Fredman GroupFredman Group

Uusia biohajoavia tuotteita kotikokeille – ESKIMO®:n ekologinen tuoteperhe laajenee

Kotikeittiön ruoanlaitto on jatkossa entistä ekologisempaa, kun ESKIMO® Eko -tuoteperhe laajenee. Tammikuun alussa kauppoihin tulee uusia biohajoavia tuotteita.

ESKIMO® Eko -tuoteperhe lanseerattiin syksyllä 2018. Alkuvuodesta 2019 kauppoihin tulee lisää ekologisia tuotteita.

ESKIMO®-tuoteperhe laajenee uusilla ekologisilla tuotteilla alkuvuodesta 2019. Kuluttajat ovat toivoneet ruoanlaittoon entistä vastuullisempia vaihtoehtoja ja suomalainen ESKIMO® vastaa kysyntään.

Kaikki ESKIMO® Eko -tuoteperheen tuotteet on valmistettu uusiutuvista raaka-aineista kuten puukuidusta tai sokeriruo’osta ja ne ovat täysin kierrätettäviä. ESKIMO® Eko -tuotteissa on ESKIMO® Eko laatutakuu -leima ja ohjeet tuotteen kierrättämisestä.

Pääasiassa tuotteet kierrätetään joko biojätteen seassa tai kartonginkeräyksessä. Tuote on biohajoava, jos sen voi kierrättää biojätteen seassa.

Uusia Avainlippu-tuotteita kauppoihin

Tammikuun alusta alkaen Prismoihin ja suurimpiin S-Marketeihin on tulossa biohajoava kartonkinen uunivuoka kahdessa eri koossa. Kartonkiset biohajoavat paistovuoat sopivat paistamiseen uunissa tai mikroaaltouunissa. Niiden lämmönkesto on jopa 220 astetta 2 tuntia.

Biohajoavan ja kompostoituvan kartonkivuoan voi kierrättää joko biojätteessä tai kartonginkeräyksessä. Sillä on luonnollisesti elintarvikehyväksyntä ja erinomainen rasvan- sekä kosteudenkesto. 0,75 dl uunivuokaan kuuluu kansi, jossa on PET-pinnoite. Se kierrätetään normaalisti muovijätteen seassa tai energiajakeena. Tuotteella on myös Avainlippu-tunnus merkkinä suomalaisesta työstä.

Ekologinen paperinen viinerivuoka ja ESKIMO® Eko -pakastuspussit tulivat kuluttajien saataville jo syksyllä Citymarketteihin ja Prismoihin. Samoin Green PE -raaka-aineesta valmistetut ESKIMO® Eko pakastuspussit ovat vastuullisen ruoanlaittajan valinta.

ESKIMO Eko -tuoteperhe kertoo Fredman Groupin vastuullisuusvisiosta

Kuluttajabrändi ESKIMO® ponnistelee kestävän huomisen puolesta yhdessä kuluttajien kanssa. Brändin omistaja Fredman Group on linjannut, että vuoteen 2030 mennessä kaikki sen valmistamat tuotteet ovat ekologisia ja täysin kierrätettäviä. Tästä kertoo pakkauksissa oleva Fredman Green Foodtech -merkintä.

ESKIMO® on vuonna 1963 rekisteröity tavaramerkki. Se tunnetaan paperi-, pahvi- ja kartonkitarvikkeista.

ESKIMO®:n uuden vision mukaan se auttaa kuluttajia ruoan valmistamisessa, säilömisessä ja säilyttämisessä. ESKIMO®-tuotteilla keittiö toimii vastuullisesti kestävän huomisen puolesta.

Kuvat

Lataa
ESKIMO® Eko laatutakuu -leima takaa, että tuote on valmistettu uusituvista raaka-aineista ja että se on täysin kierrätettävä.
Lataa
100% biohajoava -merkintä kertoo sen, että tuotteen voi kierrättää biojätteen seassa.
Lataa
ESKIMO® leivinpaperi on biohajoava eli se voidaan kierrättää biojätteen seassa.
Lataa
ESKIMO® suodatinpussit eivät sisällä muovia tai mikromuovia. Ne voidaan kierrättää biojätteen seassa.
Lataa
ESKIMO® Eko pakastuspussit on valmistettu Green PE -materiaalista. Se on 95-prosenttisesti sokeriruokopohjainen eli siinä on käytetty tavallista vähemmän muovia.
Lataa
ESKIMO-brändille luotiin uusi visio ja missio keväällä 2018. ESKIMO ponnistelee kestävän huomisen puolesta.

Fredman Group
Vänrikinkuja 3

010 411 0600http://www.fredmangroup.com

Fredman Group on suomalainen perheyritys, johon kuuluvat ammattikeittiöliiketoimintaan keskittyvä Fredman Professional Kitchen Oy sekä tuotannosta ja logistiikasta vastaava Fredman Operations Oy.

Fredman Group Oy:n liikevaihto tytäryhtiöineen on noin 24 miljoonaa euroa. Konserni työllistää noin 80 henkilöä. Yhtiön pääkonttori on Espoossa ja tuotteet valmistetaan tehtaalla Raumalla.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Fredman Group