Valtakunnalliset Metsänhoitoyhdistyspäivät Helsingissä 20.-21.3.2018

Tiedotusvälineiden edustajat ovat tervetulleita mukaan mhy-päiville Finlandiatalolle tiistaina 20.3. klo 10.30 alkaen

Metsänhoitoyhdistysten väkeä ympäri maan saapuu Helsinkiin Finlandiatalolle maaliskuun 20.-21. järjestettäville Metsänhoitoyhdistyspäiville. Kaiken kaikkiaan paikalle odotetaan yli 600 osallistujaa.

Ohjelmassa on korkeatasoisia puhujia, sillä sekä maa- ja metsätalousministeri Jari Leppä, että pääministeri Juha Sipilä ovat tulossa esiintymään metsänhoitoyhdistysväelle.

Metsänhoitoyhdistyspäivien tarkoituksena on myös kehittää koko maassa toimivan Metsänomistajat -ketjun toimintamalleja entistä laadukkaammiksi ja yhtenäisemmiksi.

Päivien järjestelyistä vastaa Metsänhoitoyhdistysten Palvelu MHYP.

Metsänhoitoyhdistyspäivien ohjelma ja lisätietoa: http://metsatieto.fi/wordpress/

Ilmoittauduthan mielellään 16.3. mennessä pekka.kokko@globex.fi

Ilmoittautumiset ja lisätiedot ohjelmasta: pekka.kokko@globex.fi

Muut tiedustelut: toimitusjohtaja Jouni Tiainen, Metsänhoitoyhdistysten Palvelu Oy p.040 015 8369

Sipuleista makua ja terveyttä18.1.2019 09:38Tiedote

Kun ruokaan halutaan täyteläistä makua, siihen silputaan sipulia. Sipuli kestää pitkää hauduttamista, se toimii pikaisesti kypsennettävissä ruuissa ja aivan raakanakin sipulia syödään. Jokaiseen tarkoitukseen löytyy sipuliperheestä osuvin valinta. Lukuisat tutkimukset ovat osoittaneet, että sipulit ovat terveellisiä. Sipuleita on tutustuttavaksi monenlaisia, Suomessa viljeltyinä toista kymmentä erilaista. Viikko 4 on nimetty Sipuliviikoksi (21.–27.1.2019).

Suomalainen ruoka ja matkailu esillä Berliinissä ennätyssatsauksella ensi viikolla – Suomi maailman suurimpien ruokamessujen kumppanimaa10.1.2019 12:17Tiedote

Suomi on ensi viikolla Berliinissä avautuvien, maailman suurimpien Grüne Woche -ruokamessujen kumppanimaa teemalla ”Aus der Wildnis” eli villistä luonnosta. Saksaan on lähdössä 80 suomalaista ruoka- ja matkailuyritystä, jotka täyttävät kokonaisen messuhallin. Omina alueosastoinaan Suomen hallissa esittäytyvät Saimaan alue, Pirkanmaan, Hämeen ja Keski-Suomen yritysten muodostama läntinen Järvi-Suomi, Pohjois-Karjala, Lounais-Suomi ja Kainuu. Lapin yritykset ovat esillä yhteisellä Lapland Food Club -brändillä. Kuluttajille suunnatut messut järjestetään Berliinin messukeskuksessa 18.–27.1.2019.

MTK kommentoi VTT:n rokotetiedotetta: Suomalaisilla siipikarjatiloilla ei ole tarvetta käyttää antibiootteja eikä antibiootteja korvaavaa rokotetta9.1.2019 14:46Tiedote

VTT tiedotti 9.1.2019 kehittäneensä uuden menetelmän, jolla pystyttäisiin kustannustehokkaasti valmistamaan rokotetta lintujen erilaisten suolistomikrobien aiheuttamia infektiota vastaan. Tiedotteessa viitataan siihen, että kaikki kotimaiset kanat voitaisiin nyt rokottaa näitä suolistobakteereita vastaan. Tiedote on näiltä osin harhaanjohtava. VTT:n kehittämän siipikarjan suolistorokotteen markkinat ovat ulkomailla, ei kotimaassa.