Vaasan Sähköltä lisäosinkoa kahdeksan ja puoli miljoonaa

Vaasan Sähkö Oy:n yhtiökokous päätti keskiviikkona 21.11., että yhtiö jakaa ylimääräisenä osinkona 271 euroa/osake, eli yhteensä 8 536 500 euroa.

Vaasan Sähkö. Kuva: Ann-Sofi Berg

Vaasan Sähkö. Kuva: Ann-Sofi Berg

Vaasan Sähkö on vahva energiakonserni, jonka liiketoimintoja ovat sähkökauppa, sähkönsiirto ja kaukolämpö sekä verkkourakointi. Konserniin kuuluu kaksi tytäryhtiötä: Vaasan Sähköverkko Oy sekä Oy RAVERA Ab. Konsernissa työskentelee noin 150 henkilöä ja liikevaihto vuonna 2017 oli noin 130 milj. euroa.

Energiakonsernilta ennätyksellinen tulos myrskyistä huolimatta: Menestyksen taustalla etenkin omistusosuudet ja energianhankinta20.4.2020 11:10:00 EESTTiedote

Vaasan Sähkö -konserni onnistui vuonna 2019 tekemään ennätyksellisen tuloksen vuoden alussa riehuneesta Aapeli-myrskystä huolimatta. Edellisvuodesta yli tuplaantunut tulos oli ennen kaikkea seurausta omistusten tuottamista tuotoista sekä onnistuneesta energian hankinnasta. Myös asiakasmäärän valtakunnallinen kasvu vaikutti konsernin positiiviseen vireeseen.