Danske Bank Oyj

Välipalan osto ei jää enää käteisen puutteesta kiinni – pahvitelinekin vastaanottaa jo mobiilimaksuja

Jaa

Nälkäisen tai janoisen suomalaisen välipalan osto ei jää enää käteisen puutteesta kiinni, kuten niin helposti on tähän asti käynyt. Mobiilimaksamisen edelläkävijä MobilePay helpottaa nyt niin väsyneen toimistotyöläisen kuin asemalaiturilla hengailevan teininkin elämää tuomalla helpon ja yksinkertaisen mobiilimaksamisen itsepalveluautomaatteihin.

Etenkin toimistoympäristöstä tutun MiniMarket Expressin 1700 välipalatelineen annin on tähän mennessä voinut maksaa vain käteisellä tasarahalla tai tilisiirrolla. Käteisen rahan vähentyessä oston esteeksi on siten voinut nousta perinteinen ”matti” kukkarossa. Jo 650 000 suomalaisen kännykästä löytyvä MobilePay on nyt tuonut mobiilimaksamisen jopa MiniMarket Expressin pahvisiin välipalatelineisiin, joihin vaikkapa korttimaksupäätteen asentaminen ei olisi tehokas ratkaisu. Näin iltapäivän suklaanhimo ei jää enää tyydyttämättä ainakaan käteisen puutteen vuoksi, vaan maksu tapahtuu puhelimen näyttöä pyyhkäisemällä.

- Olemme varustaneet jo valtaosan välipalatelineistämme omalla MobilePay-vastaanottajanumerolla. Uusi maksutapa on lähtenyt hyvin käyntiin ja tapahtumia tulee runsaasti, mikä osoittaa, että MobilePay on tuttu maksutapa jo varsin monelle suomalaiselle. MobilePayn avulla pystymme paremmin seuraamaan myyntiä eri toimipisteissä, ja lisäksi saamme tilitykset kätevästi päivittäin”, kertoo Clas Nyström MiniMarketilta.

Käteisen merkitys ostopäätöksen esteenä on huomattu myös räätälöityjä taukopalveluratkaisuja tarjoavalla Selectalla, jonka ensimmäisissä itsepalveluautomaateissa on jo otettu MobilePay käyttöön. Tarkoitus on laajentaa maksutapa ainakin 500 Selectan automaattiin tämän vuoden aikana.

- Yhä useammalla kuluttajalla on mukanaan vain puhelin ja maksukortteja – ja puhelin on useimmiten kädessä jo valmiiksi. Lisäksi tyypillinen asiakkaamme edustaa nuorempaa sukupolvea, jolloin puhelimella maksaminen on luontevaa. Näemme, että MobilePay-maksutavan myötä voimme laajentaa asiakaskuntaamme ja pysyä kehityksessä mukana” sanoo Jyrki Immonen Selectalta.

Kuluttajan näkökulmasta molemmat palvelut toimivat hyvin samalla tavalla, vaikka teknisesti kyse on erilaisista ratkaisuista. MobilePayn käyttäjä aloittaa maksun kirjautumalla sovellukseen ja voi joko skannata automaatin tai telineen ilmoittaman QR-koodin tai Minimarketissa lähettää maksun telineen kertomaan numeroon. Maksun hyväksyminen hoituu puhelimen näyttöä pyyhkäisemällä. MiniMarketin vaivattoman loikan mobiilimaksamiseen mahdollistaa MobilePay MyShop-ratkaisu, jonka avulla pienet ja keskisuuret kauppiaat voivat ottaa mobiilimaksuja vastaan ilman erillisiä laite- tai järjestelmäinvestointeja.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Clas Nyström, Business Manager, MiniMarket Express Oy, puh. 010 501 3681

Jyrki Immonen, Business Manager Public Vending, Oy Selecta Ab, puh. 040 833 3842

Noona Puusniekka, Suomen MobilePay-tiimin vetäjä, puh. 040 777 1500

Tietoja julkaisijasta

Danske Bank Oyj
Danske Bank Oyj
Hiililaiturinkuja 2, PL 1561
00075 DANSKE BANK

+358 (0)50 422 6644https://www.danskebank.fi/

MobilePay

MobilePay on Suomen johtava mobiilimaksamisen ratkaisu, joka löytyy jo 650 000 suomalaisen puhelimesta. MobilePayllä maksujen hyväksyminen onnistuu omalta puhelimelta jo yli 10 000 verkkokaupassa ja yli 2000 kivijalkatoimipisteessä. Pienille ja keskisuurille yrityksille tarkoitettu MobilePay MyShop-ratkaisu ei edellytä yritykseltä laite- tai järjestelmäinvestointeja.

MiniMarket Express

MiniMarket Express tuo energiaa ja viihtyvyyttä kymmenientuhansien suomalaisten työpaikoille ja oppilaitoksiin.

MiniMarket Express on tarjonnut Suomen myydyimpiä välipala- ja juomatuotteita sekä tarvikkeita kahvihetkiin jo vuodesta 1998. Toimimme tällä hetkellä yli sadalla paikkakunnalla.

Selecta

Selecta on Euroopan johtava ja Suomessa kokenein taukohetkien kumppani yli 60 vuoden kokemuksella.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista jo ennen kuin ne uutisoidaan? Kun tilaat tiedotteemme tältä julkaisijalta, saat ne sähköpostiisi yhtä aikaa suomalaisen median kanssa. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Danske Bank Oyj

Danske Bankin Kimmo Laaksonen: Suomalainen ansaitsee lisää valinnanvapautta vaurastumiseen15.10.2017 08:30Tiedote

Suomalaiset eivät komeile maailman kärkijoukoissa rahoitusvarallisuudella mitattuna. Tarvitsemme pitkäaikaiseen osakesäästämiseen kannustavia ratkaisuja, jotka mahdollistavat vaurastumisen järkevällä tavalla ja myös varallisuuden käytön eri elämänvaiheissa. Ruotsista ja Norjasta löytyy hyviä malleja, joiden toteuttamiseen Suomessa on jo toimiva infrastruktuuri PS-tilijärjestelmästä.

Digilehtitilaukset, suoratoistopalvelut, kuntosalimaksut: MobilePay yksinkertaistaa korttitietojen uusimisen tilausperusteisissa palveluissa4.10.2017 06:00Tiedote

Helsingin Sanomat on ottanut ensimmäisenä yrityksenä Suomessa käyttöön uuden MobilePay Toistuvat maksut -ratkaisun. Suomen johtavan mobiilimaksamissovelluksen uusimman toiminnon avulla käyttäjät näkevät kaikki toistuvat maksunsa ja niihin liittyvät korttitiedot yhdestä paikasta älypuhelimellaan, ja voivat siten helposti hallita niitä.

Opiskelijan lompakko siirtyy rytinällä kännykkään29.9.2017 09:30Tiedote

Mobiilimaksaminen on tullut tänä syksynä monipuolisesti helpottamaan opiskelijoiden arkea. Opiskelijat pystyvät nyt maksamaan Suomen johtavalla mobiilimaksusovelluksella niin opiskelijaruokaloissa, oppilaitosten ja opiskelijajärjestöjen verkkokaupoissa kuin joukkoliikenteessäkin. Tuoreimpana uutuutena HYY Yhtymän UniCafe-sovellus on tänään päivitetty maksuominaisuudella, jolla lounaan voi maksaa etukäteen MobilePayllä.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki STT Infossa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme