Valaistussuunnittelija LiCon-AT on nyt A-Insinöörit

A-Insinööreihin viime vuonna yrityskaupalla liittynyt LiCon-AT yhdistyy A-Insinööreihin ja jatkaa toimintaansa A-Insinöörit Civil Oy:n nimellä. Uusi valaistussuunnittelun yksikkö täydentää A-Insinöörien tarjoamia yhdyskuntasuunnittelun palveluja.
A-Insinöörien valaistusasiantuntijat ovat suunnitelleet lukuisia katu- ja puistovalaistuskohteita Helsingissä, Vantaalla ja Tampereella sekä tievalaistuskohteita ympäri Suomen. Tammerkosken valaistus sai Vuoden ulkovalaistuspalkinnon 2021. Kuva: Skyfox

LiCon-AT Oy on sulautunut 1.5.2022 A-Insinöörien yhdyskunta- ja ympäristösuunnittelun toimialayhtiö A-Insinöörit Civil Oy:hyn. Ulko- ja urheiluvalaistukseen erikoistunut konsulttitoimisto liittyi yrityskaupalla osaksi A-Insinöörit -konsernia lokakuussa 2022.

– Valaistuksella on tärkeä, arvoa lisäävä merkitys monenlaisissa ympäristöissä. Valaistussuunnittelu on uusi osaamisalue konsernissamme, ja se täydentää erinomaisella tavalla alue-, liikenne-, tie-, katu-, tunneli- ja sillansuunnittelupalvelujamme, toimialajohtaja Vesa Järvinen sanoo.

A-Insinöörien uudessa valaistus- ja sähkösuunnittelun liiketoimintayksikössä työskentelee 20 katujen, teiden, puistojen ja alueiden valaistuksen erikoistunutta asiantuntijaa. Yksikön johtajana jatkaa yksikönjohtaja Mika Saari.

Asiantuntijatiimin referensseihin kuuluu lukuisia katu- ja puistovalaistuskohteita Helsingissä, Vantaalla ja Tampereella sekä tievalaistuskohteita ympäri Suomen. Viimeksi yksikön osaaminen sai tunnustusta, kun Tampereen ydinkeskustaa halkova Tammerkosken valaistus palkittiin Vuoden ulkovalaistuskohteena 2021 ja valittiin voittajaksi kansainvälisessä LIT Lighting Design Awards -kilpailussa historiallisen ympäristön valaistus -sarjassa.

– Nyt on tullut aika vaihtaa nimi asiakkaiden arvostamaan A-Insinöörit -nimeen ja yhdenmukaiseksi suunnittelu- ja konsulttitalomme muiden kollegojen kanssa. Laajalainen kumppanuus yhden suunnittelukumppanin kanssa luo helppoutta tilaajille ja parantaa kokonaisvaltaista otetta hankkeissa, Mika Saari sanoo.

Yhtiön nimi ja y-tunnus ovat vaihtuneet, mutta palveluista vastaavat tutut yhteyshenkilöt ja asiantuntijat. Valaistussuunnittelun asiantuntijat tavoittaa puhelinvaihteen tai verkkosivujen ains.fi kautta.

Mika Saari, yksikönjohtaja, valaistus- ja sähkösuunnittelu, A-Insinöörit
mika.saari@ains.fi