Valtakunnalliset Metsänhoitoyhdistyspäivät Helsingissä 20.-21.3.2018

Tiedotusvälineiden edustajat ovat tervetulleita mukaan mhy-päiville Finlandiatalolle tiistaina 20.3. klo 10.30 alkaen

Metsänhoitoyhdistysten väkeä ympäri maan saapuu Helsinkiin Finlandiatalolle maaliskuun 20.-21. järjestettäville Metsänhoitoyhdistyspäiville. Kaiken kaikkiaan paikalle odotetaan yli 600 osallistujaa.

Ohjelmassa on korkeatasoisia puhujia, sillä sekä maa- ja metsätalousministeri Jari Leppä, että pääministeri Juha Sipilä ovat tulossa esiintymään metsänhoitoyhdistysväelle.

Metsänhoitoyhdistyspäivien tarkoituksena on myös kehittää koko maassa toimivan Metsänomistajat -ketjun toimintamalleja entistä laadukkaammiksi ja yhtenäisemmiksi.

Päivien järjestelyistä vastaa Metsänhoitoyhdistysten Palvelu MHYP.

Metsänhoitoyhdistyspäivien ohjelma ja lisätietoa: http://metsatieto.fi/wordpress/

Ilmoittauduthan mielellään 16.3. mennessä pekka.kokko@globex.fi

Ilmoittautumiset ja lisätiedot ohjelmasta: pekka.kokko@globex.fi

Muut tiedustelut: toimitusjohtaja Jouni Tiainen, Metsänhoitoyhdistysten Palvelu Oy p.040 015 8369

Vetoomus ministeri Annika Saarikolle maatalousyrittäjien oikeusturvan puolesta15.10.2018 16:04Tiedote

Maatalousyrittäjien oikeusturvassa etenkin sosiaali-, terveys- ja työttömyysturva-asioissa sekä lomituksessa on epäkohtia, jotka vaikuttavat suoraan yrittäjien jaksamiseen ja toimeentuloon. Osin jopa dramaattisesti. MTK-liittojen hyvinvointihankkeissa työskentelevät Maija Pispa Pirkanmaalta, Riitta Seppälä Satakunnasta ja Niina Suorsa Pohjois-Savosta luovuttivat yhteisen vetoomuksen ongelmien ratkaisemiseksi ministeri Saarikolle.

Metsänhoitoyhdistykset työllistävät kymmeniä uusia metsureita4.10.2018 10:34Tiedote

Metsänhoitoyhdistyksissä on tällä hetkellä noin 40 avointa metsurin paikkaa auki TöitäSuomesta.fi-sivustolla. Halu palkata ammattitaitoisia metsureita on metsänhoitoyhdistyksissä kova. – Metsuripula on pahenemassa lähivuosina ja tilannetta parantaviin koulutuspolittiisiin ja työllistämistä helpottaviin toimenpiteisiin on ryhdyttävä välittömästi, MTK:n elinkeinojohtaja Marko Mäki-Hakola vaatii.