Uutuuskirjoista tietoa lintujen havainnoinnista ja tunnistamisesta

Petolinnut Suomen luonnossa -kirja esittelee kaikki Suomessa tavatut päiväpetolintulajit sanoin ja selkein kuvin. Suomen linnut. Havaintokirja on lintuharrastuksen kätevä apuväline.

Dick Forsman: Petolinnut Suomen luonnossa (02/2018)

Petolintujen tunnistaminen maasto-oloissa ei ole helppoa. Tästä pitävät huolen muun muassa petolintujen arkuus sekä muita linturyhmiä suurempi yksilöllinen muuntelu. Petolinnut Suomen luonnossa esittelee kaikki Suomessa tavatut päiväpetolintulajit sanoin ja selkein kuvin, joista useimmat ovat ennen julkaisemattomia. Kirja antaa arvokkaita vihjeitä petolintujen tunnistamiseen sekä auttaa ymmärtämään niiden pesintää, ravinnon hankkimista ja muuttotapoja.

Dick Forsman on kansainvälisesti arvostettu petolintujen tuntija ja valokuvaaja. Hän on tutkinut petolintuja monipuolisesti yli 40 vuotta niin Suomessa kuin ulkomailla.

Lasse J. Laine: Suomen linnut. Havaintokirja (01/2018)

Kotipihan ja retkien lintuhavainnot talteen!  Suomen lintujen täydelliseen lajilistaan voi merkitä havaintoja ja kirjata valmiisiin sarakkeisiin kustakin lajista pihapinnat, ruokinta- ja pesimälinnut ja useat muut listaukset. Lisäksi kirjassa on kaksi irrotettavaa retkilistaa Suomen linnuista ja kaikki maassamme havaitut 135 suurharvinaisuutta kuvina.

Biologi Lasse J. Laine on tunnettu luontokirjailija, lintututkija ja valokuvaaja. Hän on seurannut lintuja koko ikänsä ja pitänyt lintupäiväkirjaa vuodesta 1961 alkaen.

Arvostelukappaleet: arvostelukappale@otava.fi

Alkuvuoden himotuimmat dekkariuutuudet ovat pian täällä15.1.2019 08:46Tiedote

Ruth Ware – Rouva Westaway on kuollut (juuri ilmestynyt) Jokaisella perheellä on salaisuutensa – joidenkin salaisuuksien vuoksi ollaan valmiita vaikka tappamaan. Kansainvälisten bestsellerlistojen huippunimi Ruth Ware valloittaa uudella psykologisella trillerillä. ”Loistava trilleri” – The Washington Post Lina Bengtsdotter – Francesca (juuri ilmestynyt) Taattua skandijännitystä Ruotsista! Francescan paras ystävä kuolee, eikä kukaan usko hänen väitteitään, ettei kuolinsyy olisikaan itsemurha. Sitten Francesca katoaa. 20 vuotta myöhemmin rikostutkija Charlie Lager päätyy selvittämättä jääneen tapauksen perässä takaisin lapsuutensa Gullspångiin. Stina Jackson – Hopeatie (vk 5) Uutta verta dekkaritähtien joukossa! Parhaan ruotsalaisen dekkarin palkinnon voittanut Hopeatie on esikoisdekkaristin napakymppi. Isä oli viimeinen, joka näki Linan elossa. Hän ajaa Pohjois-Ruotsia halkovaa Hopeatietä ja koluaa joka ikisen mökki- ja metsäautotien, tutkii hylättyjä maatiloja, umpeenkasvaneita pusikoi