Uutuuskirja Iron Sky The Coming Race – sensuroimaton syntytarina kertoo, kuinka saunanlauteilla keksitystä läpästä kasvoi miljoonabisnes

Annika Vuorensolan kirja Iron Sky The Coming Race – sensuroimaton syntytarina kertoo, kuinka saunanlauteilla keksitystä läpästä kasvoi miljoonabisnes. Teos julkaistaan yhtä aikaa kulttimaineeseen nousseen Iron Sky -elokuvan jatko-osan kanssa.

Iron Sky The Coming Race on jatkoa vuoden 2012 kulttimaineeseen nousseelle Iron Sky -elokuvalle. Pikimustalla huumorilla höystetty Iron Sky The Coming Race sijoittuu ydinsodan jälkeiseen maailmaan, vuoteen 2043, jossa kuuhun majoittuneet ihmiskunnan rippeet etsivät selviytymistaistelussaan apua ontosta maapallon keskipisteestä. Elokuvan tuotantobudjetti on lähes 20 miljoonaa euroa. Siitä sukeutui Suomen kallein näytelmäelokuva, jonka tekoa värittivät niin Kiinan-valloitus kuin vararikot ja oikeudenkäynnitkin.

Annika Vuorensolan kirja kertoo jatko-osan taipaleen Tomi Tuulirannan kuvituksen kera. Äänessä ovat tuotantoryhmän edustajat ohjaajasta ja tuottajista näyttelijöihin ja faniavustajiin ympäri maailman.

Iron Sky The Coming Racen ensi-ilta elokuvateattereissa kautta Suomen 16.1.2019. Samassa yhteydessä pidetään kirjan julkistamistilaisuus. Tervetuloa lehdistönäytökseen ja –tilaisuuteen keskiviikkona 16.1. Helsingin Tennispalatsiin.

Ohjelma:

10.00 Iron Sky The Coming Race –elokuvan lehdistönäytös, Tennispalatsi sali 2

11.40 Elokuvan lehdistötilaisuus, Tennispalatsi Meeting Room
Paikalla kirjailija Annika Vuorensolan lisäksi elokuvan ohjaaja Timo Vuorensola, tuottaja Tero Kaukomaa sekä elokuvan ulkomaisia pääosanesittäjiä.

Lehdistöosuuden jälkeen Tennispalatsissa alkaa elokuvan maailmanensi-iltatapahtuma, johon osallistuu noin 2600 fania ja kutsuvierasta. Tennispalatsin kaikki 14 salia on varattu vain ja ainoastaan Iron Skyn näytöksille, joiden jälkeen Tennispalatsi auloineen muuttuu ensi-iltajuhlapaikaksi. Yhdessä juhlivat elokuvan tekijät, kutsuvieraat ja fanit. Myös median edustajat voivat osallistua iltajuhlaan. Punaisen maton haastattelut klo 17 alkaen. Elokuvan jälkeiset jatkobileet alkavat n. klo 20.

Annika Vuorensola on helsinkiläinen freelance-toimittaja. Hän on ollut mukana elokuvan kuvauksissa alusta loppuun ja seuraa Iron Skyn vaiheita lähipiiristä.

Kirjan vedokset ja arvostelukappeet: adele.couavoux@like.fi

Ilmoittautumiset lehdistötilaisuuteen: adele.couavoux@like.fi

Elokuvan virallinen traileri: https://www.youtube.com/watch?v=YC8Z6i59s7o

Stupido Records täyttää 30 vuotta – uutuuskirja paljastaa sattumukset ja sekoilut suomalaisen musiikkibisneksen aluskasvillisuudessa20.3.2019 09:37:00 EETTiedote

Stupido Records on harvoja suomalaisia itsenäisiä pitkän linjan indie-levy-yhtiöitä. Sen 30-vuotista taivalta juhlitaan 11. ja 12.4. Helsingin Tavastia-klubilla, luonnollisesti värikkään livekattauksen voimin. Perustaja Joose Berglund paljastaa uutuuskirjassaan Stupido Records 30-vuotta – pari lanttia kaaoksesta, kuinka virolaisen Villu Tammen singlelevyn "vahingossa" julkaiseminen johti lopulta vuosikymmenien työhön suomalaisen vaihtoehtorockin parissa.

Maria Ohisalo ja Arno Kotro sekä joukko nimekkäitä vaikuttajia ruotivat uutuuskirjassaan tasa-arvoon liittyviä puutteita26.2.2019 13:33:00 EETTiedote

Vihreiden varapuheenjohtaja Maria Ohisalon sekä opettaja ja kirjailija Arno Kotron kokoamassa uutuuskirjassa “Sinua on petetty” nimekkäät vaikuttajat ruotivat sukupuolten tasa-arvoon liittyviä epäkohtia. Teokseen ovat kirjoittaneet mm. Nasima Razmyar, Koko Hubara, Katleena Kortesuo ja Saara Särmä. “Sinua on petetty” julkaistaan tasa-arvon päivänä 19.3.