Vaasan Sähköltä lisäosinkoa lähes kahdeksan miljoonaa euroa

Vaasan Sähkö Oy:n yhtiökokous päätti perjantaina 29.11., että yhtiö jakaa ylimääräisenä osinkona 245,70 euroa/osake, eli yhteensä 7 739 550 euroa.

Vaasan Sähkö. Kuva: Katja Lösönen

Vaasan Sähkö. Kuva: Katja Lösönen

Vaasan Sähkö on vahva energiakonserni, jonka liiketoimintoja ovat sähkökauppa, sähkönsiirto ja kaukolämpö sekä verkkourakointi. Konserniin kuuluu kaksi tytäryhtiötä: Vaasan Sähköverkko Oy sekä Oy RAVERA Ab. Konsernissa työskentelee noin 140 henkilöä ja liikevaihto vuonna 2018 oli noin 143 milj. euroa.

Sähkön markkinatilanne vaatii uudenlaisia sopimuksia10.5.2022 07:10:00 EEST | Tiedote

Tammi–maaliskuussa Vaasan Sähkö -konsernin liikevaihto oli 62,3 miljoonaa euroa (51,0 M€). Korkea liikevaihto ei kuitenkaan tuottanut liikevoittoa. Liikevoitto jäi tappiolliseksi laskien - 3,3 miljoonaan euroon (6,5 M€). Omavaraisuusaste laski 45,3 prosenttiin (53,0 %). Tuloksen taustalla oli ennen kaikkea sähkön korkeat hankintakustannukset, jotka jouduttavat uusien toimintatapojen käyttöönottoa energia-alalla.