Välkommen till Finlands Skärgård - Resemässan Matka 2018 i Helsingfors Mässcentrum 18-21.1.2018

Meddelande till medierna 15.1.2018. Finlands Skärgård önskar mässbesökarna välkomna till resebranschens största professionella evenemang. Matka 2018 öppnas för branschfolk torsdagen den 18 januari i Helsingfors Mässcentrum. För allmänheten är mässan öppen från fredag till söndag 19-21 januari.

På mässans största avdelning i hall 6 presenteras Finlands Skärgård. Från skärgården deltar kommunerna Åbo, Nådendal, Pargas, Kimitoön, Salo, Hangö, Raseborg, Björneborg, Raumo, Nystad, Gustavs, Tövsala och S:t Karins med många utställare från varje kommun. Åland deltar också i den gemensamma avdelningen.

Finlands Skärgård-avdelningen representerar både pulserande stadskultur, historiska objekt och fantastiska naturupplevelser i områdets nationalparker. På mässan presenteras ett brett utbud turismprodukter från små och stora företag samt allt från självständiga utfärder till skräddarsydda gruppresor.

Bland deltagarna finns många teatrar, t.ex. Åbo Svenska Teater, programtjänster som Muminvärlden samt evenemang som Björneborgs bostadsmässa, Musikfestspelen i Nådendal och två evenemang som ordnas i Åbo, Suomi Gymnaestrada och Challenge Turku-triathlon.

Besökarna kan ta del av många olika utfärds- och evenemangspaket som säljs till bästa mässpris. På avdelningen kan man tillbringa tid i klätter- och motionsbanorna samt med olika spel och lotterier.

I avdelningens eget program ingår smakbitar från områdets mat- och musikkultur varje dag som mässan pågår. Taste of the Archipelago-tallriken, som varit mycket populär under tidigare år, presenterar skärgårdssmaker för besökarna två gånger per publikdag. Dessutom finns en skärgårdsbod på avdelningen, där man kan smaka på produkter och köpa med sig läckra, närproducerade matprodukter från skärgården.

#FinlandsSkärgård

Följ Visit Naantali

Senaste pressmeddelandena från Visit Naantali

Naantalin Kirjahyrrä vakiinnuttamassa asemansa19.11.2019 08:11:00 EETTiedote

Lasten ja nuorten kirjallisuusfestivaali Kirjahyrrä toteutettiin nyt jo neljännen kerran Naantalissa 14.-16.11.2019. Festivaaliin sisältyi toistakymmentä ohjelmanumeroa, joissa tunnetut lasten- ja nuortenkirjailijat tapasivat lukijoitaan, kertoivat kirjojensa taustoista ja työstään ammattikirjailijoina. Festivaalilla järjestettiin myös sanataiteen ohjaajien toimesta sadutusta, kirjoittamista ja tarinankerrontaa harjoittavia työpajoja lapsille sekä nähtiin teatteriesityksiä.

Naantalin Kirjahyrrä vakiinnuttamassa asemansa29.10.2019 08:13:00 EETTiedote

Kirjahyrrä pyörittää taas marraskuun Naantalia20.9.2019 08:10:00 EESTTiedote

Lasten ja nuorten kirjallisuusfestivaali Kirjahyrrä järjestetään neljännen kerran Naantalissa 14.–16.11. Kolmen päivän ajan kirjallisuuden, kirjojen ja tarinoiden maailma on taas avoinna, kun kymmenet kirjailijat, sanataideohjaajat ja lukijat kohtaavat toisensa eri puolilla kaupunkia. Festivaali huipentuu lauantain perhepäivään, jolloin Naantalin Urheilutalolla esiintyy Red Nose Company hulvattomalla, pienille ja hieman suuremmillekin suunnatulla tulkinnallaan H. C. Andersenin satuklassikosta Keisarin uudet vaatteet.