Uutuuskirjasta apua oman sukututkimuksen aloittamiseen

Sukututkimus on nyt suosittua, ja oma historia kiinnostaa kaiken ikäisiä. Palkitun toimittajan Eija Mansikkamäen uutuuskirja Sukuni tarina on avuksi kaikille, joita oman suvun eri vaiheet kiinnostavat.

Kuka olen, mistä tulen? Sukututkimus on nyt suosittua, ja oma historia kiinnostaa kaiken ikäisiä.

Kimmokkeena omaan sukuun sukeltamiselle voi olla vaikkapa omien vanhempien ikääntyminen, lapsen yllättävä kysymys, siivouksessa löytynyt vanha valokuva tai suvun kokoontuminen syntymäpäiville tai hautajaisiin. Sitä alkaa miettiä, keitä nämä ihmiset ovat ja mikä on heidän tarinansa.

Sukuaan tutkivalle kertyy helposti valtava määrä tiedon murusia. Eija Mansikkamäen Sukuni tarina auttaa niin aloittelijaa kuin konkaria jäsentämään tietoja ja laittamaan ne talteen. Kirjassa on runsaasti täyttötilaa suulliselle muisti- ja perinteiselle historiatiedolle sekä oma lukunsa niille, joita kiinnostaa sujahtaminen geneettisen sukututkimuksen maailmaan. Vinkkien avulla aloittelijakin pääsee helposti vauhtiin varsinaisessa sukututkimuksessa.

Eija Mansikkamäki (s. 1970) on palkittu talous- ja politiikan toimittaja, jonka esikoisteos Kun minua ei enää ole - Tärkeät tietoni kaiken varalta (Otava 2019) nousi Suomen myydyimpien tietokirjojen joukkoon.

Kirja on arvostelu- ja käsittelyvapaa ilmestyessään 17.12.

Pdf-vedokset, arvostelukappaleet ja tekijän haastattelupyynnöt: adele.couavoux@otava.fi

Moomin Characters, Kustannusosakeyhtiö Otava ja Förlaget innostavat lapsia lukemaan ja kirjoittamaan kaikissa Pohjoismaissa13.1.2021 09:10:00 EETTiedote

Kustannusosakeyhtiö Otava, Moomin Characters ja Förlaget julkaisevat yhteistyössä lapsia lukemaan ja kirjoittamaan innostavia teoksia Pohjoismaissa. Kyseessä on ensimmäinen kerta, kun Otava julkaisee teoksia ruotsiksi suoraan pohjoismaisille markkinoille. Kirjat, lukupäiväkirjat, puuha- ja tarrakirjat, tunnekortit ja -kirjat ovat osa monivuotista, kansainvälistä konseptia Reading, Writing and the Moomins.