Vaasan Sähköltä lisäosinkoa 1,5 miljoonaa euroa

Vaasan Sähkö Oy:n yhtiökokous päätti keskivikkona 2.12., että yhtiö jakaa ylimääräisenä osinkona 47,70 euroa/osake eli yhteensä 1 502 550 euroa.

Vaasan Sähkö. Kuva: Ann-Sofi Berg

Vaasan Sähkön tavoitteiden mukaan maksetaan tänä vuonna osinkoa yhteensä 11,5 miljoonaa euroa, mikä on noin 50 % yhtiön edellisen tilikauden 22,2 miljoonan euron tuloksesta.

Vaasan Sähkö. Kuva: Ann-Sofi Berg

Vaasan Sähkö on vahva energiakonserni, jonka liiketoimintoja ovat sähkökauppa, sähkönsiirto ja kaukolämpö. Konserniin kuuluu tytäryhtiö Vaasan Sähköverkko Oy. Konsernissa työskentelee noin 120 henkilöä ja liikevaihto vuonna 2019 oli noin 153 milj. euroa.

Heikentynyt energiavuosi syö tulosta – Tutkimus kertoo kuluttajien luottamuksesta22.10.2020 11:55:00 EESTTiedote

Vuosi 2020 on ollut energiayhtiön näkökulmasta haastava. Talvikuukausien leudon sään aikaansaama matala energiankulutus yhdistyi alkuvuodesta sateiseen ja tuuliseen säätyyppiin, ja yhdessä nämä painoivat sähkön markkinahintaa alas. Myös koronakevät ja -kesä vaikuttivat energiankulutukseen. Tuoreet mainetutkimuksen tulokset kuitenkin kertovat, että kuluttajien luottamus yhtiöön on hyvä.

Saaristomaisema säilyy merikaapelin ansiosta Sundomissa8.9.2020 08:12:00 EESTTiedote

Kesän aikana Vaasan Sundomin saaristossa on käynyt kuhina. Yhteensä noin puolitoista kilometriä sähkökaapelia on laskettu kaivinkoneella lautalta käsin meren pohjaan. Vaativa urakka on jatkoa viime vuonna alkaneelle Sulvan sähköverkon kehittämiselle ja tähtää parempaan sähkön toimitusvarmuuteen noin 1 300 Vaasan Sähköverkon asiakkaalla. Tarpeellisen linjan toteuttaminen merikaapelina mahdollistaa saaristomaiseman säilymisen muuttumattomana.