Uusi verkkopalvelu KantaApu tukee terveyttä COVID-19-pandemian aikana

Oman ja läheisen terveyttä voi seurata KantaApu-verkkopalvelun (www.kantaapu.fi) avulla, on sitten kyse yleisterveydestä tai tietystä sairaudesta. KantaApuun tehdyt merkinnät voi tarvittaessa lähettää esimerkiksi terveydenhuollon ammattilaiselle. Lisäksi KantaApu-palvelun kautta pääsee suoraan käsiksi THL:n verkkosivuihin sekä Facebook-päivityksiin. Palvelun saa ilmaiseksi käyttöön COVID-19-pandemian aikana.

KantaApu on tamperelaisen ohjelmistokehitykseen erikoistuneen ITfox Oy:n uusin verkkopalvelu, jolla pystyy seuraamaan kipua, verenpainetta, kuumetta, hengityksen helppoutta, stressiä, lääkitystä, painoa sekä saamaan rokotusmuistutuksia. KantaAvulla terveystietojen ja oireiden kirjaaminen tapahtuu kätevästi laitteesta riippumatta niin puhelimella, tabletilla kuin tietokoneella. KantaApu on sisarpalvelu yrityksen jo aiemmin julkaisemalle TassuApu-palvelulle.

Kun asiat muuttuvat nopeasti ja huoli terveydestä kasvaa, voi omien tuntemusten ja oireiden muistaminen sekä tulkitseminen olla haastavaa. KantaApu tukee esimerkiksi koronaviruksen ja muiden hengitystieinfektioiden aiheuttamien oireiden tarkkailua, ja tiedot löytyvät keskitetysti ja kattavasti yhdestä paikasta.

KantaApuun tehdyistä merkinnöistä voi koostaa raportteja, jotka sisältävät merkinnät valitulta aikaväliltä. Raportti toimitetaan taulukkolaskentatiedostona (esim. Excel) sähköpostiin, ja tiedot voi lähettää halutulle taholle eteenpäin oman harkinnan mukaan. Tarvittaessa esimerkiksi kuume- ja oirehistorian voi toimittaa terveydenhuollon ammattilaiselle.

KantaAvun saa COVID-19-pandemian aikana käyttöön ilmaiseksi 2 kuukauden ajaksi kampanjakoodilla KOTI, joka käytetään tilitiedoissa rekisteröitymisen jälkeen.

Lue lehdistötiedote KantaApu-palvelun verkkosivuilta

Lisätietoja: