Uusi yritys tuo liikettä vuokrajohtajamarkkinoille

Elina Liehu on ostanut Taplow Finland Oy:ltä koko vuokrajohtajaliiketoiminnan, jota hän on ollut rakentamassa viime vuoden elokuusta lähtien. Liiketoimintaa jatkaa Liehun omistama Ferovalo Oy. Kauppasummaa ei julkisteta.

Yritys keskittyy vuokrajohtajaliiketoimintaan, joka on vahvassa kasvussa. Yritys tähtää kansainväliseksi alan toimijaksi.

”Katsottuani suomalaista johtamista ja työmarkkinoita eri näkökulmista kohta parikymmentä vuotta olen vahvasti sitä mieltä, että nyt on oikea aika vuokrajohtajapalveluille. Muutokset liiketoiminnoissa ja toimintaympäristössä vaativat nopeita ja joskus lyhytaikaisia liikkeitä, joihin normaali rekrytointiprosessi ja tavanomainen työsuhde eivät vain taivu”, Elina Liehu linjaa.

Tapa tehdä työtä, erityisesti johtamista muuttuu ja organisaatioiden kehittäminen kokeneiden vuokrajohtajien auttamana lisääntyy. Ferovalo on vuokrajohtajuuden asiantuntija ja saattaa yhteen asiakkaiden tarpeet ja parhaat mahdolliset osaajat. Yrityksen toimintaa ohjaava periaate on läpinäkyvyys ja avoin viestintä niin tekijöille kuin asiakkaillekin.

Vuokrajohtaja voidaan saada paikkaamaan tilannetta ja varmistamaan liiketoiminnan jatkuvuus hyvin lyhyellä varoitusajalla. Vuokrajohtaja on tyypillisesti oman alansa, kuten talouden, viestinnän, markkinoinnin tai HR:n piinkova ammattilainen. Kun organisaatio kaipaa muutosta tai piristysruisketta voi kokenut asioita uudesta näkökulmasta katsova vuokrajohtaja olla ratkaisu.

“Kaikissa organisaatioissa on tilanteita joissa kaivataan kokenutta tekijää ottamaan tilanne haltuun tai laittamaan uutta alulle. Tehtävä ei välttämättä työllistä henkilöä kokopäiväisesti, eikä voida olla varmoja miten pitkään osaajaa tarvitaan, kun kyse nuoresta yrityksestä tai uuden asian kokeilusta. Uskon että vuokrajohtaja on selkeä rooli erityisesti näissä tilanteissa”, Elina toteaa.

Vuokrajohtaja sopii eri kokoluokan yrityksiin. Esimerkiksi startup-yrityksessä voidaan kaivata osa-aikaista kokenutta tekijää nostamaan yritys seuraavalle tasolle. Suuremmissa yrityksissä on kehityshankkeita, joihin ei aina löydy omasta takaa resurssia tai jotka vaativat enemmän ja uudenlaista substanssiosaamista.

Ferovalolla on vuokrajohtajinaan kattava joukko eri alojen kokeneita johtajia. Yritys panostaa henkilökohtaiseen palveluun asiakkailleen ja sekä asiakkaittensa että asiantuntijoidensa ominaisuuksien tuntemukseen.

Lisätiedot:

Elina Liehu, CEO, Entrepreneur