Välikäytävään uutta elämää

Original Sokos Hotel Arinan lokakuussa alkaneen peruskorjauksen ja uudistuksen ensimmäinen vaihe on nyt valmis. Tyhjänä ollut Rotuaarin ja Isokadun yhdistävä käytävä on saanut uuden käyttötarkoituksen. Tilaan on tehty hotellin kuntosali, lasten leikkitila sekä kaksi uutta Frans & Camille -ravintolan kabinettia. Hissi Kivisydämeen palvelee edelleen Rotuaarin puolelta.

Toimialajohtaja Ulla Peltoniemi ja hotellijohtaja Päivi Kaarlela iloitsevat uudistuksen saamasta palautteesta. Kuva: Petteri Löppönen

Tyhjiin tiloihin uusia toimintoja

– Lapsiperheet ja työmatkustajat ovat kaksi tärkeintä asiakassegmenttiämme. Uudistuksia suunniteltaessa kiinnitimme erityistä huomiota heidän toiveisiinsa. Tästä syystä panostimme sekä fyysiseen hyvinvointiin ja palautumiseen kuntosalin avulla, että lasten hotellielämykseen monipuolisen ja virikkeellisen leikkitilan kautta. Erityisesti lapsivierailta jo nyt saamamme palaute on osoittanut, että panostus leikkitilan toiminnallisuuteen oli oikea ratkaisu, sanoo Original Sokos Hotel Arinan hotellijohtaja Päivi Kaarlela.

– Frans & Camillen yhteyteen rakennettiin kaksi eri tyylistä kabinettia, jotka peilaavat ranskalaisen bistron tunnelmia. Oululainen YOZEN arkkitehdit suunnitteli meille tilat, joissa on upeat puitteet ruokailuun omalla seurueella, kokouksille sekä vaikkapa pienelle juhlaväelle. Kabineteissa on panostettu sekä tyylikkääseen sisustukseen, että viimeisimpään kokoustekniikkaan. Meiltä on toivottu lisää neuvottelutiloja, jossa voi ruokailla kokouksien yhteydessä. Jokainen tapahtuma suunnitellaan yhdessä vastaamaan asiakkaan toiveita ja tarpeita, Kaarlela kertoo.

Pohjoissuomalaisella yhteistyöllä

Ensimmäiset 75 huonetta on nyt valmiina vieraille ja näiden mukana 2 sviittiä hotellin ylimmässä kerroksessa. Seuraavat 100 huonetta valmistuvat syksyllä 2021. Uudistuksen rakennus- ja LVI -osuudesta vastaa Movitek Oy, sähköurakasta OAT Oy ja kiintokalusteista Kiimingin kaluste Oy. Huoneiden sisustussuunnittelusta vastaa oululainen PAVE Arkkitehdit Oy ja kuntosalin, leikkitilan sekä kabinettien sisustussuunnittelun on tehnyt oululainen YOZEN arkkitehdit.

– Haluamme varmistaa, että alueemme pysyy elinvoimaisena ja sen vuoksi toteutamme uudistuksen yhdessä pohjoissuomalaisten urakoinnin ja suunnittelun ammattilaisten kanssa. Painotamme uudistuksessa kestäviä materiaaleja ja esimerkiksi osa kalusteista on kunnostettu uudestaan paikallisten käsityöläisten toimesta. Yhteistyöllä voimme varmistaa, että Pohjois-Suomi on meille kaikille paras paikka elää, matkailu- ja ravitsemiskaupan toimialajohtaja Ulla Peltoniemi sanoo.

– Investoimme kokonaisuutena 8 M€ ja sen alueellinen työllistämisvaikutus on 40 henkilötyövuotta. Tämä investointi on yksi esimerkki siitä, kuinka Arinan tuotot palautetaan alueen ja palvelujen kehittämiseen Pohjois-Suomessa, Peltoniemi lisää.

Pääsette tutustumaan hotellimme uudistuksiin alta löytyvällä videolla.

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Tutustu hotellimme Ullan ja Päivin johdattamanaSiirry videokanavalle

Hotellin kuntosalilla voi huolehtia fyysisestä hyvinvoinnista. Kuva: Anna Suistola
Lasten leikkitilasta löytyy monenlaista tekemistä ja tilaa touhuta. Kuva: Anna Suistola
Leikkitilasta löytyy mm. liukumäki ja pitkä leikkiautorata. Kuva: Anna Suistola
Frans & Camille sai uudistuksessa kaksi uutta kabinettia. Kuva: Anna Suistola
Frans & Camille sai uudistuksessa kaksi uutta kabinettia. Kuva: Anna Suistola
Kabinetit on varusteltu laadukkaalla kokoustekniikalla. Kuva: Anna Suistola

Osuuskauppa Arinan omistavat tasavertaisesti yli 174 000 pohjoissuomalaista kotitaloutta. Yli 3000 Arinalaista tarjoavat market- ja ABC-kaupan, tavaratalo- ja erikoisliikekaupan sekä matkailu- ja ravitsemiskaupan palveluita yli 180 toimipaikassa eri puolilla Pohjois-Suomea. Omistajat saavat palveluja käyttämällä omistajahyötyjä keskimäärin yli 500 euroa taloutta kohden vuodessa. Arinan tuotot palautetaan aina pohjoiseen, pohjoisen ihmisten ja alueen hyväksi.

Break Sokos Hotel Leville myönnettiin Sustainable Travel Finland -merkki4.6.2021 15:15:27 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Arinan Break Sokos Hotel Leville myönnettiin Sustainable Travel Finland -merkki toukokuun lopussa osoituksena kestävän matkailun eteen tehdystä arvokkaasta ja pitkäjänteisestä työstä. Visit Finlandin kehittämä ”Sustainable Travel Finland” -ohjelma auttaa suomalaisia matkailualan yrityksiä omaksumaan kestäviä ja vastuullisia käytäntöjä. STF-ohjelman läpäisseet ja kriteerit täyttäneet yritykset saavat Sustainable Travel Finland -tunnuksen ja heidän toimintaansa seurataan ja tarkastellaan säännöllisesti. STF-merkki auttaa kuluttajia vastuullisten matkailualan yritysten löytämisessä.

Tälläämö Linnanmaan avajaisia vietetään 20.5.19.5.2021 07:56:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Arinan viides Tälläämö parturi-kampaamo avaa ovensa Linnanmaan Prisman yhteyteen torstaina 20.5.2021. Nyt avattava toimipiste täydentää jo toiminnassa olevia Tälläämö parturi-kampaamoja Oulun Limingantullissa, Kempeleen Zeppelinissä, Kemissä Kauppakeskus Coronassa ja Rovaniemen Prismakeskuksessa. Linnanmaan uudessa Tälläämössä laadukkaita ja monipuolisia parturi- ja kampaamopalveluita tarjoaa 15 uutta ja nykyistä arinalaista.

Prisma Linnanmaan uudistus loppusuoralla – laajentunut ruokatori avattiin perjantaina 14.5.14.5.2021 10:25:33 EEST | Tiedote

Viime vuoden marraskuussa käynnistyneen myymäläuudistuksen punaisena lankana on ollut rakentaa yhdessä entistä ehompi Prisma yhdessä omistajien kanssa. Omistajilta kerättyjen toiveiden tulokset ovat konkretisoitumassa ja uudistus on viimeistä silausta vaille valmis. Viimeisimpänä tänään perjantaina 14.5. avattu täysin uudistunut ruokatori. Koko uudistuksen valmistumista juhlitaan parin viikon kuluttua.

S-Chef -palkinto arinalaiselle neljättä kertaa peräkkäin – S-ravintolat palkitsi huippuosaajiaan16.4.2021 13:58:55 EEST | Tiedote

Rovaniemeläinen keittiömestari Sini Vähäkari palkittiin S-ryhmän ravintoloiden vuoden S-Chefinä. Lisäksi Amarillo Rovaniemi palkittiin ”Vuoden Amarillona” ja Grill It! Oulu jo kolmannen kerran peräkkäin ”Vuoden Grill It! -ravintolana”. S-ravintolat palkitsi ravintola-alan ammattilaisiaan jokavuotisessa gaalassa, jota juhlittiin tällä kertaa virtuaalisesti. Tänä vuonna palkintokriteereissä näkyi vahvasti tekijöiden saavutukset asiakastyytyväisyyden kasvun osalta. S-ravintoloiden asiakastyytyväisyys onkin kasvanut viimeisen vuoden aikana ennätyslukemiin.