Vältä ruuhkat jouluostoksilla – ennätysmäärä S-ryhmän ruokakauppoja auki 24/7

Yli 100 S-ryhmän ruokakauppaa ympäri Suomen palvelee joulun alla jopa ympäri vuorokauden. Ruoan verkkokaupassa oma kotiinkuljetus- tai noutoaika jouluviikolle kannattaa varata mahdollisimman pian.

Kuva: SOK

Koronatilanteen vuoksi myös tänä jouluna on järkevää välttää ruuhkia mahdollisuuksien mukaan. S-ryhmän ruokakauppojen (Prisma, S-market, Sale, Alepa, Food Market Herkku) laajoilla aukioloajoilla halutaan mahdollistaa asiakkaille jouluostosten tekeminen joustavasti: joulun alla yli 100 myymälää, joista yli 30 on Prismoja, palvelee asiakkaita kellon ympäri.

Laajat aukioloajat ovat olleet myös asiakkaiden toive. Taloustutkimuksen Suomi Syö 2021 -tutkimuksen mukaan 51 % vastaajista arvioi, että koronakriisistä jää pysyviä vaikutuksia heidän ostotottumuksiinsa. Yleisin pysyvistä vaikutuksista oli juuri kaupassa käyminen muulloin kuin ruuhka-aikoina.

“Suurin kiitos laajojen aukioaikojen ja turvallisten jouluostosten mahdollistamisesta kuuluu luonnollisesti henkilökunnallemme ympäri Suomen”, painottaa S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho.

Rauhallisimmat ajankohdat S-ryhmän myymälöissä ovat tyypillisesti aamulla ennen kello yhdeksää sekä myöhemmin illalla ja yöllä.

”Jouluviikon vilkkain päivä tulee ennusteidemme mukaan olemaan torstai 23.12. Mahdollisuuksien mukaan ostoksille kannattaa siis suunnata jo alkuviikosta”, Päällysaho sanoo.

Joulupäivänä avoinna on reilut 500 S-ryhmän ruokakauppaa. Tapaninpäivänä puolestaan palvellaan asiakkaita lähes jokaisessa S-ryhmän yli 1000 myymälästä.

Verkkokaupassa oma toimitusaika kannattaa varata viimeistään nyt

S-ryhmän uusi ruoan verkkokauppa S-kaupat.fi on myös kätevä vaihtoehto jouluruokaostosten tekemiseen. Valtakunnallinen verkosto kattaa kaikki S-ryhmän ruoan verkkokaupan toimipaikat lukuun ottamatta Satakunnan Osuuskauppaa, joka liittyy palvelun vahvuuteen tammikuussa 2022. Satakunnan Osuuskaupan alueella ruokaostokset voi tehdä verkossa Foodie.fi-palvelun kautta. Tällä hetkellä ruoan verkkokaupan myymälöitä on mukana jo yli 200.

Uudessa S-kaupat.fi:ssä toimitusaikoja voi varata jopa 30 päivän päähän, joten jouluviikonkin toimitusajat ovat jo varattavissa. Ruoan verkkokaupan kapasiteettia on nostettu joulua edeltävälle ajalle, mutta myös kysyntää on tavallista arkiviikkoa enemmän.

”Jos joulupöydän antimet haluaa tilata verkon kautta, oma toimitusaika kannattaa varata viimeistään nyt, sillä joulunaluspäivien aikaikkunat täyttyvät jo kovaa vauhtia. Tilauksen sisältöä pystyy hyvin muokkaamaan lähempänä toimitusajankohtaa, jos joulun ruokasuunnitelmat vielä täydentyvät”, Päällysaho vinkkaa.

Sampo Päällysaho, S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja, sampo.paallysaho@sok.fi, puh. 010 7680665

Kuva: SOK

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa - meitä s-ryhmäläisiä on lähes 40 000. Ilmastotavoitteemme ovat maan kunnianhimoisimmat, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,8 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​

S-ryhmän myyntidata kertoo suomalaisten ostavan nyt pääosin FFP2-hengityssuojaimia – kahdeksan rahtikoneellista turvaamaan kasvomaskien saatavuutta14.1.2022 08:30:00 EET | Tiedote

S-ryhmä täydentää nyt marketkaupan myymälöihin (Prisma, S-market, Sale, Alepa, Food Market Herkku, Kodin Terra) sekä ABC-liikenneasemille nyt toden teolla FFP2-hengityssuojaimia, joiden kysyntä on hurjassa kasvussa. Saatavuus on hyvä ja varastoja täydennetään etupainotteisesti. Tämän vuoden puolella S-ryhmän varastolle on Finnairin koneilla lennätetty noin 20 miljoonaa FFF2-suojainta ja myös kirurgisia suu-nenäsuojaimia on täydennetty 10 miljoonalla kappaleella.

Neljässä kuukaudessa jo puoli miljoonaa Falleroa myyty – Suomalainen menestysresepti -kilpailu on ruoka-alan hittitehdas11.1.2022 08:00:00 EET | Tiedote

Järjestyksessään kolmas Suomalainen menestysresepti -voittaja, turkulaisen ravintolan tuotekehityksestä S-ryhmän kauppojen hyllyille ponnistanut härkäpapufalafel Fallero, on ollut huikea menestys. Myös edellisten kausien voittajat Boltsi ja Rostis ovat jääneet suomalaisten kestosuosikeiksi. Kilpailusta on muodostunut merkittävä ponnahduslauta kotimaisten pienten ja keskisuurten yritysten uusille tuotteille. Nyt etsitään seuraavaa menestysreseptiä.