Uusia Pop up -ravintoloita PeeÄssälle

Osuuskauppa PeeÄssä avaa tänään perjantaina Prisma Kuopion yhteyteen Fryday -nimisen rapeaa kanaa tarjoavan popup ravintolan sekä laajentaa Prismalla olevaa Holy Cow  pop upin tarjoomaa savustetulla lohella. Samalla Pizza Breikki -vaunu siirretään Keilantorille S-Market Keilankannan yhteyteen. Alueella toimii jo suuren suosion saanut Amarillo Goes Local -ruokarekka. Kaikkiaan PeeÄssällä on tällä hetkellä toiminnassa jo, uusavaus mukaan lukien, kuusi pop up -ravintolaa.

- Kokemukset ravintolakalustomme valjastamisesta popup- ravintolatoimintaan ovat olleet rohkaisevia ja asiakaspalaute hyvää. Kriisiaika on oivallinen aika osaltamme myös kokeilla aikojen saatossa kypsyteltyjä liikeidea -aihioita käytännössä ja tehdä samalla paikallisesti hyvää tukemalla osaltamme samalla myös paikallisia elintarviketuottajiamme. Tällä hetkellä pop up toiminnot Ykkösrastin pihassa, Varkauden Prisman pihassa, Kuopion Prisman pihassa ja Keilantorilla työllistävät jo noin 35 henkeä, kertoo toimialajohtaja Ville Puustinen.

Myös kaikki avattavan Fryday -pop upin toiminnot hoidetaan pihalle tuotavasta konttiravintolasta. Tuotteet ovat take away -myynnissä ja toiminnassa noudatetaan viranomaismääräyksiä.

- Frydayn kana-annokset koostuvat täysin kotimaisten tuottajien raaka-aineista. Kana tulee HK / Kariniemeltä, Majoneesit ja Paholaisen Hillo NakuMajo / Varkauden Aito Oy:ltä Varkaudesta. Jopa Leivitykseen käytettävät raaka.-aineet tulevat kotimaasta, esimerkiksi piimä Valiolta, korppujauho Moilaselta. Lisukkeissa on tarjolla myös Jukolan Aito Cheddarista / Jukolan Juusto Oy valmistettu Mac And Cheese -annos. Holy cow pop upin osalta lohi löytyy myös patonkiversiona take away annoksena, mutta myynnin uskomme kohdistuvan enimmän kilohintaisena myytävään loheen, toteaa ryhmäpäällikkö Mikko Rosendahl.

Fryday pop up Prisma Kuopion pihalla on avoinna ma-la 11-18.00 välisenä aikana ja sunnuntaisin klo 11-16 välisenä aikana.