmiä ja kuvien jakamista. Tärkeänä ominaisuutena on myös se, että Hopotin kautta ratsastaja voi löytää itselleen sopivan tallin tai kurssin ympäri Suomen, mikä tekee tuntien ja kurssien ostamisesta huomattavasti entistä helpompaa.

”Maksuturvan tarjoama maksutapavalikoima, mahdollisuus tilittää maksu usealle osapuolelle ja edellytykset räätälöinnille ovat ainutlaatuiset suomalaisilla markkinoilla. Maksuturvalta saimme sellaisen maksupalvelun, joka kokonaisuutena sopii parhaiten Hopotin palveluun. Maksuturva pystyi räätälöimään juuri meille sopivan ratkaisun. Uskomme, että Maksuturva kykenee jatkossa tuottamaan meille palveluja myös kattavammin Euroopassa”, kertoo Hopoti Software Oy:n myyntijohtaja Ville Salonen.

Hopoti-palvelun pilotointi toteutettiin syksyllä 2017 ja jo nyt sivuilla on keskimäärin 700 kävijää päivässä, mikä kertoo paitsi suuresta käyttöasteesta niin myös kasvavasta mielenkiinnosta palvelua kohtaan. Palvelua kehitetään jatkuvasti vastaamaan ratsastajien ja tallien tarpeita. Palvelu on hiljattain avattu kaikille ja palveluun voivat nyt rekisteröityä tallit ja ratsastajat ympäri Suomen. Ulkomaille laajentuminenkin on jo käynnissä.

Lisätietoja:

Konsta Karvinen
Director, DevOps
Maksuturva Group Oy
konsta.karvinen@maksuturva.fi

Ville Salonen
Myyntijohtaja
Hopoti Software Oy
ville.salonen@hopoti.com

Maksuturva Group Oy on Finanssivalvonnan alaisuudessa toimiva älykkääseen maksamiseen erikoistunut, kansainvälisesti toimiva maksulaitos ja PCI DSS -sertifioitu maksupalveluntarjoaja. Yhtiön asiakkaisiin lukeutuvat mm. Zalando, Olympiakomitea, Hobby Hall, Reima, Neste ja Kotipizza. Maksupalveluiden teknisestä toteutuksesta vastaa oma erillinen ICT-palveluyhtiö, Maksuturva ICT Services Oy, yhdessä sertifioitujen palveluntarjoajien kanssa. www.maksuturva.fi