Valtteri Vuorisalo nimitetty Julkishallinnon ja turvallisuuden ja Ville Väärälä Terveydenhuollon johtajaksi

Kestävän digitaalisen muutoksen rakentaja Fujitsu Finland Oy on nimittänyt uusia toimialajohtajia:

Trusted Society

Accenturesta Fujitsuun siirtynyt tohtori Valtteri Vuorisalo aloitti Julkishallinnon ja turvallisuuden yksikön toimialajohtajana 1.11.2022. Valtteri on myös osa-aikainen kansallisen turvallisuuden ja turvallisuuspolitiikan työelämäprofessori Tampereen Yliopistossa. Lisäksi hän on vanhempi vieraileva tutkija King’s College Londonin sotatieteen laitoksella sekä Maapuolustuksen tieteellisen neuvottelukunnan (MATINE) jäsen. Valtteri on pureutunut erityisesti datakeskeisyyteen sekä siihen, miten se synnyttää uusia toteutus-, yhteistyö- ja varautumismalleja etenkin valtionhallinnossa. Valtterin mukaan jokainen organisaatio on turvallisuusorganisaatio ja jokainen ratkaisu myös turvallisuusratkaisu.

Healthy Living

Ville Väärälä on nimitetty Terveydenhuollon toimialan johtajaksi. Ville on työskennellyt Fujitsussa vuodesta 2017 ja viime vuosina hän on toiminut kehitysjohtajana samalla toimialalla. Ville on koulutukseltaan kasvatustieteiden maisteri Helsingin yliopistosta ja hänellä on yli 15 vuoden kokemus it-alalta niin Suomesta kuin muualtakin Euroopasta. Hän muistuttaa, että alan vanha totuus pätee yhä: Sekä hoitohenkilöstön että alan palvelujen tarjoajienkin pitää tuntea asiakkaansa ja ymmärtää, mitä ihminen tarvitsee voidakseen paremmin ja kokeakseen, että juuri häntä on kuunneltu ja autettu. Tämän mahdollistavat soteammattilaisten työtä tukevat tietoturvalliset, toimivat ja helppokäyttöiset it-järjestelmät sekä ekosysteemeihin perustuvat uudet palveluinnovaatiot.

Mediayhteydet
Fujitsu Finland Oy:n viestintä
Satu Pelttari, puh. 045 7880 9624, satu.pelttari[at]fujitsu.com

Valtteri Vuorisalo
Ville Väärälä

Globaali tietotekniikan palveluyhtiö tarjoaa vahvan paikallisen palvelukyvyn. Fujitsu Finland Oy toimii Suomessa yli 20 paikkakunnalla. Pääkonttorimme sijaitsee Helsingissä ja suurimmat aluetoimipisteemme ovat Tampereella, Turussa ja Lahdessa. Suomessa ja Virossa palveluksessamme työskentelee noin 2 000 työntekijää. Lisätietoa: www.fujitsu.com/fi/

Fujitsu-konserni

Fujitsun tarkoitus on rakentaa kestävämpää maailmaa vahvistamalla luottamusta yhteiskuntaan innovaatioiden avulla. Olemme asiakkaidemme digitalisaatiokumppani yli 100 maassa, ja noin 124 000 työntekijäämme ratkaisee työssään ihmiskunnan suurimpia haasteita. Palvelu- ja ratkaisuvalikoimamme perustuu viiteen avainteknologiaan: tietojenkäsittely, verkot, tekoäly, data ja tietoturva sekä konvergoidut teknologiat, joita yhdistämällä autamme luomaan kestävää muutosta. Fujitsu Limitedin (TSE:6702) liikevaihto oli 3,6 biljoonaa jeniä (32 miljardia USD) 31.3.2022 päättyneellä tilikaudella. Fujitsu on edelleen markkinaosuudeltaan Japanin johtava digipalveluyhtiö. Lisätietoa: www.fujitsu.com/

Fujitsu toimittaa robotiikkaratkaisun automatisoimaan Stevecon laskutietojen kirjaamista16.11.2022 12:00:00 EET | Tiedote

Fujitsu Finland toimittaa Steveco Oy:lle robotiikkaratkaisun automatisoimaan laskutietojen kirjaamista. Kotimainen logistiikka-alan yritys on Suomen suurin satamaoperaattori, ja ratkaisun myötä Fujitsu on mahdollistamassa merkittäviä resurssisäästöjä Stevecolle. Steveco halusi automatisoida laskujenkirjausprosessit vapauttaakseen työntekijöiden käyttämää aikaa sekä kasvattaakseen työnteon mielekkyyttä, kun ylimääräinen manuaalinen työ vähenee. Fujitsu toimitti ratkaisuksi ohjelmistorobotin, joka hoitaa toistuvat ja aikaa vievät rutiinitehtävät luotettavasti ja tehokkaasti. Robottiratkaisun ansiosta ostolaskujen käsittelijät pystyvät nyt käyttämään aiemmin manuaaliseen tietojen kirjaamiseen ja siirtoon menevän ajan muihin tärkeisiin tehtäviin. “Fujitsu on ollut jo reilun kahden vuoden ajan päätoimittajamme RPA-ratkaisuissa. Olemme olleet tyytyväisiä yhteistyöhömme, joten oli luontevaa kääntyä Fujitsun puoleen, kun tarvitsimme automatisointia myös näihin prosesseihin. Robotiikkaratkaisun

Fujitsu ja VTT jatkavat laajaa it-palvelusopimustaan26.10.2022 11:30:00 EEST | Tiedote

Fujitsu Finland Oy on allekirjoittanut uuden jatkosopimuksen VTT:n kanssa. Fujitsu toimittaa Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy:lle useita erilaisia hallinnoituja, tietotekniseen infrastruktuurin ja sen kapasiteettiin liittyviä palveluja sekä loppukäyttäjäpalvelut eli työasemien, tablettien ja matkapuhelimien hallintaa ja käytön tukea. VTT hankkii Fujitsulta myös tuotepalveluja eli laitteet ja niiden elinkaaripalvelut. VTT on yksi Euroopan johtavista teknologian tutkimuslaitoksista. Se on yritysten ja yhteiskunnan visionäärinen innovaatiokumppani, joka kehittää ratkaisuja valtaviin globaaleihin haasteisiin, kuten ilmastonmuutokseen sekä kestävän kasvun ja hyvinvoinnin luomiseen. Fujitsun kilpailutuksessa voittama sopimus edustaa jälleen uutta vaihetta pitkässä ja hyvin toimineessa strategisessa kumppanuudessa, joka käynnistyi jo vuonna 2004. Nyt allekirjoitettu laaja ict-palvelusopimus jatkuu kolmen vuoden jälkeen toistaiseksi voimassa olevana. ”Painotimme hankinnassa kolmea asiaa. Ensi

Fujitsun uutuustabletti sopii joustavaan työskentelyyn kaikissa sääolosuhteissa27.9.2022 10:00:00 EEST | Tiedote

Fujitsun uutuustabletti STYLISTIC Q7312 yhdistää tablettilaiteen ja kannettavan tietokoneen hyvät puolet yhteen laitteeseen. Laite sopii varasto- ja myymälätyöskentelyyn ja jopa ulkokäyttöön kaikissa sääolosuhteissa. Laitteessa on Intelin tuoreimmat, 12. sukupolven suorittimet ja Intelin Iris Xe -grafiikkapiiri. Se tukee uusia kategorian 12 LTE-moduuleja ja siinä voidaan käyttää eSIM-dataliittymiä. Riittävän vahvarakenteinen kaikkiin tilanteisiin Kasvaneen suorituskyvyn lisäksi laitetta on vahvistettu, joten se sopii hyvin tuotantoympäristöihin ja ulkokäyttöön. Sen vankkarakenteinen kotelo on roiskesuojattu IP42-standardin mukaan, kulmat on vahvistettu kestämään kolhuja, ja liitäntöjen suojaus estää pölyn ja nesteiden pääsyä liittimiin. Liikkuville käyttäjille on tarjolla suojakotelo, jossa on käsihihna, olkahihna ja kääntyvä tukijalka. Mukavuus Laitteessa on 13,3-tuumainen näyttö, joten esimerkiksi A4-dokumentteja voi tarkastella luonnollisen kokoisina. Lisävarusteena laitteeseen on s

Fujitsu ja InterSystems ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen17.8.2022 11:00:00 EEST | Tiedote

Fujitsu Finland Oy ja InterSystems ovat allekirjoittaneet terveydenhuollon toimialaa koskevan yhteistyösopimuksen. Tämän myötä Fujitsu investoi Suomessa erityisesti terveydenhuollon toimialalle ja aloittaa vuonna 2022 uuden palveluliiketoiminnan, jossa se hyödyntää InterSystemsin teknologiaa. Sen avulla Fujitsu kykenee tuottamaan kokonaisvaltaisia integraatio- ja tiedonhallintapalveluita asiakkailleen sekä kumppaneilleen SaaS-mallilla. ”Fujitsulle on erittäin tärkeää olla tuomassa koeteltuja innovaatioita Suomen markkinoille siten, että pystymme ketterästi vastaamaan asiakaskunnan vaatimuksiin ja toiveisiin. Haluamme olla keskeinen toimittaja ja kumppani, joka kykenee ratkaisemaan niin alueelliset kuin kansallisetkin sosiaali- ja terveydenhuollon datan integraatio- ja tiedonhallintahaasteet”, kertoo myyntijohtaja Ville Väärälä Fujitsusta. Onnistuminen edellyttää, että kehittäminen tehdään konkreettisiin tarpeisiin vastaten sekä perustuen todennettavissa oleviin, odotettaviin hyötyihin.

Fujitsu tuo toimistoon ja kotiin uusia minityöasemia sekä tehotyöaseman vaativaan suunnitteluun6.7.2022 11:08:44 EEST | Tiedote

Fujitsu esittelee suorituskykyisen pienikokoisten työasemien ESPRIMO-malliston esimerkiksi myynnin asiakaspalvelupisteisiin, vastaanottoihin ja toimistoihin. “Minikokoiset pöytäkoneet kiinnostavat aiempaa enemmän, ja niiden kysyntä kasvaa kotien, toimistojen ja vähittäiskauppojen laitteina. ESPRIMO-minikoneiden uusin sukupolvi sopii joustavasti erilaisiin käyttötarkoituksiin, skaalautuu suorituskykytarpeiden mukaan ja on mukava käyttää. Minitietokoneemme sopii useimmille käyttäjille sen toiminnallisuuden, erinomaisen suorituskyvyn ja monipuolisten liitäntöjen ansiosta“, sanoo tuotepäällikkö Pertti Vitikainen Fujitsusta. Fujitsun uudet ESPRIMO-minityöasemat ovat pienimmillään vain pokkarin kokoisia. Laitteet ovat erittäin hiljaisia, ja ne voidaan sijoittaa esimerkiksi näytön taakse tai pöydän alle, jolloin kaapelit saadaan pois näkyvistä. ESPRIMO-minitietokoneen kaveriksi sopii mainiosti esimerkiksi Fujitsun uusi AiO-näyttö, jolloin tiedon ja sähkön siirto hoituu yhdellä USB-C-kaapelill