Uutuusteos avaa Teemu Selänteen huikean NHL-tarinan pelikaverien ja valmentajien kautta

Selänne – Teemun matkassa yrittää ennen kaikkea vastata kahteen kysymykseen: Minkä takia Teemusta tuli niin hyvä ja mikä on hänen perintönsä jääkiekolle? Selänteen uraa tiiviisti seuranneen urheilutoimittaja Marko Leppäsen kirja on syksyn mielenkiintoisinta antia kiekkokansalle.

kansi_hires

Teemu Selänne nousi 30 vuotta sitten kiekkomaailman tietoisuuteen murskaamalla NHL:n tulokasennätyksen Winnipeg Jetsin paidassa. Lahjakkaasta ja intohimoisesta nuoresta kasvoi NHL:n kaikkien aikojen toiseksi paras eurooppalainen maalintekijä.

NHL:n maalipörssin kolminkertaisen voittajan ura huipentui vuonna 2007 voitettuun Stanley Cupiin Anaheim Ducksissa. Kuusinkertainen olympiakävijä pelasi itsensä suomalaisten kiekkofanien sydämiin ja nosti lajin suosiota oman räiskyvän pelityylinsä ja positiivisen persoonansa ansiosta.

Urheilutoimittaja Marko Leppänen on seurannut Selänteen uraa tiiviisti sekä Suomessa että NHL-kirjeenvaihtajana Pohjois-Amerikassa. Leppänen avaa kiehtovalla tavalla Selänteen tarinan omien kokemuksiensa sekä maalitykin pelikaverien ja valmentajien kautta.

Tutustu kirjaan: www.readme.fi/kirja/selanne-teemun-matkassa/

Lisätietoja:

Readme.fi Oy, Ari Sahanen, ari.sahanen@readme.fi

kansi_hires

KUTSU: Martti Kuusela − Pallopoikana maailmalla -kirjan julkistustilaisuus Urheilumuseossa torstaina 29.9.2022 klo 14.0013.9.2022 10:24:33 EEST | Kutsu

Tervetuloa Martti Kuusela − Pallopoikana maailmalla -kirjan julkistustilaisuuteen! Tuhansien tarinoiden ”jalkapalloprofessori” Martti Kuuselan uskomaton tarina kuljettaa lukijan Rovaniemen keskuskentältä futismaailman suurimmille stadioneille, voiton ja tappion hetkiin sekä kentille ja kulisseihin maapallon eri kolkissa. Julkistustilaisuudessa teoksen kirjoittanut Erkko Meri haastattelee Kuuselaa kirjan tärkeistä teemoista.