Valtiotieteiden tohtori Krista Pahkin korkeakouluyksikön johtajaksi Laurea-ammattikorkeakouluun

VTT (sosiaalipsykologia) Krista Pahkin aloittaa korkeakouluyksikön johtajana Laurea-ammattikorkeakoulussa 7.1.2019 alkaen.

Laurean uudistuvassa organisaatiossa korkeakouluyksiköt vastaavat koulutustehtävänsä lisäksi tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminnasta, aluekehitystoiminnasta ja –palveluista sekä liiketoiminnasta. Pahkin vastaa korkeakouluyksikön johtajana Laurean Hyvinkään, Lohjan ja Porvoon kampuksista. Korkeakouluyksikön johtajana hän on myös korkeakoulun johtoryhmän jäsen.

Pahkin siirtyy korkeakouluyksikön johtajan tehtävään Työterveyslaitokselta, jossa hän on työskennellyt mm. PK-sektori ja kasvu yksikön johtajana. Pahkinilla on pitkä ja monipuolinen kokemus työyhteisön toiminnan kehittämisestä ja johtamisesta. Hän on tutkinut mm. organisaation toiminta- ja turvallisuuskulttuurin kehittämistä sekä kykyä uudistua.

Jouni Koski
Rehtori, toimitusjohtaja, Laurea-ammattikorkeakoulu
Puh. (09) 8868 7660, jouni.koski@laurea.fi

Laurea-ammattikorkeakoulu toimii Uudellamaalla kuudella kampuksella. Opiskelussa Laureassa keskeistä ovat työelämän tarpeista tulevat aidot toimeksiannot, kuten projektit, joiden ansiosta opiskelijamme verkostoituvat jo opiskeluaikanaan ja oppivat tärkeitä työelämässä tarvittavia taitoja. Laurea-yhteisöön kuuluu noin 7 800 opiskelijaa, 500 henkilökunnan jäsentä ja 24 000 alumnia. Laurea on uskonnollisesti ja poliittisesti sitoutumaton yhteisö.

Robotit helpottamassa hoitohenkilön arkea sairaaloissa21.11.2018 14:15Tiedote

Tutkimusten mukaan hoitohenkilöstön työajasta jopa 30 prosenttia menee muuhun kuin varsinaiseen hoitotyöhön. Siksi robotit voisivat soveltua erinomaisesti fyysistä työvoimaa vaativiin rutiininomaisiin tehtäviin. Carea ja Pohjola Sairaala ovat mukana Kaakkois-Suomen Ammattikorkeakoulun ja Laurea-ammattikorkeakoulun ylimaakunnallisessa yhteistyöhankkeessa, jossa kehitetään uutta ja innovatiivista ratkaisua pienten jätejakeiden keräämiseen, säilyttämiseen ja kuljettamiseen.