Vaasan Sähkön kaukolämpö lämmittää ulkoilijoita Öjbergetin talviurheilukeskuksessa 3.3.

Lauantaina 3.3. vietetään jokavuotista ja valtakunnallista Kaukon päivää. Koska päivä osuu Vaasassa koululaisten hiihtolomaviikon loppuun, tarjoaa Vaasan Sähkön kaukolämpö lämmikettä Öjbergetin talviurheilukeskuksen ulkoilijoille kaakaon muodossa.

Katso kahvion aukioloajat Vaasan kaupungin verkkosivuilta.

Vaasassa kaukolämmön piirissä on noin 3 250 kiinteistöä. Vuonna 2017 Vaasan kaukolämpö oli ennätysvihreää – polttoaineista hiilen osuus jäi n. 5 prosenttiin.

Vaasan Sähkö on vahva energiakonserni, jonka liiketoimintoja ovat sähkökauppa, sähkönsiirto ja kaukolämpö sekä verkkourakointi. Konserniin kuuluu kaksi tytäryhtiötä: Vaasan Sähköverkko Oy sekä Oy RAVERA Ab. Konsernissa työskentelee yli 170 henkilöä ja liikevaihto vuonna 2016 oli noin 140 milj. euroa.

Sähkön hinta nousussa pitkän alennuskauden jälkeen19.6.2018 08:15Tiedote

Vaasan Sähkö Oy nostaa kohonneiden sähkön hankintakustannusten vuoksi toistaiseksi voimassa olevien sähkönmyyntisopimusten energiamaksuja. Hankintakustannusten kehitykseen ovat vaikuttaneet muun muassa päästöoikeuksien hinnan jyrkkä nousu, kohonneet polttoainekustannukset, Pohjoismaiden niukat vesivarannot sekä sähkön markkinahinnan nousu. Uusi hinta astuu voimaan 1.8.2018. Korotus on yhtiöllä ensimmäinen yli viiteen vuoteen.