Uusi yhteistyösopimus kannustamaan suomalaisia verkkokauppoja rajat ylittävään kauppaan ja kansainvälistymiseen

Amerikkalainen PayPal Inc. ja Maksuturva Group Oy ovat solmineet yhteistyösopimuksen tavoitteenaan kannustaa suomalaisia verkkokauppoja rajat ylittävään kaupankäyntiin ja kansainvälistymiseen. Kipinän yhteistyön aloittamiselle antoi selkeä tarve rajaa ylittävää kauppaa mahdollistaville mutta paikallisesti toimiville maksupalveluille sekä monien kotimaisten verkkokauppojen kyvyttömyys panostaa kansainvälistymiseen.

Viime kuukausina monen keskustelun, uutisen ja seminaarin aiheena on ollut suomalaisten verkkokauppojen tarve panostaa kansainväliseen laajentumiseen kasvaakseen ja tullakseen merkittäviksi kilpailijoiksi Euroopan markkinoilla. Tuen tarve tämän tavoitteen saavuttamiseksi on ollut lähes käsin kosketeltava. - Maksuturva on vahvan paikallisen asiantuntemuksensa ja osaamisensa vuoksi strategisesti erittäin tärkeä kumppani PayPalille Pohjoismaissa. PayPalin lisääminen Maksuturvan olemassa oleviin pohjoismaisiin maksutapoihin ja lisäarvopalveluihin varmistaa erinomaisen maksuratkaisun kansainvälistymiseen tähtääville verkkokaupoille, sanoo Ganna Yevtushenko, PayPalin Keski- ja Itä-Euroopan yrityskehitysjohtaja.

PayPalilla on yli 160 miljoonaa aktiivista asiakasta ympäri maailman ja järjestelmä tukee kahtakymmentäkuutta eri valuuttaa. PayPalin merkittävän Euroopan markkinaosuuden vuoksi se on paikallisesti vakiintunut maksutapa useilla markkinoilla. - Maksuturvan tarjoamat kustannustehokkaat tavat käsitellä maksuja, palautuksia ja tilityksiä sekä PayPalin osaaminen kansainvälisten mobiilimaksupalvelujen tarjoamisessa tuovat lisäarvoa asiakkaillemme Suomessa ja ulkomailla. Yhdessä palvelumme tekevät kansainvälisen laajentumisen helpommaksi ja uutinen yhteistyöstämme onkin isompien asiakkaidemme keskuudessa otettu lämpimästi vastaan, jatkaa Maksuturvan myyntijohtaja Jacob Segercrantz.

Jacob Segercrantz
Myyntijohtaja, ratkaisumyynti
Jacob.segercrantz@maksuturva.fi

Anna Kicińska
Markkinointipäällikkö, Keski- ja Itä-Eurooppa
akicinska@paypal.com

Maksuturva Group Oy on Finanssivalvonnan alaisuudessa toimiva älykkääseen verkkomaksamiseen erikoistunut, kansainvälisesti toimiva maksulaitos. Yhtiön nimekkäiden asiakkaiden joukkoon kuuluvat mm. Zalando, Lekmer, Yle, Reima, Nanso Group ja Holiday Club. Maksupalveluiden teknisestä toteutuksesta vastaa oma erillinen ICT-palveluyhtiö, Maksuturva ICT Services Oy yhdessä sertifioitujen palveluntarjoajien kanssa. Maksuturva Groupin ja Maksuturva ICT Servicen asiantuntijat työskentelevät samoissa toimitiloissa Helsingin Ruoholahdessa.

At PayPal, we put people at the center of everything we do. Founded in 1998, we continue to be at the forefront of the digital payments revolution, processing almost 11.5 million payments for our customers per day. PayPal gives people better ways to connect to their money and to each other, helping them send money without sharing financial information and with the flexibility to pay using their PayPal account balances, bank accounts, PayPal Credit and credit cards. With our 162 million active digital wallets, we have created an open and secure payments ecosystem people and businesses choose to securely transact with each other online, in stores and on mobile devices. PayPal is a truly global payments platform that is available to people in 203 markets, allowing customers to get paid in more than 100 currencies, withdraw funds to their bank accounts in 57 currencies and hold balances in their PayPal accounts in 26 currencies. PayPal is an eBay Inc. (Nasdaq: EBAY) company. In September 2014, eBay Inc. announced the planned separation of eBay and PayPal into independent publicly traded companies in 2015. More information about PayPal can be found at www.paypal.com and www.paypal-media.com. More information about the planned separation of eBay and PayPal can be found at update.ebayinc.com.