Veikkaus Oy

Vaasalainen Kari Lindroth voitti Sportin tatuoinnin - kisassa yli 25 000 osallistujaa

Intohimoinen Vaasan Sportin kannattaja Kari Lindroth otti lauantaina liigaseuran tatuoinnin iholleen.

- Vaasan jäähallissa kaikki alkoi vuonna 1990. Kaveriporukassa mentiin peliä katsomaan, pyörällä. Siitä se kannattaminen lähti. Kauan haaveilin oman joukkueen logoa iholleni, ja nyt se toteutui, Kari Lindroth kertoo.

Veikkauksen järjestämässä etuasiakasarvonnassa 15 onnekasta voittajaa sai kannattamansa liigaseuran tatuoinnin iholleen. Kilpailun voittajien tatuoinnit tehtiin lauantaina saman päivän aikana Helsingin Punavuoressa. Kuudelta artistilta kului urakkaan aikaa yhteensä lähes kahdeksan tuntia. Arvontaan osallistui yli 25 000 Veikkauksen etuasiakasta.

- Kilpailun suosio yllätti meidätkin. Oman suosikkiseuran tatuoinnin ottaminen kuvastaa sitä intohimoa ja sitoutuneisuutta, jolla suomalaiset suhtautuvat jääkiekkoon ja omaan liigaseuraansa, Veikkauksen yhteyspäällikkö Tuomo Torkkola sanoo.

Kari Lindroth, Vaasa
Sport

1. Mistä lähtien olet ollut suosikkiseurasi fani? Ensimmäiset pelit olen käynyt katsomassa kaudella 90-91, aktiivisemmin kun Sport pelasi Mestistä.

2. Mistä kaikki alkoi ja milloin? Vaasan jäähallissa 1990. Kaveriporukassa mentiin peliä katsomaan, pyörällä.

3. Millaisia ovat ensimmäiset muistikuvasi liigapeleistä? Eka liigakausi "nousun" jälkeen, loistava tunnelma hallissa ja ensimmäinen voitto kauteen.

4. Kuka oli ensimmäinen suosikkipelaajasi? Patrick Westerback.

5. Entä suosikkipelaajasi nykyjoukkueesta? Aleksi Ainali.

6. Kuinka usein käyt suosikkijoukkueesi matseissa? Aina kun on mahdollista päästä kotipeliin.

7. Mikä suosikkijoukkueessasi on parasta (pelityyli, perinteet, fanit, halli, kannatuslaulu tms.)? Nykyinen pelityyli. Pelataan loppuun asti eikä luovuteta.Tunnelma hallissa ja fanipäädyssä vievät mukanaan.

8. Pelaajilla on rituaaleja kuten varusteiden pukemisen järjestys. Millaisia rituaaleja fanitukseesi tai otteluissa käymiseesi kuuluu? Otteluihin fanihuivi kaulaan ja juoma ennen peliä. Juoma riippuen päivästä, yleensä se on kahvi. Pelitilanteiden/maalien/käännekohtien läpikäyntiä kaverin kanssa, joka seuraa ottelua toisesta päädystä.

9.  Kuka on pelaaja, jonka toivoisit saavasi vahvistukseksi omaan joukkueeseesi? Oskar Osala voisi palata kasvattajaseuraan.

10. Jos sinulla on fanipaita, mitä sen selässä lukee? Mestisajalta oli Westerbackin paita (45), mutta se on kadonnut jonkun muuton yhteydessä.

11. Lyötkö koskaan vetoa suosikkijoukkueestasi? Kyllä, otteluiden lopun nousuille Livevedossa muutamaan otteeseen, kun kerroin on ollut tarpeeksi hyvä.

12. Käytkö vierasmatseissa? Missä mieluiten? En säännöllisesti. Liigakarsinnat tuli tutuiksi. Viimeisin vierasmatsi taisi olla Hakametsän jäähallissa, turkulaisen kurssikaverin kanssa.

13. Osaatko suosikkiseurasi kannatuslaulun sanat ulkoa? Miten alkaa? Kannatuslauluja on monia. En ihan kaikkia niitä osaa, mutta yksi parhaista on "Nyt taistellaan", joka alkaa myös niin.

14.  Kahta en vaihda, sanotaan. Mitkä ne kaksi ovat sinulla? Nykyistä puolisoani, enkä punaista.

15. Miten selviät kesästä, kun ei ole matseja? Tiukkaa tekee, mutta harjoitusottelut tulevat taas pian.

16. Kenen pelaajan kuvan tai numeron voisit ottaa tatuointina? En kuvaa enkä numeroa, mut jos pakko olisi ottaa jompikumpi, niin numeron.

17. Millaista tatuointia et voisi ikinä ottaa? Jokaisen tatuoinnin joka iholleni tulee, pitää kuvastaa mikä on minulle tärkeää.

Veikkaus Oy

Lue lisää julkaisijalta Veikkaus Oy