Uusia Pop up -ravintoloita PeeÄssälle

Osuuskauppa PeeÄssä avaa tänään perjantaina Prisma Kuopion yhteyteen Fryday -nimisen rapeaa kanaa tarjoavan popup ravintolan sekä laajentaa Prismalla olevaa Holy Cow  pop upin tarjoomaa savustetulla lohella. Samalla Pizza Breikki -vaunu siirretään Keilantorille S-Market Keilankannan yhteyteen. Alueella toimii jo suuren suosion saanut Amarillo Goes Local -ruokarekka. Kaikkiaan PeeÄssällä on tällä hetkellä toiminnassa jo, uusavaus mukaan lukien, kuusi pop up -ravintolaa.

- Kokemukset ravintolakalustomme valjastamisesta popup- ravintolatoimintaan ovat olleet rohkaisevia ja asiakaspalaute hyvää. Kriisiaika on oivallinen aika osaltamme myös kokeilla aikojen saatossa kypsyteltyjä liikeidea -aihioita käytännössä ja tehdä samalla paikallisesti hyvää tukemalla osaltamme samalla myös paikallisia elintarviketuottajiamme. Tällä hetkellä pop up toiminnot Ykkösrastin pihassa, Varkauden Prisman pihassa, Kuopion Prisman pihassa ja Keilantorilla työllistävät jo noin 35 henkeä, kertoo toimialajohtaja Ville Puustinen.

Myös kaikki avattavan Fryday -pop upin toiminnot hoidetaan pihalle tuotavasta konttiravintolasta. Tuotteet ovat take away -myynnissä ja toiminnassa noudatetaan viranomaismääräyksiä.

- Frydayn kana-annokset koostuvat täysin kotimaisten tuottajien raaka-aineista. Kana tulee HK / Kariniemeltä, Majoneesit ja Paholaisen Hillo NakuMajo / Varkauden Aito Oy:ltä Varkaudesta. Jopa Leivitykseen käytettävät raaka.-aineet tulevat kotimaasta, esimerkiksi piimä Valiolta, korppujauho Moilaselta. Lisukkeissa on tarjolla myös Jukolan Aito Cheddarista / Jukolan Juusto Oy valmistettu Mac And Cheese -annos. Holy cow pop upin osalta lohi löytyy myös patonkiversiona take away annoksena, mutta myynnin uskomme kohdistuvan enimmän kilohintaisena myytävään loheen, toteaa ryhmäpäällikkö Mikko Rosendahl.

Fryday pop up Prisma Kuopion pihalla on avoinna ma-la 11-18.00 välisenä aikana ja sunnuntaisin klo 11-16 välisenä aikana.

PeeÄssä avaa ravintoloitaan 1.6.2020 alkaen19.5.2020 14:31:35 EESTTiedote

Suomen hallituksen 19.5.2020 julkaisemien linjausten mukaisesti Osuuskauppa PeeÄssä avaa suljettuina olleita ruokaravintoloitaan seuraavasti: 1.6.2020 avautuvat: Coffee House Sokos, Presso Sokos, Hesburger Sokos, Presso Prisma Kuopio, Buffa Prisma Kuopio, Presso Ykkösrasti, Ravintola Wanha Satama, Hurma, Rosso Varkaus ja Rosso Iisalmi 5.6.2020 avautuvat: Tahkon PizzaBreikki ja Hesburger Tahko avautuvat 5.6. hotellin avautuessa. 24.6.2020 avautuvat: Presso Prisma Iisalmi ja Buffa Prisma Iisalmi. Yksiköt on olleet kevään aikana uudistustöiden kohteena ja avautuvat jälleen 24.6.2020. Frans&Sophie Kuopion osalta ja Tahko Hillsiden osalta tarkastelemme mahdollisuutta avaukseen majoittujamäärien noustessa kesän kuluessa. Tämän hetkinen arvio avauksille 1.7.2020 mennessä. Pub – ja terassiravintoloiden osalta Pikku Pietarin Pub, O’Nelly’s Irish Bar, Apteekkarin Sky ja Apteekkarin Pub sekä Hophaus avaavat ovensa myös 1.6.2020 alkaen. Apteekkarin Club pidetään näillänäkymin suljettuna toistaisek

Ravintoloiden valmisruokaa myyntiin PeeÄssän marketeihin21.4.2020 12:36:58 EESTUutinen

S-Market Pitkälahdessa ja Prisma Kuopiossa aloitetaan ravintoloiden valmisruoan myynti viikon 17 aikana. PeeÄssän Kokit / Teimme Hyvää Sinulle – nimiseen valmisruokaperheeseen on koottu suosikkeja PeeÄssän ravintoloista. Annoksia löytyy Amarillon burritoista ja itse koottavista Amarillon lähiruoka -hampurilaisista arkiruokaan. Annokset myydään itsepalveluna osana normaalia myymäläkiertoa ja asiakas maksaa tuotteet normaalisti marketin kassalle. Kuopion Prismassa annosten myyntipaikka on paistopistettä vastapäätä eineshyllyn päässä ja S-Market Pitkälahdessa myymälään on tuotu oma valmisruoka myyntivitriini valmisruokahyllyn päätyyn. - Uskon, että ihmiset hakevat tässä vallitsevassa tilanteessa myös helppoutta ja elämyksiä arkeensa ja osa tämän ajan uusista käytänteistä jää varmasti elämään jatkossa. Päivittäistavarakauppa jakelukanavana kiinnostaa meitä jatkossakin. Sekä yritysmuotomme että monitoimialaisuutemme ovat meille ravintolaoperaattorina tässä tilanteessa selkeä kilpailuetu, to