Värisilmä

UUTTA: Keraamisissa laatoissa näkyy nyt luonnonläheisyys ja urbaani betoni

Uusimmissa laattatrendeissä näkyy hienostunut luonnonläheisyys ja seesteinen tunnelma hiekan ja urbaanin betonin eri sävyissä.
Luni-seinälaattojen kivikuosi on ajaton.

Tämän hetken laattatrendeissä korostuvat maanläheisyys ja luonnollisuus. Herkkä ja koskettava vaikutelma syntyy vaaleilla hiekan eri sävyillä ja tyylikkäissä harmaan sävyissä.

Laajoina pintoina patinoituneet ja rosoiset pinnat antavat yksilöllisen vaikutelman sekä keittiöön ja kylpyhuoneeseen. Myös kuvioiden kirjo on vahvasti esillä uutuuksissa.

Harmoniset värisävyt tuovat tuulahduksen menneiltä ajoilta, suurimmassa osassa laattoja on moderni twisti.

Kolmiulotteisuus ja strukturoidut pinnat tekevät keraamisista laatoista elävännäköiset ikään kuin pinnassa olisi jatkuva liike.

Keraamisten laattojen käyttöä ei kannata rajoittaa kylpyhuoneisiin ja wc-tiloihin. Laatat ovat helppohoitoinen ja tyylikäs materiaali myös eteisiin, porraskäytäviin, ulkoterasseille, parvekkeille ja  olohuoneisiin. Ulkotiloihin on valittava pakkasenkestävä laatta.

Värisilmän uutuuslaatat löytyvät muun muassa seuraavista mallistoista:

Pietra di Lecce
Pietra di Lecce -laatoista saa koottua patinoituneen, eläväpintaisen kivipinnan. Laatoissa on pyöristetyt kulmat  ja kevyesti mutkittelevat reunat, jotka antavat laatoille luonnonkivimäisen ilmeen. Rustiikkeihin lattialaattoihin on helppo yhdistellä moderneja huonekaluja. Laattoja löytyy neljässä eri koossa, jotka ovat 5 x 5 cm, 30 x 30 cm, 30 x 50 cm ja 50 x 50 cm. Hinnat: 44,00-159 €/m2

Sound
Sound-laattoja löytyy neljässä eri sävyssä, joita ovat Sound Off White, Sound Pearl, Sound Cream ja Sound Smoke, kokoja on puolestaan kolme, 45 x 45 cm, 30 x 60 cm ja 60 x 60 cm. Kaikki sävyt ovat maanläheisiä ja hienostuneita, laatoissa modernin betonimainen ja eläväinen pinta. Laatta on pakkasenkestävä. Hinta: 29,90-38 €/m2

Feel ja Energy
Mattapintaisten Feel-laattojen ilme on haettu urbaanista betonista. Kolmiuloitteiset Marea 3D -laatan kuviossa on hiekkadyyni, johon tuuli on puhaltanut aaltomaiset jäljet.  Energy-laattoja on saatavana sekä sileänä että kolmiulotteisena. Sileät ja kolmiuloitteiset Feel- ja Energy-malliston laatat sopivat sekä keittiöihin ja kylpyhuoneisiin. Koko: 25 x 38 cm
Hinta: 27,00–32,00 €/m2

Luni
Levollinen kivikuosi on ajaton. Värit ovat tyylikkäät harmaa Grigio, valkea Bianco ja vaalea hiekka Avario. Jokaisesta väristä löytyy sekä sileä että uritettu Rigato-laatta. Koko: 20 x 60 cm. Hinta: 35,00–43,00 €/m2

Fantasy
Puhtaanvalkoinen laatta luo tilantuntua, valoa ja ilmavuutta. Valkoisessa Fantasy-laatan pintaan eloa antavat kolmiulotteiset, prisman ja vedenpinnan kuviot. Minimalistiset laatat sopivat hyvin pohjoismaiseen tyyliin ja niihin voi yhdistää esimerkiksi puuta tai kiveä. Fantasy-sarjan sileäpintaiset laatat ovat 6 mm paksuja ja kolmiulotteiset laatat 8 mm. Sarjan koko on 30 x 60 cm. Laatta on rektifioitu, eli tehtaalla mittatarkasti leikattu.
Hinta: 59,00–69,00 €/m2

Carrara
Upea marmorikuvioinen laattasarja tekee kylpyhuoneesta luksusta. Helppohoitoinen marmorilaatta sopii seinäpinnoille. Marmoripinnat tuovat hohdokkuutta kylpyhuoneisiin, eteisiin tai vaikkapa ikkunapenkkien päällysteeksi. Marmorikuvioista Carrara-laattaa löytyy sekä kiiltävä- että mattapintaisena. Koot: 7,5 x 30 cm ja 7,5 x 15 cm. Hinta: 59,00 €/m2

Eden
Ajanjäljet luovat menneen maailman tuntua ja levollisuutta näihin upeisiin laattoihin. Kohokuvioisten laattojen mallit (7 x 28 cm, 32 €/kpl) ovat peräisin viktoriaaniselta ajalta, jolloin teollisuuskiinteistöjenkin kattolaatat koristeltiin ruhtinaallisesti. Sarjasta löytyvät kulmalaatat (7 x 19 x 10,5 cm, 16,00 €/kpl), joilla voidaan päällystää esimerkiksi takanreunukset.  Eden-laattaa (7 x 28 cm) löytyy viisi eri väriä, hinta 59,00 €/m2. Laadukas posliinilaatta on myös pakkasenkestävä ja sopii myös lattiaan.

Kaikki uutuusmallistot löytyvät Värisilmän Keraamiset laatat -kuvastosta

Uutuuslaatat ovat kaupoissa kesäkuussa, paneelilaatat heinäkuun alussa.

Lisätietoja antaa:
Tiina Hakola, valikoimapäällikkö
Väritukku Oy
tiina.hakola (a) varisilma.fi

Kuvapankki: www.varisilma.fi/kuvapankki
Käyttäjätunnus ja salasana: varisilma
Uutuuslaatat löytyvät kohdasta Laatat/Laattauutuudet kesä 2017

Luni-seinälaattojen kivikuosi on ajaton.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Värisilmä