WEGAN Group Oy

Uusia nimityksiä WEGAN Groupissa

Anniina Johansson toimitusjohtajaksi, Pirjo Suhonen ja Teemu Åke osakkaiksi sekä Suvi Urvikko-Mäkivaara hallitukseen.
Anniina Johansson aloittaa WEGAN Groupin toimitusjohtajana.

Nopeasti kasvava ilmastoystävälliseen, helppoon vegaaniseen ruokaan keskittyvä yhtiö WEGAN Group vahvistuu uusien osakkaiden ja hallituksen myötä. WEGAN Group on nimittänyt 19.11.2021 alkaen toimitusjohtajaksi ja osakkaaksi Anniina Johanssonin. Anniina on kokenut johtaja, joka on toiminut laaja-alaisesti yrityskentässä niin Suomessa kuin ulkomailla, muun muassa Aito Median varatoimitusjohtajana ja talousjohtajana.

- Olen innoissani viemässä WEGANia eteenpäin. On tosi motivoivaa viedä helppoja ilmastoystävällisiä ruokaratkaisuja maailmalle, sanoo Anniina Johansson.

- Olen super-iloinen, että Anniina johtaa yritystä. Meillä on yli 10 vuoden yhteinen johtajahistoria, sanoo WEGANin perustaja Ilkka Hynninen.

WEGANin osakkaiksi tulevat yhtiön pitkän linjan yhteistyökumppanit Pirjo Suhonen ja Teemu Åke. Pirjo on yksi Suomen parhaiten tunnettuja vienti- ja brändiosaajia sekä Ivana Helsingin toinen perustaja. Hän on tehnyt yhteistyötä maailman suurimpien brändien kuten Coca Colan ja Carrefourin kanssa. Teemu Åke on graafinen suunnittelija, jonka kädenjälkeä on WEGANin kansainvälisesti kiitetty ilme. Teemun työnjälki näkyy laajalti Suomen suurimmissa televisio-ohjelmissa kuten Putous ja Elämäni biisi.

WEGAN siirtyy uuteen vaiheeseen myös hallitustyön kautta, kun Suvi Urvikko-Mäkivaara nimitetään hallitukseen. Suvilla on pitkä kokemus elintarvikkeiden kehitys- ja johtamistyöstä. Hän on ollut töissä muun muassa elintarvikkeita kehittävässä Foodwestissa ja toimii tällä hetkellä päätyönään Linkosuon kehitysjohtajana.

- Anniinan, Pirjon, Suvin ja Teemun mukana olo mahdollistaa WEGANin siirtymisen seuraavaan vaiheeseen, jossa ympäri maailmaa tuleva reseptiikka on saatavilla digitaalisen alustan lisäksi sekä ravintoloissa että ruokatuotteina, sanoo WEGANin perustaja Ilkka Hynninen.

WEGANin toimitusjohtaja
Anniina Johansson
anniina@wegan.com

WEGANin perustaja
Ilkka Hynninen
ilkka@wegan.com

Anniina Johansson aloittaa WEGAN Groupin toimitusjohtajana.

WEGAN Group Oy
Hatanpään valtatie 24

WEGAN on ruokayhteisö ja -brändi, jonka tarkoituksena on syödä maailma paremmaksi - ja tuoda herkullinen vegaaninen ruoka sekasyöjien saataville. Nimi kertoo yhdessä tekemisestä ja siitä, että ilmastonmuutoksen torjuminen voi olla myös helppoa ja hyvänmakuista – we can vegan. WEGAN.

Lisätietoa ja reseptejä osoitteessa www.wegan.com ja Instagramissa @joinwegan

Wegan.comissa ammattikokit ympäri maailman - Lontoosta Australiaan - jakavat videoiden avulla uusia alkuperäisreseptejä. Kuka tahansa voi käydä lataamassa ruokareseptit omalle kauppalistalleen. Nyt nämä reseptit halutaan tuoda ravintoloihin ympäri maailman yhteistyökumppaneiden avulla. WEGAN tekee yhteistyötä paikallisten toimijoiden kanssa ja tuo maistuvan reseptiikan näiden ravintoloiden käyttöön. Tästä esimerkkinä on WEGANin ja Restbarin yhteistyö Tampereen Keskustorin Kesäkeitaalla ja Foodrouter-pilviravintolassa.

WEGANin perustaja on Ilkka Hynninen, joka on perustanut muun muassa tuotantoyhtiö Aito Median. Taustajoukoissa ovat muun muassa Jamie Oliverin digitaalista strategiaa luotsannut Peter Cowley ja pitkän linjan alan markkinointiosaaja Pirjo Suhonen, Ivana Helsingin toinen perustaja. WEGANin kotipaikka on Tampere ja osaajia on tällä hetkellä yhdeksässä maassa.