Vaalivaliokunta esittää EK:n hallituksen puheenjohtajaksi Harri Bromania

Vaalivaliokunta esittää Elinkeinoelämän keskusliiton hallituksen puheenjohtajaksi kauppaneuvos Harri Bromania. EK:n edustajisto päättää asiasta 30.11. syyskokouksessa.

Kauppaneuvos Harri Broman on perheomisteisen, valtakunnallisen Broman Group -konsernin hallituksen puheenjohtaja. Broman Group -konserniin kuuluvat Motonet- ja AD VaraosaMaailma -kauppaketjut, teknisen tukkukaupan maahantuontiyritys Finntest, logistiikkakeskus Broman Logistics sekä Broman Yhtiöt Oy.

Broman on ollut Kaupan liiton puheenjohtaja ja EK:n hallituksen jäsen vuosina 2020–2021.

Puheenjohtajaehdokas ei anna EK:hon liittyviä haastatteluja ennen valintaa.