Uusia vahvistuksia S-Pankin salkunhoitoon – FIM Fennon salkunhoitajaksi Juha Varis

S-Pankki jatkaa panostamistaan varallisuudenhoitoon. S-Pankki- ja FIM-rahastoista vastaava salkunhoito vahvistuu entisestään sijoitusalan konkareilla Juha Variksella ja Seppo Kurki-Suoniolla.

Konkarisalkunhoitaja Juha Varis aloittaa työt S-Pankissa ensi viikolla. Varis ottaa luotsattavakseen FIM Fenno -rahaston, joka sijoittaa suomalaisiin osakkeisiin.

Varis on tehnyt yli 20-vuotisen uran varainhoidossa ja työskennellyt aiemmin salkunhoitajana Danske Bankissa ja Tapiola-ryhmässä. Vuonna 2012 hänet valittiin Suomen parhaaksi salkunhoitajaksi Thomson Reutersin kyselytutkimuksessa. Lisäksi Variksen luotsaamat rahastot ovat voittaneet vuosina 2014–2016 arvostettuja Lipper-palkintoja.

”Olen erittäin innoissani uusista tehtävistäni ja siitä, että pääsen luotsaamaan juuri FIM Fennoa”, Varis kertoo.

FIM Fenno on perustettu vuonna 1998 ja sitä ovat luotsanneet vuosien varrella monet nimekkäät salkunhoitajat.

Salkunhoidossa tapahtuu myös muita uudistuksia. FIM Eurooppa -rahastoa hoitava senior salkunhoitaja Seppo Kurki-Suonio aloittaa osakesijoituksista vastaavana johtajana Sauli Hämäläisen siirtyessä toimitusjohtajaksi UMO Capital -perheyhtiön palvelukseen. Kurki-Suonio on työskennellyt S-Pankissa syyskuusta. Sitä ennen hän on työskennellyt salkunhoitajana Ilmarisessa, Eterassa ja Danske Bankissa.

Koko salkunhoidosta vastaava sijoitusjohtaja Mika Leskinen kertoo olevansa erittäin tyytyväinen viimeaikaisiin rekrytointeihin.

”Juha ja Seppo ovat todella rautaisia ammattilaisia ja tuovat paljon osaamista mukanaan. Minulla on täysi luottamus siihen, että uusien vahvistusten turvin pystymme tarjoamaan asiakkaillemme entistä parempaa salkunhoitoa”, Leskinen sanoo.

S-Pankin Varallisuudenhoitoliiketoiminta vastaa S-Pankki-konsernin varainhoitopalveluiden tuottamisesta, asiakkuuksista sekä liiketoiminnan kehittämisestä. Liiketoiminta tarjoaa S-Pankki-brändin alla säästämisen ja sijoittamisen palveluita kuluttaja-asiakkaille. FIM-brändin alla tarjotaan yksityispankkipalveluita sekä palveluita institutionaalisille sijoittajille.

Kesäkuun lopussa liiketoiminta hallinnoi 8,5 miljardin euron varallisuutta. Hallinnoitavat varat kasvoivat 25,3 prosenttia vuodentakaisesta. Osuudenomistajia hallinnoitavissa rahastoissa oli noin 268 000 – kolmanneksi eniten Suomessa.

S-Pankki ostaa Fennian varainhoito- ja kiinteistösijoituspalvelut20.5.2020 09:15:00 EESTTiedote

S-Pankki kasvattaa varallisuudenhoitoaan yrityskaupalla ja nousee samalla yhdeksi Suomen merkittävimmistä kiinteistövarainhoitajista. Fennialta siirtyvät toiminnot saavat voimakkaasti kasvavan kotimaisen omistajan, jolle varallisuudenhoito on toinen tukijalka. Fennia keskittyy jatkossa entistä voimakkaammin ydinliiketoimintansa kehittämiseen ja tähtää tulevaisuudessa vakuutusalan asiakaslähtöisimmäksi toimijaksi.

Suomen markkinoille fossiilisista polttoaineista vapaa rahasto – S-Pankki ja FIM kiihdyttävät ilmastotyötään19.5.2020 09:00:00 EESTTiedote

Ilmastonmuutos on yksi aikamme suurimmista haasteista. Samalla se on riski, joka jokaisen säästäjän on syytä huomioida omissa sijoituksissaan. Tavallisen rahastosäästäjän on kuitenkin ollut vaikea välttää sijoituksia fossiilisiin polttoaineisiin, sillä erilaiset energiayhtiöt ovat kuuluneet tyypillisesti laajasti hajautettujen rahastojen sijoituskohteisiin.

Suomalaiset paljastavat S-Pankin kyselyssä: Näitä asioita ostetaan, kun koronarajoitukset hellittävät15.5.2020 07:00:00 EESTTiedote

Koronakriisi on saanut joka kolmannen suomalaisen miettimään aiempaa tarkemmin omaa rahankäyttöään. Lähes viidenneksellä on kuitenkin kriisin takia aiempaa enemmän rahaa käytössään. Kun yhteiskunta palaa takaisin normaalitilaan, aikovat suomalaiset suunnata ravintoloihin, kotimaan matkalle, kulttuuritapahtumiin ja kampaajalle. Tiedot selviävät S-Pankin Kantarilla teettämästä tutkimuksesta.