Vantaan Koivuhakaan valmistui 83 vuokra-asuntoa ja liiketiloja suunnitteilla olevan raitiotien varrelle

Vantaan Koivuhakaan valmistui 83 uutta vuokra-asuntoa ja liiketiloja suunnitteilla olevan raitiotien ja Tikkurilantien varrelle. Asuinkerrostalon eQ:n asuntorahastolle suunnitteli ja rakensi Rakennusliike Lapti Oy. Asuntojen rakentaminen käynnistyi keväällä 2021, ja ne valmistuivat syyskuussa 2022.

Asunto Oy Vantaan Puutarhatie 7 on 4–8 kerroksinen kerrostalo, jossa on yhteensä 83 vuokra-asuntoa yksiöistä neljän huoneen perheasuntoihin sekä vuokrattavia liiketiloja. Kerrostalon porraskäytävien seinillä ja ikkunoissa on kotimaisen taiteilija Anna Ruthin näyttävää taidetta. Autopaikat on sijoitettu autokatokseen ja talon piha-alueelle.

Koivuhaka sijaitsee Tikkurilan ja Aviapoliksen välissä. Alueen halki kulkeva Tikkurilantie toimii alueen pääväylänä, josta on erinomaiset yhteydet Tikkurilan keskustaan ja lentoasemalle. Tikkurilantielle suunnitellaan raitiotieyhteyttä, joka kulkee Mellunmäen metroasemalta Tikkurilaan ja sieltä Jumbon ja Flamingon kauppa- ja vapaa-ajan keskittymän kautta Aviapolikseen ja lentoasemalle.

”Yhteistyö Laptin kanssa on sujunut hienosti, ja kohde valmistui aikataulussa. Kohteen monipuolinen asuntojakauma on houkutellut hyvin asiakkaita, ja kysyntä on ollut kova”, sanoo sijoitusjohtaja Markus Pitkänen eQ Varainhoito Oy:stä. ”eQ:n asuntorahastot sijoittavat asuntoihin pääkaupunkiseudulla, Tampereella ja Turussa. Ensimmäisen asuntorahaston, johon tämäkin kohde kuuluu, sijoituskapasiteetti on yli 300 miljoonaa euroa, mikä mahdollistaa noin 1 500 asunnon toteuttamisen. Ensimmäisen rahaston sijoituskapasiteetin täytyttyä eQ perusti uuden eQ Asunnot II –rahaston vuoden 2022 alussa.”

”Saimme suunniteltua ja rakennettua hyvässä yhteistyössä eQ:n kanssa heidän ja tulevien asukkaiden ja liiketilojen käyttäjien tarpeisiin vastaavan talon. Sijainti on erinomainen, mitä erityisesti suunnitteilla oleva raitiotie lisää, ja tulevasta raitioliikenteestä aiheutuvat äänet otettiin huomioon jo asuintalon suunnittelussa ja toteutuksessa”, kertoo Laptin Etelä-Suomen aluejohtaja Matti Leimi.

Markus Pitkänen, sijoitusjohtaja, eQ Varainhoito Oy, 050 371 2898, markus.pitkanen@eQ.fi
Matti Leimi, aluejohtaja, Rakennusliike Lapti Oy, 050 352 7577, matti.leimi@lapti.fi

Lapti on vakavarainen rakentaja, joka keskittyy toiminnassaan kohtuuhintaisten asuntojen uudisrakentamiseen Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa. Laptin palveluvalikoimaan kuuluu lisäksi laadukkaiden liike- ja toimitilojen, koulujen ja terveydenhuoltokiinteistöjen sekä päivähoito- ja hoivakiinteistöjen rakentaminen maanlaajuisesti. Rakennusliike Lapti -konsernin palveluksessa oli tilikauden päättyessä noin 600 henkilöä. www.lapti.fi

Rakennamme huolella hyvän elämän puitteet.

Huipputason urheilukeskus nousi harjakorkeuteen Turussa – täysin hiilineutraalissa keskuksessa pelataan Finnish Padel Tourin finaali 202321.11.2022 09:00:00 EET | Tiedote

Huipputason urheilukeskus on noussut harjakorkeuteen Turun Vähäheikkilässä. Urheilukeskuksen suunnittelusta ja rakentamisesta vastaa Rakennusliike Lapti Oy, ja tulevana operaattorina toimii Padel Group, joka tulee toimimaan nimellä BOOST. Urheilukeskus on merkittävä yksityinen liikuntainvestointi alueella ja käytön aikana täysin hiilineutraali. Keskuksen rakentaminen käynnistyi keväällä 2022, ja se avautuu toukokuussa 2023.

Hämeenlinnan yhteiskoulun tuleva uudisrakennus ja liikuntahalli palvelevat monikäyttöisinä sekä oppilaita että lähialueen asukkaita15.11.2022 09:00:00 EET | Tiedote

Hämeenlinnan yhteiskoulun alue muuttuu tulevina vuosina alueen asukkaat yhteen kokoavaksi monitoimikeskukseksi, kun pihalle nousee Tuomelan koulun kylkeen uusi koulurakennus kirjastoineen ja nuorisotiloineen sekä aktiivisuuteen kannustava piha-alue ja liikuntahalli. Uuden koulurakennuksen ja liikuntahallin suunnittelusta ja rakentamisesta vastaa Rakennusliike Lapti Oy, joka valittiin urakan toteuttajaksi kilpailullisen neuvottelumenettelyn kautta.