Uutta Kiinteistömaailmassa: Asuntoauto on nyt kirjaimellisesti asuntoauto

Kiinteistömaailma palvelee asiakkaitaan jatkossa myös asuntoautoon rakennetussa myymälässä, kun Kiinteistömaailma Alppilan yrittäjäkaksikko Satu-Maija Arvo ja Petra Lagerblom hurauttavat turuille, toreille tai vaikka asiakkaan kotipihaan uudella Liikkis-asuntoautollaan.

Kesällä Helsingin Alppilaan avatun asuntomyymälän yrittäjät Satu-Maija Arvo ja Petra Lagerblom vauhdittavat asuntokauppaa tuomalla asuntomyymälänsä sinne, missä asiakkaat ovat.

- Liikkis on mukava miljöö neuvotteluille ja neuvonnalle. Asuntokauppaan liittyvien neuvottelujen lisäksi voimme myös osallistua esimerkiksi erilaisiin tapahtumiin kodinvaihtopalvelujen asiantuntijoina sekä esitellä uudiskohteita paikan päällä suunnittelevat, Arvo ja Lagerblom.

Takavuosien kauppa-autot ovat yhä harvinaisempi näky, mutta uudenlaista autoilevaa palvelua löytyy monelta muultakin toimialalta aina rokotebusseista liikkuviin optikkoautoihin.

- Ajatus liikkuvasta myymälästä sopii mitä mainioimmin myös asuntokauppaan ja palveluumme, jota tarjoamme, kun koti vaihtaa omistajaa. Liikkis kaartaa asiakkaan ja kodin luo yhdellä puhelinsoitolla tai verkkopalvelun yhteydenottopyynnöllä. Palvelumme on kaikkien ulottuvilla vauvasta vaariin, yrittäjäkaksikko sanoo.

Liikkiksen tukikohtana toimii Kiinteistömaailma Alppilan tilat osoitteessa Kotkankatu 7, Helsinki.

toimitusjohtaja Satu-Maija Arvo, Kiinteistömaailma Alppila, puh. 050 3099362
myyntijohtaja Petra Lagerblom, Kiinteistömaailma Alppila, puh. 040 7618499
markkinointi- ja viestintäjohtaja Taina Mustamo, Kiinteistömaailma Oy, puh. 0504240045

Kiinteistömaailma on vuonna 1990 perustettu valtakunnallinen kiinteistönvälitysketju, jossa työskentelee lähes 700 asuntokaupan ammattilaista yli 50 eri paikkakunnalla reilussa 100 asuntomyymälässä. Brändin omistaa Danske Bank ja asuntomyymälät ovat itsenäisten franchising-yrittäjien omistamia osakeyhtiöitä. Useilla alueilla – esimerkiksi pääkaupunkiseudulla – Kiinteistömaailma on alansa kiistaton markkinajohtaja.

Kiinteistömaailmalla selvän kasvun vuosi 2017: yli 13 000 asuntokauppaa9.2.2018 12:00Tiedote

Kiinteistömaailma-ketju teki päättyneenä vuonna yli 13 000 asunto- ja kiinteistökauppaa. ”Selkeästi edellisvuosia parempi kauppamäärä on jatkoa jo useamman vuoden kasvulle; edellisen kerran yli 13 000 kauppakappaleen ylsimme vuonna 2012”, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Erkki Heikkinen. Uusia yrittäjiä ja osakkaita ketjuun tuli vuoden aikana peräti kaksikymmentä vahvistamaan valtakunnallista yli 100 myymälän verkostoa.

Kiinteistömaailma ennustaa asuntojen hinnat kunnittain vuosille 2018-2020: Liki 90 prosenttia suomalaisista asuu nousevan tai vakaan hintakehityksen alueilla9.1.2018 09:15Tiedote

Kaupungistuminen kiihtyy, mutta ylivoimainen valtaosa suomalaisista asuu alueilla, jossa asuntojen arvo ei ole laskussa. Kiinteistömaailman uuteen ennustemalliin pohjautuvan selvityksen mukaan hinnat ovat nousussa 32 kunnassa ja laskussa 70 kunnassa. Kuitenkin peräti 87 prosenttia suomalaisista asuu kunnissa, jossa asuntojen arvo on tasainen tai kasvusuuntainen.

Kiinteistönvälittäjäbarometri: Asuntokaupassa nähtävissä merkittävää kasvua sekä uusia ilmiöitä asuntosijoittamisessa10.10.2017 09:10Kutsu

Juuri päättyneen vuoden kolmannen neljänneksen (heinä-syyskuu) hyvä asuntokaupan vire jatkuu tulevina kuukausina, kertoo Kiinteistömaailman tänään julkistettu Kiinteistönvälittäjäbarometri. Nousukausi tuo piristystä asuntomarkkinaan, mutta myös uusia ilmiöitä esimerkiksi asuntosijoittamiseen. Välittäjien mukaan kasvava trendi on 1-2 sijoitusasunnon omistaminen oman asunnon ohella.