Uusia ulottuvuuksia seikkailuihin Muumimaailmassa ja Väskissä

Seikkailusaari Väski haastaa alakouluikäiset lapset koettelemaan monipuolisesti taitojaan kullanhuuhdonnan, kalliokiipeilyn ja jousiammunnan parissa. Tänä kesänä seikkailu ei lopu Väskin seikkailusaarella, vaan jatkuu Väskin kotisivuilla, missä seikkailijoiden kesken arvotaan iPad. Myös Muumimaailma on uudistunut tänä kesänä monella tavalla. Voit mm. tarkistaa aukioloajat ja jakaa kokemuksesi Muumimaailma-mobiilisovelluksen avulla.

Väski sammuttaa seikkailunnälän

Väski on toiminnallinen aktiviteettisaari, jossa alakouluikäiset lapset pääsevät nauttimaan päätähuimaavista seikkailusta. Saaren seikkailureitti haastaa lapset koettelemaan monipuolisesti taitojaan. Lapset pääsevätkin kokeilemaan kullanhuuhdontaa, vaijerilla liukumista, kiipeilyä merirosvojen esteradalla, jousiammuntaa, kalliokiipeilyä ja muuta jännää.

Seikkailureitiltä löytyy myös kotieläinkylä, jossa pääsee rapsuttelemaan kissanpentuja ja muita pehmeitä eläinystäviä. Useat rastit edellyttävät myös loogista päättelyä. Seikkailija pääsee suunnistamaan labyrintissä ja korjaamaan yksinkertaisen rataskoneiston.

”Lippujen hankkiminen ennakkoon onnistuu nettisivuilta, jolloin välttää portilla jonottamisen”, lipunmyynnin kohdepäällikkö Minttu Lindholm vinkkaa.

Seikkailupeli jatkuu vielä kotonakin. Pelin tulokset selviävät, kun syöttää seikkailussa keräämänsä vastaukset Väskin nettisivuille. Jokainen seikkailija saa osoituksena seikkailustaan tulostettavan diplomin, eikä tässä vielä kaikki. Osallistuneiden kesken arvotaan myös Retina-näytöllä varustettu 16 GB Apple iPad. Oletko valmis seikkailuhaasteeseen?

Tutustu seikkailusaari Väskiin paremmin täällä!

Muumimaailma löytyy myös mobiilista

Muumimaailma löytyy kännykkäsovelluksen kautta myös mobiilista. Sovellus auttaa tekemään päivästäsi Muumien parissa entistäkin onnistuneemman. Löydä reittisi Muumitalolle ilman ongelmia ja tarkista kahviloiden aukioloajat ja hinnastot kätevästi peukalon liikkeellä. Sovellus tarjoaa myös tiedon Muumimaailmassa järjestettävästä ohjelmasta.

”Sovellus tuo Muumimaailmassa vierailuun uusia ulottuvuuksia. Perhe voi suunnitella sen avulla päiväohjelmansa ja saapumisensa jo ennakkoon ja sitten nauttia huolettomasta päivästä Muumimaailman porttien sisäpuolella”, Muumimaailman markkinointijohtaja Ann-Karin Koskinen kertoo.

Päivän hymysuut kannattaa ikuistaa lukuisin valokuvin. Muumimaailma-sovelluksen kautta nappaat kätevästi selfien ja jaat sen ystäviesi kanssa. Voit myös teettää muumiselfiestä postikortin Papan fotossa. Näin muisto mukavasta päivästä matkaa ilahduttamaan esimerkiksi isovanhempia.

Haluatko kuvaan Muumipeikon kanssa? Kysy rohkeasti, hän kyllä varmasti suostuu!

Nipsun putiikki

”Tervetuloa ostoksille uudistuneeseen putiikkiini!” Nipsu myhäilee. Ja kyllähän ostoksia kelpaakin tehdä Nipsun putiikissa, sillä kauppa remontoitiin keväällä.

”Uusi myymälä on entistä viihtyisämpi. Maalasimme seinät ja kaupan kalusteita maalattiin ja uusittiin. Lisäksi tuotteiden sijoittelua parannettiin”, kertoo Muumimyymälöiden vuoropäällikkö Tyyni-Tuuli Kosonen.

Yksi Nipsun putiikin kesän hittituotteista on Mehujehu, kotimainen pillimehun käyttökotelo. Oivallus helpottaa pillimehujen käyttöä, sillä se estää mehun puristumista rinnuksille, pillin karkaamista paikoiltaan ja parantaa pillimehun säilytystä. Nerokkaan keksinnön saa Muumimaailman kuoseilla ainoastaan Muumimaailmasta.

Seuraa Muumimaailmaa somessa!

Muumimaailma on myös sosiaalisessa mediassa, joten uusimmat Muumikuulumiset saat tietoosi seuraamalla Muumimaailmaa Instagramissa, Facebookissa ja Twitterissä. Luvassa on myös pieniä kilpailuja, joissa palkinnot ovat varmasti jokaiselle Muumien ystävälle mieluisia.

Instagram: @moominworld_naantali

Facebook: www.facebook.com/muumimaailma

Twitter: @Moominworld1

Lisätiedot: Muumimaailman markkinointijohtaja Ann-Karin Koskinen,

ann-karin.koskinen@muumimaailma.fi tai p. 040 590 0701.