Vahva asunto- ja kiinteistökauppakesä jatkui elokuussa: Kiinteistömaailma teki 1158 kauppaa

Kiinteistömaailman Pulssi 2.9.2020: Kiinteistömaailma teki elokuussa yhteensä 1158 asunto- ja kiinteistökauppaa. Kauppavilkkaus jatkui näin kesä- ja heinäkuun tavoin hyvänä, ja ketju ylsi hyvinkin tarkalleen viime vuoden elokuun kauppamääriin (08/2019: 1157 kauppaa). Erityisesti uudisasuntokauppa vilkastui merkittävästi ja nousi jopa hienoisesti yli korona-aikaa edeltävän alkuvuoden tason.

”Asuntokaupan kesäkautta voi kuvata yhdellä sanalla, ja se on normaali. Käytettyjen asuntojen kauppa palasi jo kesäkuussa edellisvuoden kesää paremmille tasoille, ja nyt myös uudiskohteiden kaupassa on saavutettu koronaa edeltävä aika”, kuvaa Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Risto Kyhälä. ”Tämä on osin yllättävääkin, kun katsoo talouden taustatekijöitä ja varsin usvaista tulevaisuutta. Asuntorahoitus kuitenkin pelaa hyvin, eivätkä asumisen muutostarpeet ole vähentyneet minnekään – päinvastoin.”

”Isoin haaste paikka paikoin on tällä hetkellä tarjonnan kapeus. Kauppa käy monin paikoin erittäin hyvin, kun vain on mitä ostaa. Omalla kauppapaikallamme eli kiinteistomaailma.fi:ssä on toukokuusta alkaen ollut säännönmukaisesti enemmän kävijöitä kuin vuosi sitten vastaavaan aikaan, yli 100 000 kävijää viikossa, ja kyselyjä myynnissä olevista kohteista tulee enemmän kuin aikaisemmin. Korona-aika on saanut ihmiset katsomaan lähelle, mikä näkyy vahvana kiinnostuksena kotiin ja vapaa-ajanasumiseen liittyviä asioita kohtaan”, Kyhälä lisää.

Risto Kyhälän sekä muita valokuvia on ladattavissa Kiinteistömaailman kuvapankista https://www.kiinteistomaailma.fi/kuvapankki

Mika Laurikainen nimitetty Kiinteistömaailma Oy:n liiketoimintajohtajaksi24.8.2020 10:30:00 EESTTiedote

Mika Laurikainen on nimitetty Kiinteistömaailma-ketjun liiketoimintajohtajaksi ja Kiinteistömaailma Oy:n johtoryhmän jäseneksi. Laurikainen on erittäin kokenut franchising-liiketoiminnan johdon ja kiinteistökehittämisen ammattilainen, joka viimeksi on työskennellyt Suomen suurimpiin rakennetun ympäristön suunnittelu- ja konsultointitoimistoihin lukeutuvan Sitowisen toimialajohtajana.

Asuntokauppa palautunut kasvulukuihin: Kiinteistömaailman heinäkuusta 1125 kaupan ennätyskuukausi3.8.2020 12:15:00 EESTTiedote

Kiinteistömaailman Pulssi 3.8.2020: Kiinteistömaailma teki heinäkuussa yhteensä 1125 asunto- ja kiinteistökauppaa. Määrä ylitti viime vuoden vastaavan ajankohdan, jolloin kauppoja tehtiin 1099 kappaletta. Vilkkaampaa heinäkuuta saa hakea liki kymmenen vuoden takaa. Kauppa oli vahvaa käytetyissä asunnoissa ja kiinteistöissä, ja myös uudiskauppa osoitti selvää toipumista kevään poikkeusolojen jälkeen.

Kiinteistömaailman Pulssi 1.7.2020: Kiinteistömaailma teki kesäkuussa 1110 kauppaa – kasvua edellisvuoden kesäkuusta 5 prosenttia1.7.2020 11:20:00 EESTTiedote

Suomen suurin kiinteistönvälittäjä Kiinteistömaailma alkaa julkaista kuukausittaiset kauppamääränsä aina kuun vaihduttua. ”Mielestäni keskustelu asuntokaupasta on lähtenyt viime kuukausina väärille urille, ja ilma on sakeana eri viestiä antavista markkina-arvioista. Mielipidekyselyiden perusteella annetut asuntokaupan arviot ovat olleet jopa keskenään ristiriidassa. Tärkeintä olisi pidättäytyä faktoissa”, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Risto Kyhälä.

Kiinteistömaailman Pulssi 2.6.2020: Käänne tapahtunut - kauppamäärät kasvoivat 19% huhtikuusta toukokuuhun2.6.2020 08:30:00 EESTTiedote

Koronakevään kolmas kuukausi eli toukokuu nosti maan suurimman kiinteistönvälittäjän eli Kiinteistömaailman asunto- ja kiinteistökauppamäärän uudelleen selvään nousuun. Kiinteistömaailman asuntomyymälät tekivät toukokuussa yhteensä 840 asunto- ja kiinteistökauppaa, kun vastaava luku huhtikuussa oli 705 kauppaa. Kasvuprosentiksi huhtikuusta toukokuuhun muodostui siten 19%.