Vaalivaliokunta esittää EK:n hallituksen puheenjohtajaksi Harri Bromania

Vaalivaliokunta esittää Elinkeinoelämän keskusliiton hallituksen puheenjohtajaksi kauppaneuvos Harri Bromania. EK:n edustajisto päättää asiasta 30.11. syyskokouksessa.

Kauppaneuvos Harri Broman on perheomisteisen, valtakunnallisen Broman Group -konsernin hallituksen puheenjohtaja. Broman Group -konserniin kuuluvat Motonet- ja AD VaraosaMaailma -kauppaketjut, teknisen tukkukaupan maahantuontiyritys Finntest, logistiikkakeskus Broman Logistics sekä Broman Yhtiöt Oy.

Broman on ollut Kaupan liiton puheenjohtaja ja EK:n hallituksen jäsen vuosina 2020–2021.

Puheenjohtajaehdokas ei anna EK:hon liittyviä haastatteluja ennen valintaa.

Pk-Pulssi: Pk-sektorin työnantajat varautuvat vaikeaan vuoteen 20235.12.2022 08:00:00 EET | Tiedote

Pienten ja keskisuurten yritysten nykytilanne on yleiseen talouskuvaan nähden vielä kohtuullinen ja työllisyys on jopa kohentunut vuodentakaiseen verrattuna. Samalla ensi vuoden näkymät ovat monelta osin lähes yhtä synkät kuin ensimmäisen koronavuoden 2020 lopussa. 40 prosenttia varautuu lomautuksiin ensi vuonna. Joka kymmenes työnantaja pitää mahdollisena sitäkin, että yrityksen toiminta voi pahimmassa tapauksessa päättyä, ilmenee EK:n yrityskyselystä.

EMBARGO 30.11. KLO 17: Porvarihallitus nähdään parhaimpana hallituspohjana30.11.2022 17:00:00 EET | Tiedote

EK:n Taloustutkimuksella teettämän kyselyn mukaan seuraavaksi hallituspohjaksi suurimman kannatuksen kerää porvarihallitus. Kokoomuksen, perussuomalaisten ja keskustan johdolla koottava porvarihallitus saa mittauksessa 28 prosentin kannatuksen. Nykyinen punavihreä hallituspohja (21%) sekä kokoomuksen ja SDP:n johdolla koottava sinipunahallitus (20%) saavat keskenään lähes yhtä suuren kannatuksen.