Uutuuskirjan avulla oma talous haltuun

Viisas pääsee vähemmällä taloudessakin on Sampo Sammaliston ja Antti Asunmaan uutuuskirja kaikille, jotka haluavat vähentää taloushuoliaan, kartuttaa säästöjään, tehdä järkeviä sijoituksia ja elää eläkepäivänsä vauraana.

Kirja on helppotajuinen opas, jonka avulla jokainen voi oppia yksinkertaisia ja vaivattomia tapoja hallita omaa talouttaan ja muuttaa taloudellisen tulevaisuutensa kertaheitolla. Se kertoo, miten oman talouden hallinnasta, säästämisestä ja sijoittamisesta voi tehdä sekä helppoa että hauskaa.

Käytännönläheinen käsikirja
 talouden hallintaan

Kirjassa käsitellään mm. seuraavia asioita:

• Miksi kuukausibudjetti on jokaisen tärkein taloustoimi ja miten se kannattaa tehdä joka palkkapäivä?
  • Millä keinoilla voi vähentää kuukausittaisia kulujaan ja hankkia lisätuloja?
  • Kannattaako asua vuokralla vai omistusasunnossa?

Oppeja s
ijoittamiseen ja säästämiseen

Pohditko, millaisia lainamuotoja kannattaisi harkita ja millaisia puolestaan ehdottomasti välttää? Kannattaisiko osake- tai rahastosäästämisen aloittamista viivyttää, koska pörssikurssit ovat nyt korkealla?

Sammaliston ja Asunmaan kirjauutuus antaa vinkkejä myös siihen, kuinka laaditaan sijoitussuunnitelma, jossa on juuri itselle sopiva riski- ja tuotto-odotus ja miten voi rakentaa järkevästi hajautetun sijoitussalkun ja tehdä sijoittamisesta kuukausittaisen tavan. Kirjassa käydään lisäksi kattavasti läpi eri sijoitusinstrumentit, kuten rahastot ja osakkeet, hyötyineen ja haittoineen

Kutsu: Viisas pääsee vähemmällä taloudessakin -kirjan julkistamistilaisuuteen 21.5.2021

Tervetuloa seuraamaan striimattua kirjan julkistamistilaisuutta

K
irjoittajat

Filosofian tohtori Sampo Sammalisto on suosittu tietokirjailija ja bloggari, jonka ”Viisas pääsee vähemmällä” -kirjat, blogikirjoitukset ja koulutukset ovat auttaneet tuhansia suomalaisia elämään tuottavampaa, stressittömämpää, kiireettömämpää ja onnellisempaa elämää. Tutustu Sampon blogiin osoitteessa viisaampaatyota.com.

Antti Asunmaalla on pitkä kokemus sijoituspalveluyhtiön toimitusjohtajana sekä eri sijoituspalveluyhtiöiden sekä rahastoyhtiön ja pörssiyhtiön johtoryhmä- ja hallitustyöskentelystä. Koulutukseltaan Asunmaa on kauppatieteiden maisteri, pääaineena rahoitus.

Katariina Suominen, myyntipäällikkö, Helsingin seudun kauppakamari, katariina.suominen@chamber.fi, p. 045 773 32978

Leena Viitala, tuottaja, Helsingin seudun kauppakamari,
leena.viitala@chamber.fi

Arvostelukappaleet: markkinointi@helsinki.chamber.fi, kustannustoiminta@helsinki.chamber.fi

Kauppakamari on arvostettu ammattikirjallisuuden kustantaja, joka julkaisee vuosittain kymmeniä ajankohtaisia teoksia mm. juridiikan, johtamisen ja työsuhteen, taloushallinnon ja verotuksen aihealueilta. Muita suosittuja tuotteita ovat mm. www.kauppakamaritieto.fi, ammattilaisen ajantasainen verkkopalvelu, sekä säännöllisesti päivitettävät kansiot. www.kauppakamarikauppa.fi

Kasvava Helsingin seutu tarvitsee Malmin entisen lentokentän aluetta asuntorakentamiseen1.6.2021 08:50:26 EEST | Tiedote

Jo pitkään jatkunut ja ennustettu voimakas väestönkasvu tuo haasteita Helsingin seudun kestävälle maankäytölle, asumiselle ja liikenteelle. Kaikkea uutta rakentamista ei kyetä sijoittamaan jo olemassa oleville asuinalueille, vaan käyttöön on otettava joitain kokonaan uusiakin rakentamisalueita. Helsingissä lähitulevaisuuden tärkein uusi asuinalue on Malmin entisen lentokentän alue.