Uutuuskirja: Sumu Sireeni - Suomen rakastetuin aasi

Romaniasta pelastetusta Sumu-aasista on sukeutunut someilmiö. Yli 24 000 ihmistä seuraa Sumun arkea Facebookissa ja Instagramissa.

Kirsi Haapamatin tietokirja Sumu Sireeni, Suomen rakastetuin aasi avaa pitkäkorvaisen supertähden arkea kirkkonummelaisella ravitallilla huippuhetkistä vastoinkäymisiin.

Sadat ja tuhannet käsiparit käyvät silittelemässä Sumun turkkia yleisötapahtumissa. Se ilahduttaa vierailullaan lapsia ja aikuisia. Sumu näyttelee mainoselokuvassa maamme muiden eturivin julkkisten kanssa.

Kirjassa tutustutaan Sumun ystäviin ja tallikavereihin, historiaan ja tulevaisuuden suunnitelmiin, rutiineihin ja seikkailuihin. Mukana on myös yleistietoa aaseista ja niiden käyttäytymisestä. Sumu opettaa, etteivät aasit ole tyhmiä, vaan itsenäisiä, nokkelia ja arvokkaita kavioeläimiä.

Kirsi Haapamatti on freelancetoimittaja.

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi