Uutuuskirjan keskiössä sosiaaliset oikeudet ja marginaalissa elävät ihmiset Venäjällä!

Katja Ihamäki tarkastelee uudessa kirjassansa sosiaalisia ja yhteiskunnallisia olosuhteita Venäjällä. Kirja on kirjoitettu pääosin ennen Venäjän hyökkäystä Ukrainaan vuonna 2022.

Arjen huojuvat tukipilarit – Sosiaaliset ja yhteiskunnalliset olosuhteet Venäjällä (Basam Books 2022)

Katja Ihamäen Arjen huojuvat tukipilarit – Sosiaaliset ja yhteiskunnalliset olosuhteet Venäjällä -kirjassa sukelletaan tavallisten venäläisten arkeen. Huomion kohteena ovat sosiaaliset oikeudet ja erityisesti marginaalissa elävät ihmiset. Teos on kirjoitettu pääosin ennen Venäjän hyökkäystä Ukrainaan vuonna 2022.

Kirja valottaa ihmisten elämänkaarta vauvasta vaariin ja kirjan kohteena ovat erityisesti tukea saavat tai sitä kaipaavat ihmiset. Yleisellä tasolla kirjassa tarkastellaan yhteiskuntaa, väestöä, hallintoa, epävirallisia verkostoja sekä koulutusta sekä ennen kaikkea sosiaaliturvaa. Mukaan mahtuu niin asumisen monimuotoisuus kuin kodittomuuden riesatkin. Markkinatalous ja valtion ohjaus vaikuttavat ihmisten arkeen, kuten myös sosialismin ajan käytännöt.

Vaikka taloudellisten etuuksien taso on matala, julkisia palveluja on kehitetty asukkaat ja yhteisöt mielessä. Erilaiset liikkuvat palvelut kiertävät harvaan asutuilla seuduilla, minkä lisäksi kansalaisjärjestöt huomioivat väliinputoajia, joiden asemaa vahvistetaan oikeusavulla ja ohjauksella.

Katja Ihamäki on koulutukseltaan valtiotieteen tohtori ja hän työskentelee ammattikorkeakoulussa yhteiskuntatieteiden lehtorina.

KUTSU: Ymmärrä uupunutta, johda uuvuttamatta -kirjan julkistamistilaisuudet 7.12., 12.12. ja 15.12.2.12.2022 12:06:19 EET | Kutsu

Lämpimästi tervetuloa Ymmärrä uupunutta, johda uuvuttamatta -kirjan julkistamistilaisuuksiin Helsingissä (VALO Hotel & Work) 7.12. klo 17-18.30, Oulussa (Hotelli Lasaretti) 12.12. klo 17-18.30 ja etänä 15.12. klo 16-17. Helsingin ja Oulun tilaisuudessa on kirjaesittelyn ja kirjailijan puheenvuoron lisäksi paneelikeskustelu sekä vuorovaikutteinen osuus osallistujien kanssa. Voit ilmoittautua tilaisuuksiin osoitteessa: https://q.surveypal.com/johda-uuvuttamatta Lääkäri ja yritysvalmentaja Lari Karjula ehdottaa kirjassaan Ymmärrä uupunutta, johda uuvuttamatta ratkaisuja uupumisen välttämiseksi sekä keinoja siihen, millaisella johtamisella ja organisaatiokulttuurilla uupumuksia voidaan välttää. Kirja on oppimatka ihmismieleen, ja kirjassa tarjotaan käytännönläheisiä näkökulmia, miten ihmismieli huomioidaan johtamisessa ja organisaatiokulttuurissa. Kirja on suunnattu erityisesti johtajille, esihenkilöille ja kaikille niille, jotka haluavat rakentaa ympärilleen yhä parempia tiimejä, joissa i

KUTSU: Arvonluontia analytiikalla – Käsikirja analytiikan johtamiseen julkistamistilaisuus to 1.12. klo 925.11.2022 09:20:00 EET | Kutsu

Tervetuloa Milla Ratian Arvonluontia analytiikalla – Käsikirja analytiikan johtamiseen -tietokirjan julkistamistilaisuuteen! Voiko toteuttamasi tekoälyratkaisu olla paitsi tehokas niin myös eettisesti kestävä? Webinaarin aiheena on paneelikeskustelu tekoälyn vastuullisuudesta, joka on yksi analytiikkajohtamisen keskeisistäteemoista. Keskustelun moderaattorin atoimii tietokirjailija Milla Ratia. Panelisteina toimivat Anna Metsäranta Solitalta, Reko Lehti Taivalilta ja Ville Vakkuri Vaasan yliopistolta. Webinaarin aikana tutustaan kirjan sisältöön ja pohditaan muun muassa sitä, mitä on tekoälyn vastuullisuus ja miksi tekoäly on olennainen osa analytiikan johtamista. Ilmoittaudu julkistamistilaisuuteen alla olevasta linkistä. Milloin? Torstaina 1.12.2022 kello 9:00-10:00 Missä? Verkossa (ilmoittautumislinkki alla) Kenelle? Analytiikan johtamisesta ja tekoälyn vastuullisuudesta kiinnostuneille