Valet av företag till Österbottens Tillväxtstig återspeglar regionens mångsidighet

13 företag valdes till Kasvu Open - Österbottens Tillväxtstig. De företag som har valts till Österbottens Tillväxtstig sparras under två evenemangsdagar.

Nu följer ett av de mest intressanta skedena i Tillväxtstigen när vi får möjlighet att sparra företagen, säger Kristian Schrey, VD för Viexpo. Bild: Kasvu Open

Sammanlagt 24 företag ansökte om att få delta i Tillväxtstigen. Till den avgiftsfria sparringen i Österbottens Tillväxtstig valdes följande företag:

• EMPK Oy, Karleby
  • Kannuksen Keskuspesula Oy, Kannus
  • Mammun Hyväkakku Oy, Karleby
  • MMI Company Ab Oy, Karleby
  • PaaPii Design Oy, Kronoby
  • Platonic Partnership Oy, Vasa
  • Pohjanmaan erikoislattiat Oy, Karleby
  • SERITEC Oy, Karleby
  • Sähköpalvelu Walberg Ab Oy, Jakobstad
  • Techat Oy, Kristinestad
  • Tuisku Terveys- ja Sosiaalipalvelut Oy, Laihia
  • Viittoen Oy, Karleby

Utöver dessa ville ett företag vara anonymt.

Juryn för Österbottens Tillväxtstig bedömde företagen enligt kriterierna: marknadspotential, team, tillväxtpotential och bevis.

- Vi utsåg och bjöd in företag från olika branscher i regionen. Vi gick omsorgsfullt igenom kandidaterna och domarnas val var enhälliga. Vi fick med tillväxtföretag i olika skeden, vilka på ett utmärkt sätt beskriver den mångsidiga näringslivsstrukturen i vår region. Nu följer ett av de mest intressanta skedena i Tillväxtstigen när vi får möjlighet att sparra företagen. Vi ser verkligen fram emot de kommande sparringsdagarna, säger Kristian Schrey, VD för Viexpo.

Domarna i Österbottens Tillväxtstig är:

Tillväxtstigens innehåll och framskridande

De företag som har valts till Österbottens Tillväxtstig sparras under två evenemangsdagar, 14.5.2020 och 20.8.2020.

Sparringsdagarna kan ordnas på distans. Alla företag som deltar i evenemangsdagarna får personliga anvisningar för hur de kan delta på distans och via en digital lärmiljö.

MER INFORMATION

Inka-Sofia Hokkanen
inka-sofia.hokkanen@kasvuopen.fi

Kasvu Open on Suomen suurin, kaikille yrityksille avoin ja maksuton kasvun sparrausohjelma. Mukaan sparraukseen voi hakea yrityksen liikevaihdosta, toimialasta, sijainnista tai iästä riippumatta.

Kasvu Openin valtakunnalliset kumppanit ovat: Nordea, DNA, TT-säätiö, Technopolis, MAK-MarkkinointiAkatemia, Innovestor, Keski-Suomen Liitto, Business Jyväskylä, Varma, Kauppalehti, Isku, KPMG, Kauppakamari, Kitee, Suomen Yrittäjät, Rastor ja If.