Valmistujaisjuhla Laureassa: lakit ilmaan ja kohti työelämää

Torstaina 14. joulukuuta koko Laurea juhli jälleen opintonsa päättäviä opiskelijoita, kun perinteistä syyslukukauden valmistujaisjuhlaa vietettiin Kulttuuritalossa Helsingissä. Tutkinnon suorittamisen merkkinä valmistuvat opiskelijat kantoivat yllään Laurea-viittaa sekä -lakkia ja astuivat ulos juhlasalista tuoreina alumneina.

Valmistuneet opiskelijat heittivät lakkinsa ilmaan Laurean valmistujaisjuhlassa Helsingin Kulttuuritalolla torstaina 14.12.

Paikalla juhlassa oli noin 150 valmistuvaa opiskelijaa sekä runsas joukko valmistuvien perheenjäseniä sekä ystäviä. Samalla juhlittiin myös kaikkia syyslukukauden aikana ammattikorkeakoulu- ja ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon suorittaneita laurealaisia opiskelijoita. Kaikkiaan Laureasta valmistuu vuosittain yli 1600 eri alojen ammattilaista.

Hyvät valmiudet tulevaan työelämään

Laurea-ammattikorkeakoulun rehtori, toimitusjohtaja Jouni Koski onnitteli juhlapuheessaan lämpimästi kaikkia valmistuvia opiskelijoita. Samalla hän muistutti juhlayleisöä siitä, miten tärkeää on jatkaa oppimista myös tulevaisuudessa:

"Toivottavasti te valmistuneet olette oppineet nauttimaan uuden oppimisesta opiskeluaikananne Laureassa", hän totesi.

"Oppimista tapahtuu työelämässä yhdessä muiden ihmisten - kollegoiden, asiakkaiden ja kumppaneiden - kanssa, vuorovaikutuksessa. Taito oppia uutta auttaa teitä menestymään työelämässä."

Valmistujaisjuhlan päätteeksi kuultiin myös kahden valmistuvan opiskelijan, tradenomi Viveka Kulmalan ja Master of Health Care -tutkinnon suorittaneen Evans Odhiambon, mietteitä opiskelu-urakan päättymisen hetkellä.

"Tänään koittaa uuden alku meille kaikille - tämän päivän jälkeen emme ole enää opiskelijoita", uunituore tradenomi Kulmala muistutti ja kehotti kaikkia valmistuvia miettimään, mitä he haluavat olla valmistumisen jälkeen.

"Mitä ikinä se onkaan, muistakaa olla oma itsenne, uskaltakaa ottaa riskejä ja uskaltakaa kuunnella omaa sisäistä ääntänne", hän kannusti.

Teemu Ylikoski Johtaja, yhteiskuntasuhteet ja markkinointi, Laurea-ammattikorkeakoulu Puh. 040 555 3564, teemu.ylikoski(at)laurea.fi

Kuvat

Jäitkö yhteishaussa ilman opiskelupaikkaa? Laurea-ammattikorkeakoulussa on vielä paikkoja kolmessa englanninkielisessä koulutuksessa28.6.2018 08:47Tiedote

Korkeakoulujen kevään 2018 yhteishaun opiskelijavalinnat on julkaistu viimeistään tänään torstaina 28.6. Opetushallituksen lähettämät tuloskirjeet on lähetetty kaikille hakijoille. Laurea-ammattikorkeakoulu järjestää kuitenkin vielä lisähaun kevään yhteishaussa täyttämättä jääneisiin opiskelupaikkoihin kolmessa englanninkielisessä koulutuksessa. Lisähaun tarkoituksena on tarjota syksyksi mahdollisimman monelle halukkaalle opiskelupaikka ammattikorkeakoulussa.

Messut vangeille ja yhdyskuntaseuraamusta suorittaville nyt toista kertaa Suomessa17.5.2018 12:37Tiedote

Helsingin Dallapénpuistossa järjestetään tiistaina 22. toukokuuta toiset rikostaustaisille suunnatut messut. Tänä vuonna myös rikostaustaisten perheet on huomioitu erityisesti messujen ohjelmassa. Vankimessujen tarkoituksena on ohjata ja tuoda tietoa palveluista, joita vangit ja muut rikostaustaiset sekä heidän läheisensä voivat käyttää rangaistuksen aikana ja sen jälkeen. Messuilla esittäytyy asumispalvelujen, oppilaitosten ja työllistymishankkeiden edustajia, päihdetyön yksiköitä, lapsi-, perhe- ja omaistyön palveluja, sekä monia muita palveluntuottajia.