Valmistujaisjuhla Laureassa: lakit ilmaan ja kohti työelämää

Torstaina 14. joulukuuta koko Laurea juhli jälleen opintonsa päättäviä opiskelijoita, kun perinteistä syyslukukauden valmistujaisjuhlaa vietettiin Kulttuuritalossa Helsingissä. Tutkinnon suorittamisen merkkinä valmistuvat opiskelijat kantoivat yllään Laurea-viittaa sekä -lakkia ja astuivat ulos juhlasalista tuoreina alumneina.

Valmistuneet opiskelijat heittivät lakkinsa ilmaan Laurean valmistujaisjuhlassa Helsingin Kulttuuritalolla torstaina 14.12.

Paikalla juhlassa oli noin 150 valmistuvaa opiskelijaa sekä runsas joukko valmistuvien perheenjäseniä sekä ystäviä. Samalla juhlittiin myös kaikkia syyslukukauden aikana ammattikorkeakoulu- ja ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon suorittaneita laurealaisia opiskelijoita. Kaikkiaan Laureasta valmistuu vuosittain yli 1600 eri alojen ammattilaista.

Hyvät valmiudet tulevaan työelämään

Laurea-ammattikorkeakoulun rehtori, toimitusjohtaja Jouni Koski onnitteli juhlapuheessaan lämpimästi kaikkia valmistuvia opiskelijoita. Samalla hän muistutti juhlayleisöä siitä, miten tärkeää on jatkaa oppimista myös tulevaisuudessa:

"Toivottavasti te valmistuneet olette oppineet nauttimaan uuden oppimisesta opiskeluaikananne Laureassa", hän totesi.

"Oppimista tapahtuu työelämässä yhdessä muiden ihmisten - kollegoiden, asiakkaiden ja kumppaneiden - kanssa, vuorovaikutuksessa. Taito oppia uutta auttaa teitä menestymään työelämässä."

Valmistujaisjuhlan päätteeksi kuultiin myös kahden valmistuvan opiskelijan, tradenomi Viveka Kulmalan ja Master of Health Care -tutkinnon suorittaneen Evans Odhiambon, mietteitä opiskelu-urakan päättymisen hetkellä.

"Tänään koittaa uuden alku meille kaikille - tämän päivän jälkeen emme ole enää opiskelijoita", uunituore tradenomi Kulmala muistutti ja kehotti kaikkia valmistuvia miettimään, mitä he haluavat olla valmistumisen jälkeen.

"Mitä ikinä se onkaan, muistakaa olla oma itsenne, uskaltakaa ottaa riskejä ja uskaltakaa kuunnella omaa sisäistä ääntänne", hän kannusti.

Teemu Ylikoski Johtaja, yhteiskuntasuhteet ja markkinointi, Laurea-ammattikorkeakoulu Puh. 040 555 3564, teemu.ylikoski(at)laurea.fi

Kuvat