Uutta Oopperajuhlien ensi kesän ohjelmistossa: Musiikillinen hulluttelu perheille

Laulaja ja lauluntekijä Tuija Rantalaisen ja Vahtikoira Veikon musiikillinen hulluttelu kutsuu perheen pienimmät Savonlinnan Oopperajuhlille ensi kesänä. Kokeneen duon hyväntuuliset, 40-minuuttiset esitykset nähdään Savonlinnan maakuntamuseolla Riihisaaressa 22. heinäkuuta. Liput ovat nyt myynnissä Lippupisteessä ja Oopperajuhlien lipunmyynnissä.

Tuija Rantalainen ja Vahtikoira Veikko ilahduttavat ja laulattavat perheen pienimpiä ensi kesän Oopperajuhlilla.

Esityksessä lapsetkin saavat osallistua. Vahtikoira Veikko nimittäin haaveilee laulavan laivakoiran ammatista ja kutsuu lapset mukaan ammatinvalintapohdintoihin. Välillä Veikko matkaa mielikuvituksen voimalla karkuretkilleen, mutta palaa onneksi aina takaisin – ja järjestää juhlat.

Esityksen laulut on säveltänyt monipuolinen muusikko Tuija Rantalainen. Hänen yhden naisen orkesterinsa säestää Vahtikoira Veikkoa, jonka karvoissa esiintyy näyttelijä Veini Nupponen. Esitys sopii erityisen hyvin 3 vuotta täyttäneille. Lipun hintaan sisältyy pääsy Savonlinnan maakuntamuseon näyttelyyn.

Katso myös video:
Tuija Rantalainen: Vahtikoiran vapaapäivä https://www.youtube.com/watch?v=SxylD3hKOgM

Tuija Rantalainen ja Vahtikoira Veikko
Koko perheen musiikillinen hulluttelu Savonlinnan Oopperajuhlilla

Tuija Rantalainen laulu, piano ja haitari
Veini Nupponen (Vahtikoira Veikko), laulu ja saha

Esitykset Savonlinnan maakuntamuseossa Riihisaaressa su 22.7. klo 13 ja 15
Esityksen kesto n. 40 min.
Suositellaan 3 vuotta täyttäneille.

Liput 15 e, perhelippu neljälle 50 e (hintaan lisätään Lippupisteen palvelupalkkio 2,50 € / lippu tai 4,50 € / perhelippu)
Lippu.fi ja Oopperajuhlien lipunmyynti

Johanna Järventaus, Head of Marketing Communications, p. 040 156 1010, johanna.jarventaus@operafestival.fi

Savonlinnan Oopperajuhlat on kansainvälisesti tunnetuin suomalainen kulttuuritapahtuma ja yksi merkittävimpiä matkailukohteita. Oopperajuhlat on yli sadan vuoden aikana kasvanut kuukauden mittaiseksi kansainväliseksi festivaaliksi. Sen kävijämäärä on noin 70 000 vierasta vuodessa, siitä runsaat 10 prosenttia tulee ulkomailta. Ooppera Savonlinnassa on kokonaisvaltainen elämys, joka muodostuu korkeatasoisista oopperaesityksistä ja konserteista, keskiaikaisen Olavinlinnan ainutlaatuisesta tunnelmasta ja kesäisestä Savonlinnasta luonnonkauniine ympäristöineen. Savonlinnasta on tullut käsite oopperanystävien keskuudessa kautta maailman. Vuonna 2017 budjetti on n. 8 M€, noin 84 % on omarahoitusta ja 16 % avustuksia (Opetus- ja kulttuuriministeriö, Savonlinnan kaupunki). Kesän 2018 juhlat vietetään 6.7.–4.8. www.oopperajuhlat.fi