Uusia vahvistuksia S-Pankin salkunhoitoon – FIM Fennon salkunhoitajaksi Juha Varis

S-Pankki jatkaa panostamistaan varallisuudenhoitoon. S-Pankki- ja FIM-rahastoista vastaava salkunhoito vahvistuu entisestään sijoitusalan konkareilla Juha Variksella ja Seppo Kurki-Suoniolla.

Konkarisalkunhoitaja Juha Varis aloittaa työt S-Pankissa ensi viikolla. Varis ottaa luotsattavakseen FIM Fenno -rahaston, joka sijoittaa suomalaisiin osakkeisiin.

Varis on tehnyt yli 20-vuotisen uran varainhoidossa ja työskennellyt aiemmin salkunhoitajana Danske Bankissa ja Tapiola-ryhmässä. Vuonna 2012 hänet valittiin Suomen parhaaksi salkunhoitajaksi Thomson Reutersin kyselytutkimuksessa. Lisäksi Variksen luotsaamat rahastot ovat voittaneet vuosina 2014–2016 arvostettuja Lipper-palkintoja.

”Olen erittäin innoissani uusista tehtävistäni ja siitä, että pääsen luotsaamaan juuri FIM Fennoa”, Varis kertoo.

FIM Fenno on perustettu vuonna 1998 ja sitä ovat luotsanneet vuosien varrella monet nimekkäät salkunhoitajat.

Salkunhoidossa tapahtuu myös muita uudistuksia. FIM Eurooppa -rahastoa hoitava senior salkunhoitaja Seppo Kurki-Suonio aloittaa osakesijoituksista vastaavana johtajana Sauli Hämäläisen siirtyessä toimitusjohtajaksi UMO Capital -perheyhtiön palvelukseen. Kurki-Suonio on työskennellyt S-Pankissa syyskuusta. Sitä ennen hän on työskennellyt salkunhoitajana Ilmarisessa, Eterassa ja Danske Bankissa.

Koko salkunhoidosta vastaava sijoitusjohtaja Mika Leskinen kertoo olevansa erittäin tyytyväinen viimeaikaisiin rekrytointeihin.

”Juha ja Seppo ovat todella rautaisia ammattilaisia ja tuovat paljon osaamista mukanaan. Minulla on täysi luottamus siihen, että uusien vahvistusten turvin pystymme tarjoamaan asiakkaillemme entistä parempaa salkunhoitoa”, Leskinen sanoo.

S-Pankin Varallisuudenhoitoliiketoiminta vastaa S-Pankki-konsernin varainhoitopalveluiden tuottamisesta, asiakkuuksista sekä liiketoiminnan kehittämisestä. Liiketoiminta tarjoaa S-Pankki-brändin alla säästämisen ja sijoittamisen palveluita kuluttaja-asiakkaille. FIM-brändin alla tarjotaan yksityispankkipalveluita sekä palveluita institutionaalisille sijoittajille.

Kesäkuun lopussa liiketoiminta hallinnoi 8,5 miljardin euron varallisuutta. Hallinnoitavat varat kasvoivat 25,3 prosenttia vuodentakaisesta. Osuudenomistajia hallinnoitavissa rahastoissa oli noin 268 000 – kolmanneksi eniten Suomessa.

Kumpi on yleisin talousidoli Suomessa: äiti vai isä? S-Pankin uusi tutkimus paljastaa, miten suuri merkitys raha-asioilla on omaan hyvinvointiin19.10.2019 10:00:00 EESTTiedote

Suomalaiset kokevat raha-asiat yleisimmäksi stressin aiheuttajaksi. Oman taloustilanteen koetaan ylipäänsä vaikuttavan merkittävästi koko hyvinvointiin. Omien raha-asioiden hoitamiseen ollaan myös valmiita hankkimaan ulkopuolista apua: rahastosäästäminen kiinnostaa useampia kuin personal trainer. Muun muassa tämä kaikki selviää S-Pankin uudesta tutkimuksesta.

S-Asuntorahasto siirtyy vihreään sähköön ja kompensoi asukkaiden vuoden saunomisten hiilijalanjäljen7.10.2019 08:00:00 EESTTiedote

S-Pankki osallistuu valtakunnalliseen Energiansäästöviikkoon ja siirtyy käyttämään vihreää sähköä S-Asuntorahaston kiinteistöissä ympäri Suomen. Lisäksi rahasto kompensoi hiilidioksidipäästöt, jotka aiheutuvat sen omistamien asuntojen saunojen keskimääräisestä käytöstä vuoden aikana. Rahasto kannustaa omistamiensa asuntojen asukkaita pohtimaan omaa energiankäyttöään ja osallistumaan Energiansäästöviikkoon.

Mikrosäästäminen innostanut jo kymmeniätuhansia suomalaisia säästäjiksi5.10.2019 12:00:00 EESTTiedote

Yhä useampi suomalainen on valjastanut arjen pienet summat rahakkaamman tulevaisuuden rakennuspalikoiksi. Tästä kertoo mikrosäästämisen suosion nopea kasvu. Suomen ensimmäisellä mikrosäästämisen palvelulla Säästäjällä on jo yli 20 000 käyttäjää ja määrä kasvaa voimakkaasti. Säästäjän käyttäjät muodostavat ison osan kaikista uusista yhdistelmärahastojen säästäjistä viimeiseltä vuodelta.

Uusi vastuullinen vaihtoehto S-Pankin passiivisten rahastojen valikoimaan10.9.2019 07:00:00 EESTTiedote

Tänään markkinoille tuotavan FIM Passiivinen USA ESG -rahaston avulla on mahdollista tavoitella kustannustehokkaasti maailman suurimpien osakemarkkinoiden tuottoa. Tyypillinen indeksirahasto sijoittaa passiivisesti mutta ei huomioi sijoituskohteidensa vastuullisuutta. Myös uusi rahasto sijoittaa passiivisesti. Se ei ole kuitenkaan indeksirahasto, vaan noudattaa kattavasti vastuullisen sijoittamisen periaatteita. Vastuullisuuden huomioinnilla on vaikutusta erityisesti Yhdysvalloissa, jossa suosittuihin osakeindekseihin mahtuu runsaasti yrityksiä, joiden vastuullisuudessa olisi parannettavaa.