Vaittilan ekopiste siirtyy Etelä-Karjalan Jätehuollolle

Rinki-ekopisteen toiminta Vaittilassa siirtyy Etelä-Karjalan jätehuollolle.

Vaittilan ekopiste siirtyy Etelä-Karjalan Jätehuollolle

Vaittilan Rinki-ekopisteen (Lomahovintie 1) toiminta siirtyy Etelä-Karjalan Jätehuollolle. Rinki-ekopisteen toiminta loppuu, koska alue tarvitaan muuhun käyttöön, mutta Etelä-Karjalan Jätehuolto perustaa samalle alueelle uuden täydentävän ekopisteen. Jatkossa Etelä-Karjalan Jätehuollon ylläpitämä ekopiste löytyy Vaittilan koulun parkkialueelta osoitteesta Kaljaniementie 33

Rinki-ekopiste suljetaan viikon 21 aikana. Samalla viikolla avautuu Etelä-Karjalan Jätehuollon ekopiste kuluttajien käyttöön. Etelä-Karjalan Jätehuollon ekopisteellä kerätään kartonki- ja lasipakkauksia, metallia sekä paperia.

Palautetta Vaittilan ekopisteestä voi jatkossa antaa Etelä-Karjalan Jätehuollolle: asiakaspalvelu@ekjh.fi, puh. 010 841 1818 (ma-pe klo 8-17).

Mitä ekopisteen pakkauskeräykseen voi tuoda?

Tyhjiä ja puhtaita kartonki- ja lasipakkauksia, metallia sekä paperia.

Pakkaukset on hyvä litistää mahdollisuuksien mukaan. Esimerkiksi pahvilaatikot vievät paljon tilaa keräyssäiliössä, jos niitä ei litistetä. Silloin myös keräyssäiliöt täyttyvät hyvin nopeasti. Mitä tiiviimmin pakkaukset ovat säiliössä, sitä enemmän niitä sinne mahtuu. Näin voidaan kuljettaa enemmän pakkauksia kerralla, eikä kuljeteta ”ilmaa”. Kuljetuksia myös tarvitaan harvemmin, mikä on ympäristölle hyvä asia.

Aluepäällikkö Jari Koivunen
puh. 050 441 7285, jari.koivunen@rinkiin.fi

Etelä-Karjalan Jätehuolto Oy
Käyttöpäällikkö Ossi Huovinen
puh. 010 841 1834, ossi.huovinen@ekjh.fi

Vaittilan ekopiste siirtyy Etelä-Karjalan Jätehuollolle

Suomen Pakkauskierrätys RINKI Oy on voittoa tavoittelematon, Suomen teollisuuden ja kaupan vuonna 1997 perustama ja omistama palveluyhtiö. Yrityksille tuotamme tehokkaita ja kestäviä ratkaisuja pakkausten tuottajavastuun toteutukseen. Rinkiin on liittynyt lähes 4 500 pakkausten tuottajavastuunsa hoitavaa yritystä. Kuluttajille tarjoamme valtakunnallisen Rinki-ekopisteverkoston pakkausten keräykseen ja lasipakkausjätteen kierrätykseen. Yli 1 850 pisteessä ympäri Suomen kerätään kartonki- ja lasipakkauksia sekä metallia, yli 650 pisteessä kerätään myös muovipakkauksia. www.rinkiin.fi

Meri siistiksi lajitellen – Kesäkiertueella opastetaan lajittelemaan kotitalouksien jätteet ja vähentämään vesistöjen roskaantumista9.6.2021 10:00:00 EEST | Tiedote

Lajittelemalla kotitalouksien jätteet voidaan vaikuttaa Itämeren tilaan. Suomen Pakkauskierrätys RINKI Oy, Finlands Svenska Marthaförbund ja Pidä Saaristo Siistinä (PSS) ry järjestävät kesällä yhteisen neuvontakiertueen ympäri rannikkoa. Organisaatiot ovat yhdistäneet voimansa, koska samalla kertaa halutaan tavoittaa asukkaat, mökkiläiset, veneilijät ja turistit.