Vahvasti paikallinen tapahtuma Keski-Suomen taloyhtiöille

Saako kerrostaloasuntoon asentaa ilmalämpöpumpun ja pitääkö sille saada lupa taloyhtiöltä? Tähänkin kysymykseen saadaan vastaus Keski-Suomen Taloyhtiöpäivässä, joka kerää taas suuren joukon taloyhtiöväkeä, asiantuntijoita ja palveluntarjoajia Jyväskylän Paviljonkiin keskiviikkona 3.11.2021 klo 13–18.

Tapahtuma on avoin ja maksuton taloyhtiöiden hallitusten jäsenille, isännöitsijöille, osakkaille ja kaikille taloyhtiöistä kiinnostuneille. Tapahtumaan arvioidaan osallistuvan noin 500 messuvierasta.

Tuotteita ja palveluita taloyhtiöille esitellään 60 messuosastolla, jotka kaikki myytiin nopeasti. Ohjelmalavalla on jatkuvasti tietoiskuja ajankohtaisista aiheista, kuten maalämpö, sähköautojen lataus, taloyhtiön vakuutukset, korjausrakentamisen laatu sekä ilmalämpöpumpun asentaminen kerrostaloasuntoon.

”Haluamme tarjota maksuttoman, vahvasti paikallisen tapahtuman, jossa taloyhtiöiden päättäjät, osakkaat ja asukkaat, asiantuntijat ja palveluntarjoajat voivat kohdata”, kertoo Kiinteistöliitto Keski-Suomen toiminnanjohtaja Hannu Mähönen.

Tapahtuman järjestävät yhteistyössä Kiinteistöliitto Keski-Suomi ja Keski-Suomen Ammatti-isännöitsijät. Käytännön järjestelyissä avustaa JAMK:n liiketalouden opiskelijoiden projektiryhmä.

”Paikallisella kiinteistöalan järjestöjen yhteistyöllä lisäämme asiantuntemusta niin taloyhtiöiden kuin isännöinnin puolella, jotta kiinteistöistä osattaisiin pitää mahdollisimman hyvää huolta”, toteaa Keski-Suomen Ammatti-Isännöitsijöiden puheenjohtaja Anne Såg.

Keski-Suomen Taloyhtiöpäivä järjestetään nyt kolmatta kertaa. Se on järjestetty aiemmin vuosina 2018 ja 2019. Jyväskylän onnistuneen tapahtuman innoittamana Taloyhtiöpäivä järjestetään tänä vuonna myös Turussa, Oulussa, Lahdessa, Tampereella ja Rovaniemellä.

Tapahtuma järjestetään terveysturvallisesti.

Lisätietoja:

Kiinteistöliitto Keski-Suomi, Hannu Mähönen, toiminnanjohtaja, puh. 045 110 6333, hannu.mahonen@kiinteistoliitto.fi

Keski-Suomen Ammatti-isännöitsijät, Anne Såg, puheenjohtaja, puh. 040 521 1211, puheenjohtaja.ksai@outlook.com

Lisätietoja ja ilmoittautuminen tapahtumaan: https://keski-suomi.kiinteistoliitto.fi/taloyhtiopaiva

Sähköautojen latauspisteitä pyritään rakentamaan yhä vilkkaammin2.11.2021 08:42:00 EET | Tiedote

Taloyhtiöiden korjausrakentaminen on kääntymässä uudelleen kasvuun, arvioi Kiinteistöliitto tuoreen Korjausrakentamisbarometrinsä perusteella. Yhtenä vauhdittajana hankkeissa ovat sähköautojen latauspisteiden rakentamiset, jotka ovat edelleen tuntuvasti yleistymässä taloyhtiöissä. Barometrin vastaukset kerättiin lokakuun ensimmäisellä puoliskolla, ja vastauksia kertyi kaikkiaan runsaalta 3100 taloyhtiöiden edustajalta.

Hallituksen käsiteltävä isännöintipalkkioiden muutokset22.10.2021 14:35:47 EEST | Tiedote

Taloyhtiöiden hallitusten tulee käsitellä asianmukaisesti isännöintiyritysten yleensä näin loppuvuodesta esittämät hinnankorotukset. Isännöintipalkkiot 2020 -tutkimuksen mukaan taloyhtiöistä vuosittain noin 57 prosentissa tarkistetaan isännöintisopimuksen hintaa. Toiminnan avoimuus, läpinäkyvyys sekä selkeät yhteisesti sovitut toimintatavat lisäävät taloyhtiön ja isännöinnin keskinäistä luottamusta. Taloyhtiöiden ja isännöintiyritysten on hyvä pitää mielessä, että hinnantarkistusten osalta kyseessä on sopimusasia ja toimia sen mukaisesti.