Vaasan Sähköltä lisäosinkoa lähes kahdeksan miljoonaa euroa

Vaasan Sähkö Oy:n yhtiökokous päätti perjantaina 29.11., että yhtiö jakaa ylimääräisenä osinkona 245,70 euroa/osake, eli yhteensä 7 739 550 euroa.

Vaasan Sähkö. Kuva: Katja Lösönen

Vaasan Sähkö. Kuva: Katja Lösönen

Vaasan Sähkö on vahva energiakonserni, jonka liiketoimintoja ovat sähkökauppa, sähkönsiirto ja kaukolämpö sekä verkkourakointi. Konserniin kuuluu kaksi tytäryhtiötä: Vaasan Sähköverkko Oy sekä Oy RAVERA Ab. Konsernissa työskentelee noin 140 henkilöä ja liikevaihto vuonna 2018 oli noin 143 milj. euroa.

Vaasan Sähköverkon rakennuttamassa kotkanpesässä tilaa pesueelle1.8.2019 08:15:00 EESTTiedote

Viime vuoden lopulla Vaasan Sähköverkko Oy rakennutti merikotkille tarkoitetun pesän Sundomin saaristoon. Pesä on näin ollen ollut ensimmäistä kesää tarjolla alueella pesiville kotkille. Tekopesän rakentaminen tuli ajankohtaiseksi, kun uuden sähkölinjan kulkureitti suunniteltiin alueelle, jossa on viime vuosina havaittu joitakin merikotkan pesintöjä. Pesän rakennuksesta vastasi Pohjanmaan Merikotkat ry.

Sähkölämmittäjälle ilmainen älylaitteisto kodin energianohjaukseen – ilmoittaudu mukaan pilottiin nyt!20.6.2019 08:15:00 EESTTiedote

Vaasan Sähkö hakee nyt omakotitalossa tai paritalossa asuvia sähkölämmittäjiä vuoden kestävään pilottiin, jossa tutkitaan kuluttajien osallistamista energiajärjestelmään ja mahdollisuuksia tasata kulutuspiikkejä. Mukaan valitut kuluttajat saavat vuodeksi täysin maksutta käyttöönsä laitteiston kodin älykkääseen energianohjaukseen. Samalla he pystyvät pienentämään omaa kulutustaan ja hiilijalanjälkeään.