Vaasan tuo leipähyllyyn syysuutuuksia

Vaasanin leipäsyksy tuo hyllyyn uudenlaisia gourmet-sämpylöitä hampurilaisiin ja hodareihin, herkkusuiden kauraleivän sekä paahtoleivän, jossa on 40 % maukkaita kasviksia.

Amerikan burgeri

Katuruoan kotikokkaus uudelle tasolle Vaasanin premium-sämpylöillä

Vaasan Gourmet THE BRGR- ja THE DOG -sämpylät tuovat ripauksen luksusta kasvavaan katuruokabuumiin. Gourmet-hampurilaisten ja -hot dogien kokkaus kotona kiinnostaa erityisesti nuoria miehiä.

Muhkeat, kiiltäväpintaiset uutuudet,joissa on enemmän makua ja hyppysellinen makeutta, sopivat erinomaisesti gourmet-tason hampurilaisten ja hodareiden kotikokkaukseen.

”Hyvä burgerisämpylä ei ota liian isoa roolia hampurilaisessa, vaan tekee elämyksestä täydellisen. Se on pehmeä, jotta hampurilainen on helposti syötävä, muttei kuitenkaan sotke sormia. Vaasanin uutuuksilla teet kotonakin huippuluokan burgerin”, sanoo keittiömestari Akseli Herlevi.

Herlevi on suunnitellut burgeri- ja hodarisämpylöille neljä herkullista reseptiä jokaiseen makuun. Katso reseptit liitteestä ja nauti!

Uudet gourmet-sämpylät on valmistettu Vantaalla. Sämpylöiden suositushinta on 3,95 €/pussi.

Ohutta herkkua myös kaurasta

Viime vuonna lanseerattu Vaasan Ruispalat Ohut Herkku on ollut kuluttajien suursuosikki. Nyt leipähyllyn valloittaa Vaasan Ohut Kauraherkku, joka on herkkusuiden kauraleipävalinta. Leivässä on paljon terveellistä kauraa, auringonkukansiemeniä sekä leseitä.

Kasvavaan kauratrendiin vastaava runsaskuituinen, ohut ja rouhea kaurauutuus sopii niin aamu- ja välipalaksi, lounasleiväksi kuin herkutteluhetkiin. Paahteista makua täydentää ripaus merisuolaa.

Vaasan Ohut Kauraherkku on valmistettu Kuusankoskella. Leivän suositushinta on 1,79 €/pussi.

Paahtoleivässä nyt kasvimaan taikaa

Vaasan tuo paahtoleipävalikoimaan paahtoleivän, jossa on 40 % herkullisia kasviksia.

Vaasan Taika Kasvis Paahto on uudenlainen mehevän maukas, ohueksi viipaloitu paahtoleipä, jossa on kasviksina porkkanaa, valkoista papua, palsternakkaa ja kikhernettä. Leivän rouheus syntyy auringonkukan- ja pellavansiemenistä.

Miedonmakuinen ja runsaskuituinen paahtoleipä maistuu sellaisenaan tai rapeaksi paahdettuna.

Leivän suositushinta on 1,79 €/pussi.

Vaasan Gourmet THE BRGR & THE DOG

Minna Turunen, projektipäällikkö, minna.turunen@vaasan.com, 045 262 7463

Vaasan Ohut Kauraherkku ja Vaasan Taika Kasvis Paahto

Tuija Palonen, tuoteryhmäpäällikkö, tuija.palonen@vaasan.com, 040 741 8598

Tuotekuvat löytyvät tuotekoodeilla 200481, 200480, 200482 ja 200470 kuvapankistamme kuvapankki.vaasan.com.

Ainesosat ja ravintoarvot

Vaasan Gourmet THE BRGR 540 g

Ainesosat: VEHNÄJAUHO, vesi, sokeri, rypsiöljy, hiiva, kiiltopinnoite (vesi, rypsiöljy, herneproteiini, sokeri), taikinajuuri (VEHNÄ), jodioitu suola, VEHNÄGLUTEENI, perunahiutale, säilöntäaineet (E 282, E 200), emulgointiaine (E472e) ja hapettumisenestoaine (E 300). Saattaa sisältää pieniä määriä seesaminsiemeniä. Säilytetty pakasteena, ei saa jäädyttää uudelleen.

90 g

1 190 kJ/285 kcal

1 071 kJ/257 kcal

6,1 g

5,5 g

0,8 g

0,7 g

46 g

41 g

6,1 g

5,5 g

3,1 g

2,8 g

9,5 g

1,0 g

Kuitupitoinen, laktoositon.

Vaasan Gourmet THE DOG 440 g

Ainesosat: VEHNÄJAUHO, vesi, sokeri, rypsiöljy, kiiltopinnoite (vesi, rypsiöljy, herneproteiini, sokeri), hiiva, taikinajuuri (VEHNÄ), jodioitu suola, VEHNÄGLUTEENI, perunahiutale, säilöntäaine (E 282, E 200), emulgointiaine (E 472e) ja hapettumisenestoaine (E 300). Saattaa sisältää pieniä määriä seesaminsiemeniä. Säilytetty pakasteena, ei saa jäädyttää uudelleen.

55 g

1 240 kJ/296 kcal

682 kJ/163 kcal

6,5 g

3,6 g

0,8 g

0,4 g

47 g

26 g

6,4 g

3,5 g

3,2 g

1,8 g

9,9 g

5,4 g

Kuitupitoinen, laktoositon.

Vaasan Ohut Kauraherkku

Ainesosat: VEHNÄJAUHO, KAURA (hiutale, lese, jyvä), RUISJAUHO, vesi, perunahiutale, auringonkukansiemen, hiiva, kasviöljy (rypsi, rapsi) ja merisuola. Kauraa 30 % leivän viljasta ja 20 % leivän painosta.

18 g

1 154 kJ/274 kcal

208 kJ/49 kcal

5,1 g

0,9 g

45 g

8,1 g

6,0 g

1,5 g

1,4 g

0,3 g

0 g

Lisäaineeton, runsaskuituinen ja laktoositon.

Vaasan Taika Kasvis Paahto

Ainesosat: kasvikset 40 % (porkkana, paahdettu valkoinen papu, palsternakka, kikhernerouhe), VEHNÄJAUHO, KAURAHIUTALE, vesi, hiiva, VEHNÄGLUTEENI, auringonkukansiemen, pellavansiemen, siirappi, KAURAKUITU, jodioitu suola, RUISMALLAS, kasviöljy (rypsi, rapsi) ja säilöntäaine (E 200).

24 g

Kuuban burgeri
Japanin burgeri
Ranch-hodari

Vaasan Oy on suomalainen leipomoalan yritys, joka työllistää Suomessa noin 600 henkilöä. Yhtiön historia ulottuu aina vuoteen 1849, mikä tekee meistä Suomen vanhimman valtakunnallisen leipomoalan toimijan. Leivomme suomalaisten rakastamia leipiä kahdeksassa leipomossa eri puolilla Suomea ja tehtävänämme on vahvistaa leipomotoimialan elinvoimaisuutta Suomessa. Tunnetuimpia tuotemerkkejämme ovat Vaasan Ruispalat, Vaasan Taika ja Vaasan Kauratyynyt. Suomen lisäksi leivomme myös Baltian maissa. Omistajamme Lantmännen Unibaken kautta olemme osa ruotsalaisten maanviljelijöiden omistamaa Lantmännen-monialakonsernia, joka on yksi Euroopan suurimpia toimijoita bioenergia-, kone-, maatalous- ja elintarviketoimialalla. Liikevaihtomme vuonna 2016 oli 176 miljoonaa euroa.

Suurin osa ruokahävikistä syntyy kotona29.11.2017 11:30Tiedote

Leipomoyhtiö Vaasanin teettämän tutkimuksen (1) mukaan suomalaiset ostavat kotiin merkittävästi enemmän ruokaa kuin syövät. Koko suomalaisen ruokaketjun vuosittaisesta syömäkelpoisesta hävikistä jopa neljännes, eli noin 120 miljoonaa kiloa, syntyy kotitalouksissa, ja sen taloudellinen arvo on puoli miljardia euroa vuodessa (2). 84 % talouksista laittaa syömäkelpoista ruokaa roskiin ja lähes puolet kaikista (44 %) tekee sitä viikoittain. Eniten ruokaa heitetään roskiin lapsiperhetalouksissa (69 % viikoittain).

Vaasan ruokkii hampurilaisbuumia Akseli Herlevin kanssa kehitetyllä premium-sämpylällä12.9.2017 14:05Tiedote

Leipomoyhtiö Vaasan ja hampurilaisosaamisestaan tunnettu keittiömestari Akseli Herlevi syventävät keväällä alkanutta yhteistyötään, jonka tavoitteena on paitsi suomalaisen hampurilaiskulttuurin yleinen edistäminen myös maailman parhaan hampurilaisen kehittäminen. Yhteistyön myötä Herlevi on kuluvan vuoden aikana tutustunut legendaarisiin hampurilaisresepteihin ja niiden valmistustekniikkoihin jo Floridassa, Kuubassa ja Japanissa. Vaasan ja Akseli Herlevi kerryttävät tutkimusmatkoilta hampurilaisiin liittyvää tietämystä, jonka avulla molempien on mahdollista kehittää yhä parempia gourmet-luokan hampurilaiselämyksiä. Yhteistyön ensimmäinen tulos, Herlevin ja Vaasan yhdessä kehittämät ja markkinoiden laadukkaimmat kotimaiset vähittäismyynnissä olevat THE BRGR- ja THE DOG -gourmetsämpylät saapuivat kauppoihin elokuun lopussa.

Hampurilaiset nousemassa myös Suomessa kotiruoaksi16.2.2017 09:03Tiedote

Kansainvälistä katuruokien aatelia edustaneet hampurilaiset ja nakkisämpylät ovat parin viime vuoden aikana tehneet vahvaa nousua myös suomalaisten kotikeittiöiden arki- ja pyhäruokalistoille. Leipomoyhtiö Vaasan vastasi kasvaneeseen kysyntään tuomalla päivittäiskauppaan ensimmäiset tuoreet Suomessa leivotut hampurilais- ja hodarisämpylät. Yhtiö ennustaakin Suomen seuraavan kasvavaa kansainvälistä trendiä ja tästä vuodesta alkavan kaikkien aikojen laatuhampurilaisten aikakauden.