Uutuuskirja: Sumu Sireeni - Suomen rakastetuin aasi

Romaniasta pelastetusta Sumu-aasista on sukeutunut someilmiö. Yli 24 000 ihmistä seuraa Sumun arkea Facebookissa ja Instagramissa.

Kirsi Haapamatin tietokirja Sumu Sireeni, Suomen rakastetuin aasi avaa pitkäkorvaisen supertähden arkea kirkkonummelaisella ravitallilla huippuhetkistä vastoinkäymisiin.

Sadat ja tuhannet käsiparit käyvät silittelemässä Sumun turkkia yleisötapahtumissa. Se ilahduttaa vierailullaan lapsia ja aikuisia. Sumu näyttelee mainoselokuvassa maamme muiden eturivin julkkisten kanssa.

Kirjassa tutustutaan Sumun ystäviin ja tallikavereihin, historiaan ja tulevaisuuden suunnitelmiin, rutiineihin ja seikkailuihin. Mukana on myös yleistietoa aaseista ja niiden käyttäytymisestä. Sumu opettaa, etteivät aasit ole tyhmiä, vaan itsenäisiä, nokkelia ja arvokkaita kavioeläimiä.

Kirsi Haapamatti on freelancetoimittaja.

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Yhdysvaltojen entisen presidentin puolison Michelle Obaman odotettujen muistelmien kansi on nyt julkistettu. Minun tarinani -kirja ilmestyy 13. marraskuuta 2018 maailmanlaajuisesti25.5.2018 12:20Tiedote

Helsinki/Suomi 25.5.2018 Yhdysvaltojen entisen presidentin puoliso Michelle Obama julkaisi Instagramissa eilen erittäin odotetun elämäkertansa Minun tarinani kannen. Kirja ilmestyy maailmanlaajuisesti 13. marraskuuta 2018. Englanninkielisen alkuteoksen nimi on BECOMING. Michelle Obama valitsi kirjan kanteen Miller Mobleyn valokuvan, joka otettiin tänä vuonna kuvauksissa Washington DC:ssä. Stailauksesta vastasi Meredith Koop, meikistä Carl Ray ja hiuksista Yene Damtew. Kirjan kannen on suunnitellut Crown Publishing Groupin varapääjohtaja, luova johtaja Christopher Brand. Michelle Obama jakoi Instagramissa kirjan kansikuvan ja neljä aiemmin julkaisematonta perhekuvaa, jotka kertovat hänen matkastaan naiseksi, jollainen hän tänä päivänä on. Michelle Obama toteaa (@michelleobama): “Olen haltioissani siitä, että saan jakaa kanssanne kirjani BECOMING kannen. Kirjan kirjoittaminen on ollut minulle henkilökohtaisesti tärkeää ja valaisevaa. Toivon, että kun kirjani BECOMING ilmestyy syksyllä, a

Kevään kotimaisissa kuvakirjoissa ratsastetaan keppareilla ja tutustutaan merkityksellisyyteen14.5.2018 10:16Tiedote

Otavan kevään kotimaiset kuvakirjat huipputekijöiltä kannustavat huomaamaan, kuinka jokainen meistä on tärkeä ja merkityksellinen. Kuvittaja Jenna Kunnaksen ensimmäisessä kuvakirjassa seikkaillaan kirjojen maailmassa. Kikattavan Kakkiainen taas alkaa naurattaa ystäviään television ja sovellusten lisäksi myös perinteisissä iltasatukirjoissa. Tikkumäen kepparikirjassa jaetaan kivoja vinkkejä ja ohjeita pienille keppariharrastajille.