Valtakunnalliset Metsänhoitoyhdistyspäivät Helsingissä 20.-21.3.2018

Tiedotusvälineiden edustajat ovat tervetulleita mukaan mhy-päiville Finlandiatalolle tiistaina 20.3. klo 10.30 alkaen

Metsänhoitoyhdistysten väkeä ympäri maan saapuu Helsinkiin Finlandiatalolle maaliskuun 20.-21. järjestettäville Metsänhoitoyhdistyspäiville. Kaiken kaikkiaan paikalle odotetaan yli 600 osallistujaa.

Ohjelmassa on korkeatasoisia puhujia, sillä sekä maa- ja metsätalousministeri Jari Leppä, että pääministeri Juha Sipilä ovat tulossa esiintymään metsänhoitoyhdistysväelle.

Metsänhoitoyhdistyspäivien tarkoituksena on myös kehittää koko maassa toimivan Metsänomistajat -ketjun toimintamalleja entistä laadukkaammiksi ja yhtenäisemmiksi.

Päivien järjestelyistä vastaa Metsänhoitoyhdistysten Palvelu MHYP.

Metsänhoitoyhdistyspäivien ohjelma ja lisätietoa: http://metsatieto.fi/wordpress/

Ilmoittauduthan mielellään 16.3. mennessä pekka.kokko@globex.fi

Ilmoittautumiset ja lisätiedot ohjelmasta: pekka.kokko@globex.fi

Muut tiedustelut: toimitusjohtaja Jouni Tiainen, Metsänhoitoyhdistysten Palvelu Oy p.040 015 8369

MTK haluaa, että Suomi on jatkossakin edelläkävijä eläinten hyvinvoinnissa16.8.2018 08:39Tiedote

Maa- ja metsätalousministeriö tiedotti annettujen lausuntojen perusteella tehdyistä muutoksista eläinten hyvinvointilakiesitykseen. Esitys laiksi eläinten hyvinvoinnista tullaan antamaan eduskunnalle alkusyksyn aikana. Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK ry näkee lakiesityksen vahvistavan edelleen Suomen roolia edelläkävijänä eläinten hyvinvoinnissa, mutta huomauttaa, että kotimaisen maataloustuotannon jatkuvuus ja kilpailukyky muuttuvassa ympäristössä tulee turvata. MTK korostaa, että uusi laki tulee vaikuttamaan tilojen kannattavuuteen ja näin myös maatalousyrittäjien hyvinvointiin.

MTK-liittojen puheenjohtajat kriisikokouksessa Satakunnassa: kuivuuden takia tarvitaan pikaisia toimenpiteitä2.8.2018 08:29Tiedote

MTK:n liittojen puheenjohtajat kokoontuivat kriisikokoukseen kuivuuden runtelemaan Satakuntaan 1.8. ja vaativat pikaisia toimenpiteitä maatilojen talousahdingon ratkaisemiseksi. Suomen maatalouden kannattavuus on heikentynyt jo usean vuoden ajan. Viime vuonna suoranaisen kadon aiheutti märkyys ja kylmyys, tämän vuoden vitsauksena ovat kuivuus ja kuumuus. Ruotsissa yksittäiset kunnat ja kauppa ovat sitoutuneet markkinoimaan ruotsalaisia tuotteita ja tukemaan näin viljelijää. MTK-liittojen puheenjohtajat vaativat kaupparyhmien johtajilta pikaisia linjauksia siitä, miten kauppa kantaa vastuunsa suomalaisen ruuan tulevaisuudesta.

MTK-TIEDOTE: MTK-Varsinais-Suomi avaa ”Jos lehmät puhuisivat” -näyttelyn Berliinissä tammikuussa 2019 – näyttelyyn haetaan kuvia nyt kaikille avoimella kuvakilpailulla30.7.2018 09:18Tiedote

MTK-Varsinais-Suomi kokoaa näyttelyn, jossa navetan ulkopuolella elävät ihmiset saavat kokea elämää lehmien parissa. "Jos lehmät puhuisivat" -näyttelytapahtuma avataan tammikuussa 2019 Berliinissä Saksassa. Sen jälkeen se kiertää Suomessa ainakin pari vuotta. Näyttelyyn haetaan nyt kuvia kilpailulla, johon voi osallistua 14.8.2018 asti. Kuvakilpailuun voi osallistua joko kuva-ammattilais-, lehmäammattilais- tai jokamies-/naissarjaan. Kilpailupalkintojen arvo on yhteensä noin 10 000 euroa.