Uusia jäseniä Tradekan hallitukseen – puheenjohtajaksi Eero Heinäluoma

Osuuskunta Tradekan hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi on valittu europarlamentaarikko Eero Heinäluoma.

Osuuskunta Tradekan edustajisto kokoontui Helsingissä 22.9. tekemään henkilövalintoja ja uuden hallituksen järjestäytymiskokouksessa puheenjohtajaksi valittiin Eero Heinäluoma. Heinäluoma on toiminut Tradekan hallituksen jäsenenä viimeiset kaksi vuotta ja sitä ennen edustajistossa vuodesta 2004. Varapuheenjohtajiksi valittiin rehtori Mikko Raudaskoski Oulusta ja kaupunginhallituksen puheenjohtaja Miia Nahkuri Riihimäeltä.

”Tartun innolla uuteen rooliini osuuskunnan hallituksen puheenjohtajana. Tradeka on viime vuosina uudistunut merkityksellisen omistamisen osuuskunnaksi, joka omistamalla vaikuttaa suomalaiseen talouselämään ja yhteiskuntaan. Jatkamme tätä työtä vastuullisena ankkuriomistajana”, kertoo hallituksen uusi puheenjohtaja Heinäluoma.

Osuuskunta Tradekan edustajiston kokouksessa hallituksen uusiksi jäseniksi valittiin lastentarhanopettaja Hilkka Ahde Helsingistä, kansanedustaja Paavo Arhinmäki Helsingistä, yhteiskuntatieteiden maisteri Riitta Lehtola Seinäjoelta ja opiskelija Miika Tiainen Turusta.

Uusi hallitus vahvisti ilmastotoimien huomioimisen

Osuuskunta Tradekan uuden hallituksen ensimmäisessä kokouksessa vahvistettiin Tradekan strategiaan päivitys, joka laajentaa osuuskunnan vastuullisuustavoitteita. Strategiassa on nyt asetettu tavoitteeksi Pariisin ilmastotavoitteiden huomioiminen Tradeka-konsernin kaikissa yhtiöissä.

Tradeka kuuluu Suomen suurimpiin osuuskuntiin 200 000 jäsenellä. Viime vuosina aktivoitua jäsenhankintaa kehitetään edelleen, sillä Tradeka haluaa vahvistaa rooliansa merkittävänä suomalaisena osuuskuntana. Tulevalla strategiakaudella hallituksessa kehitetään erityisesti Tradekan jäsentoimintoja.

Osuuskunta Tradeka on noin 200 000 jäsenen omistajaosuuskunta, jonka johtoajatuksena on merkityksellinen omistajuus ja inhimillisemmän markkinatalouden toteuttaminen käytännössä.

Osuuskunnan ydinliiketoimintojen omistajaohjauksesta vastaa Tradeka-Yhtiöt Oy, jonka omistukset on jaettu neljään kategoriaan: Omista ja kehitä, Sijoita ja turvaa, Luo uutta sekä Malta ja toteuta. Yhtiö omistaa kokonaan ravintolatoimintaa harjoittavan Restel Oy:n, lehtijakelua harjoittavan Lehtipiste Oy:n, sosiaali- ja terveydenhuoltoalan palveluyritys Med Group Oy:n sekä sijoitustoimintaa harjoittavan Tradeka-sijoitus Oy:n.

Lisätietoja www.tradeka.fi

Tradeka tuo työelämään uudenlaisen työsuhde-edun: henkilöstön velkaongelmat hallintaan5.11.2019 08:01:00 EETTiedote

Tradeka konsernin työntekijät saavat nyt ensimmäisinä Suomessa työpaikallaan apua oman taloutensa hallintaan muun muassa talousneuvonnan ja velkojen järjestelylainojen avulla. Tradekan ja Takuusäätiön Palkka Haltuun -pilottihankkeen tarkoituksena on tuottaa palvelu, joka laajenisi kaikkien työnantajien käyttöön. Osana velkakierteiden katkaisupakettiaan Tradeka rahoittaa Solidaten tarjoamia järjestelylainoja ja tukee Väestöliiton Poikien Puhelinta.