Uutta elämää Ruoholahteen – Kauppakeskus Ruoholahtea hallinnoi jatkossa Antilooppi

Kauppakeskus Ruoholahden hallinnointi on siirtynyt maaliskuussa 2022 Keskolta Antiloopille, joka nähdään nyt ensi kertaa myös kauppakeskustoimijana. Antilooppi suunnittelee merkittävää kehityshanketta kauppakeskus Ruoholahteen lisäten samalla alueen palvelutarjontaa, mutta toiminta jatkuu nykyisellään vielä loppuvuoteen.

Noin kahden kilometrin etäisyydellä Helsingin ydinkeskustasta sijaitseva Ruoholahti on yksi Helsingin kiinnostavimmista kaupunginosista ja samalla portti ydinkeskustaan. Ajan saatossa Ruoholahti on muovautunut teollisuus- ja satamavarastoalueesta urbaaniksi ja viihtyisäksi asuin- ja toimistoalueeksi, jonka keskiössä kauppakeskus Ruoholahti sijaitsee.

Antilooppi on ottanut haltuun kauppakeskuksen hallinnan maaliskuussa ja heti hallinnan siirtyessä nähtiin ensimmäisiä muutoksia: Antilooppi päivitti kauppakeskuksen visuaalisen ilmeen, uudisti verkkosivut ja raikasti kauppakeskuksessa olevia mainospintoja. Uuden ilmeen tavoitteena on puhutella entistä paremmin kauppakeskuksen olemassa olevia asiakkaita ja houkutella keskukseen myös uusia vierailijoita.

“Halusimme raikastaa kuva- ja värimaailmaa nykypäivään. Lopputulos noudattelee jo entuudestaan Ruoholahdelle tuttuja punaisen sävyjä, mutta uudella, pehmeällä tavalla. Kauppakeskuksen nimi ja logo säilyvät kuitenkin yhä samana”, visuaalisen ilmeen suunnittelusta vastannut Hanna Pusa Kaimanasta kertoo.

Loppuvuodesta 2022 kauppakeskuksessa on suunnitteilla aloittaa myös kattava remontti, jossa rakennukselle tehdään kasvojenkohotus, yleisilmeestä luodaan kauttaaltaan raikkaampi ja tilojen viihtyisyyttä parannetaan. Kehittyvä kauppakeskus Ruoholahti tulee tarjoamaan lähialueen asukkaille, toimistokäyttäjille ja vierailijoille entistä kiinnostavampaa ja monipuolisempaa ravintola- ja palvelutarjontaa jo olemassa olevien ja erittäin hyvin menestyneiden K-Raudan ja K-Citymarketin lisäksi.

“Remontin yhteydessä panostetaan kauppakeskuksen visuaalisuuteen ja näkyvyyteen kaupunkitilassa. Uudistuksia on luvassa myös rakennuksen ulkopuolelle ja lähiympäristöön”, kuvailee projektiarkkitehti Sakari Forsman Arkkitehtitoimisto Sarc Oy:sta.

”Tavoitteenamme on kehittää Ruoholahdesta entistä monipuolisempaa kaupunginosaa, jossa yhdistyvät runsas palvelu- ja liiketarjonta, hyvät liikenneyhteydet ja kaunis merellinen miljöö”, summaa Antiloopin toimitusjohtaja Tuomas Sahi.

Tuomas Sahi
Chief Executive Officer

Markku Määttä
Portflio Director

Antilooppi on pääkaupunkiseudun toimistokiinteistöihin keskittynyt kiinteistöyhtiö. Kehitämme omistamiamme kohteita vastuullisesti ja pitkäjänteisesti yhdessä asiakkaiden kanssa. Tunnetuimpia Antiloopin kiinteistöistä ovat Ympyrätalo ja muut Hakaniemen ja Hämeentien maamerkkirakennukset sekä Finnairin pääkonttori Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Kaikkiaan meillä on vuokrattavaa tilaa noin 426 000 m2. Antiloopin omistavat suomalainen eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen ja ruotsalainen eläkevakuutusyhtiö AMF Pensionsförsäkring.