Vaasan tuo leipähyllyyn syysuutuuksia

Vaasanin leipäsyksy tuo hyllyyn uudenlaisia gourmet-sämpylöitä hampurilaisiin ja hodareihin, herkkusuiden kauraleivän sekä paahtoleivän, jossa on 40 % maukkaita kasviksia.
Amerikan burgeri

Katuruoan kotikokkaus uudelle tasolle Vaasanin premium-sämpylöillä

Vaasan Gourmet THE BRGR- ja THE DOG -sämpylät tuovat ripauksen luksusta kasvavaan katuruokabuumiin. Gourmet-hampurilaisten ja -hot dogien kokkaus kotona kiinnostaa erityisesti nuoria miehiä.

Muhkeat, kiiltäväpintaiset uutuudet,joissa on enemmän makua ja hyppysellinen makeutta, sopivat erinomaisesti gourmet-tason hampurilaisten ja hodareiden kotikokkaukseen.

”Hyvä burgerisämpylä ei ota liian isoa roolia hampurilaisessa, vaan tekee elämyksestä täydellisen. Se on pehmeä, jotta hampurilainen on helposti syötävä, muttei kuitenkaan sotke sormia. Vaasanin uutuuksilla teet kotonakin huippuluokan burgerin”, sanoo keittiömestari Akseli Herlevi.

Herlevi on suunnitellut burgeri- ja hodarisämpylöille neljä herkullista reseptiä jokaiseen makuun. Katso reseptit liitteestä ja nauti!

Uudet gourmet-sämpylät on valmistettu Vantaalla. Sämpylöiden suositushinta on 3,95 €/pussi.

Ohutta herkkua myös kaurasta

Viime vuonna lanseerattu Vaasan Ruispalat Ohut Herkku on ollut kuluttajien suursuosikki. Nyt leipähyllyn valloittaa Vaasan Ohut Kauraherkku, joka on herkkusuiden kauraleipävalinta. Leivässä on paljon terveellistä kauraa, auringonkukansiemeniä sekä leseitä.

Kasvavaan kauratrendiin vastaava runsaskuituinen, ohut ja rouhea kaurauutuus sopii niin aamu- ja välipalaksi, lounasleiväksi kuin herkutteluhetkiin. Paahteista makua täydentää ripaus merisuolaa.

Vaasan Ohut Kauraherkku on valmistettu Kuusankoskella. Leivän suositushinta on 1,79 €/pussi.

Paahtoleivässä nyt kasvimaan taikaa

Vaasan tuo paahtoleipävalikoimaan paahtoleivän, jossa on 40 % herkullisia kasviksia.

Vaasan Taika Kasvis Paahto on uudenlainen mehevän maukas, ohueksi viipaloitu paahtoleipä, jossa on kasviksina porkkanaa, valkoista papua, palsternakkaa ja kikhernettä. Leivän rouheus syntyy auringonkukan- ja pellavansiemenistä.

Miedonmakuinen ja runsaskuituinen paahtoleipä maistuu sellaisenaan tai rapeaksi paahdettuna.

Leivän suositushinta on 1,79 €/pussi.

Vaasan Gourmet THE BRGR & THE DOG

Minna Turunen, projektipäällikkö, minna.turunen@vaasan.com, 045 262 7463

Vaasan Ohut Kauraherkku ja Vaasan Taika Kasvis Paahto

Tuija Palonen, tuoteryhmäpäällikkö, tuija.palonen@vaasan.com, 040 741 8598

Tuotekuvat löytyvät tuotekoodeilla 200481, 200480, 200482 ja 200470 kuvapankistamme kuvapankki.vaasan.com.

Ainesosat ja ravintoarvot

Vaasan Gourmet THE BRGR 540 g

Ainesosat: VEHNÄJAUHO, vesi, sokeri, rypsiöljy, hiiva, kiiltopinnoite (vesi, rypsiöljy, herneproteiini, sokeri), taikinajuuri (VEHNÄ), jodioitu suola, VEHNÄGLUTEENI, perunahiutale, säilöntäaineet (E 282, E 200), emulgointiaine (E472e) ja hapettumisenestoaine (E 300). Saattaa sisältää pieniä määriä seesaminsiemeniä. Säilytetty pakasteena, ei saa jäädyttää uudelleen.

90 g

1 190 kJ/285 kcal

1 071 kJ/257 kcal

6,1 g

5,5 g

0,8 g

0,7 g

46 g

41 g

6,1 g

5,5 g

3,1 g

2,8 g

9,5 g

1,0 g

Kuitupitoinen, laktoositon.

Vaasan Gourmet THE DOG 440 g

Ainesosat: VEHNÄJAUHO, vesi, sokeri, rypsiöljy, kiiltopinnoite (vesi, rypsiöljy, herneproteiini, sokeri), hiiva, taikinajuuri (VEHNÄ), jodioitu suola, VEHNÄGLUTEENI, perunahiutale, säilöntäaine (E 282, E 200), emulgointiaine (E 472e) ja hapettumisenestoaine (E 300). Saattaa sisältää pieniä määriä seesaminsiemeniä. Säilytetty pakasteena, ei saa jäädyttää uudelleen.

55 g

1 240 kJ/296 kcal

682 kJ/163 kcal

6,5 g

3,6 g

0,8 g

0,4 g

47 g

26 g

6,4 g

3,5 g

3,2 g

1,8 g

9,9 g

5,4 g

Kuitupitoinen, laktoositon.

Vaasan Ohut Kauraherkku

Ainesosat: VEHNÄJAUHO, KAURA (hiutale, lese, jyvä), RUISJAUHO, vesi, perunahiutale, auringonkukansiemen, hiiva, kasviöljy (rypsi, rapsi) ja merisuola. Kauraa 30 % leivän viljasta ja 20 % leivän painosta.

18 g

1 154 kJ/274 kcal

208 kJ/49 kcal

5,1 g

0,9 g

45 g

8,1 g

6,0 g

1,5 g

1,4 g

0,3 g

0 g

Lisäaineeton, runsaskuituinen ja laktoositon.

Vaasan Taika Kasvis Paahto

Ainesosat: kasvikset 40 % (porkkana, paahdettu valkoinen papu, palsternakka, kikhernerouhe), VEHNÄJAUHO, KAURAHIUTALE, vesi, hiiva, VEHNÄGLUTEENI, auringonkukansiemen, pellavansiemen, siirappi, KAURAKUITU, jodioitu suola, RUISMALLAS, kasviöljy (rypsi, rapsi) ja säilöntäaine (E 200).

24 g

Kuuban burgeri
Japanin burgeri
Ranch-hodari

Vaasan Oy on suomalainen leipomoalan yritys, joka työllistää Suomessa noin 600 henkilöä. Yhtiön historia ulottuu aina vuoteen 1849, mikä tekee meistä Suomen vanhimman valtakunnallisen leipomoalan toimijan. Leivomme suomalaisten rakastamia leipiä kahdeksassa leipomossa eri puolilla Suomea ja tehtävänämme on vahvistaa leipomotoimialan elinvoimaisuutta Suomessa. Tunnetuimpia tuotemerkkejämme ovat Vaasan Ruispalat, Vaasan Taika ja Vaasan Kauratyynyt. Suomen lisäksi leivomme myös Baltian maissa. Omistajamme Lantmännen Unibaken kautta olemme osa ruotsalaisten maanviljelijöiden omistamaa Lantmännen-monialakonsernia, joka on yksi Euroopan suurimpia toimijoita bioenergia-, kone-, maatalous- ja elintarviketoimialalla. Liikevaihtomme vuonna 2016 oli 176 miljoonaa euroa.

Vaasan Oy:n elokuussa käynnistämät yt-neuvottelut ovat päättyneet12.10.2018 09:30:00 EEST | Tiedote

Julkaisuvapaa 12.10.2018 klo 9.30 Vaasan Oy:n 27.8.2018 käynnistämät yhteistoimintaneuvottelut päättyivät 8.10.2018. Neuvotteluiden lopputuloksena päädyttiin kahvileivän irtotuotteiden valmistuksen lopettamiseen Kuusankosken ja Kiimingin leipomoissa. Neuvottelut johtivat 13 vakinaisen työsuhteen päättymiseen, minkä lisäksi 6 työsuhdetta päättyy muilla järjestelyillä. Neuvotteluiden alkaessa vaikutusten arvioitiin johtavan enintään 19 henkilön irtisanomiseen. Neuvotteluiden piirissä oli yhteensä 104 henkilöä. Yhteistoimintaneuvotteluiden perusteena olivat tuotannolliset ja taloudelliset syyt. Kahvileivän irtotuotteiden valmistus Kuusankoskella ja Kiimingissä loppuu 31.1.2019 mennessä. ”Kauppojen paistopisteissä tapahtuva leipomotuotteiden paisto on viime vuosina kehittynyt isoin harppauksin, minkä vuoksi nyt lopetettava irtotuotteiden toimintamallimme on menettänyt kilpailukykynsä. Keskitymme nyt entistä vahvemmin ydinliiketoimintaamme eli pakatun tuoreen leivän valmistukseen. Toiminnan

Helsinkiläinen Anna Häkämies on Vuoden Kotileipuri18.9.2018 13:00:00 EEST | Tiedote

Helsinkiläinen Anna Häkämies pokkasi ensimmäistä kertaa jaetun Vuoden Kotileipuri -tittelin. Hänen leipomansa Hito hapan ruisleipä erottui viiden finalistileivän joukosta omintakeisella maullaan ja rapealla kuorellaan. Elintarvikealalla tuotekehityspäällikkönä toimiva Häkämies on urbaani leipuri, joka on itse laittanut alulle käyttämänsä juuren ja paistaa ruisleipänsä tavallisessa sähköuunissa.

Leipäinnovaatiosta energiaa lapsen ja koululaisen arkeen21.8.2018 12:30:00 EEST | Tiedote

Välipalojen rooli päivän ruokarytmissä on tärkeä. Parhaimmillaan fiksusti koottu välipala tuo sopivan määrän terveellistä lisäenergiaa aterioiden väliin ja auttaa pitämään verensokerin tasaisena. Tuoreen kyselytutkimuksen mukaan välipaloja syödään päivittäin kuitenkin vain alle puolessa lapsiperheistä (46 %). Vaasanin uutuus, Snäkki-välipalaleipä, tarjoaa helpon vaihtoehdon välipalahetkiin.