Vapaaehtoiset pääsymaksut Saaristomeren hyväksi - Maksuton venemessutapahtuma Turussa 8.-11.11.

Tiedote 31.10.2018. Venexpossa Turun Messukeskuksessa tehdään tuttuun tapaan laadukkaita venehankintoja tulevaan kesään. Turun Messukeskus esittelee kahdessa hallissa uusia veneitä sekä laadukkaita vaihtoveneitä 8.-11.11. Tapahtuman vapaaehtoiset lipputulot lahjoitetaan Saaristomeren hyväksi. Messukeskuksessa on esillä noin 80 venettä, joista suurin osa on uusia. Esillä on myös venetarvikkeita, laitureita ja mm. veneenrakennuskoulutuksen esittelyä. Lapsille on tarjolla mm. solmukoulu ja Pomppulinnamaailman testausta.

CB Craft esillä Mahogany Yachting Society ry:n osastolla.

Moottoriveneisiin painottunut tapahtuma tuo yleisön nähtäväksi myös on muutamia klassikkoveneitä tai muutoin mielenkiintoisia veneitä, kuten Spectrecat 32 vuodelta 2012. Vene oli Hanko Poker Runin nopein vene 2018.

Mahogany Yachting Society ry on mukana messuosastolla, jossa näytillä on mm. CB Craft.

Tarjolla on koepurjehdusta radio-ohjattavilla veneillä. A-hallissa sijaitsevalla altaalla voivat kaiken halukkaat ottaa mittaa toisistaan. Pienemmillä merikarhuilla on mahdollisuus kokeilla myös jollapurjehdusta. Sunnuntaiaamuna altaalla järjestetään Turun seudun pursiseurojen väliset joukkuepurjehduskisat.

Lahjoitukset Saaristomeren hyväksi

Messulippu tapahtumaan on kävijöille viime vuoden tapaan maksuton, mutta pääsylippuihin varatut rahat toivotaan ohjattavan hyvän tarkoitukseen.

−Vapaaehtoisen pääsymaksutuoton ohjaamme tänä vuonna Saaristomeren Suojelurahaston toiminnalle, sanoo messujen projektijohtaja Tiina Heiskari.

Saaristomeren suojelurahastolla on mielessään sopiva kohdennus:

−Lahjoitukset Saaristomeren Suojelurahasto kohdentaa meneillä olevalle Ravinnekiertoa Saaristomeren matkailukohteissa (SaaRa) -hankkeelle, lupaa Saaristomeren Suojelurahaston toiminnanjohtaja Tove Holm.

SaaRa-hankkeessa herätetään toimenpiteillä sekä tiedotuksella saaristossa toimivien vapaa-ajan asukkaiden, palveluntuottajien kuin matkailijoiden ja veneilijöiden vastuuta. Tavoitteena on vähentää näin biojätteen syntymistä sekä kierrättää tehokkaasti Saaristomeren alueella hyödynnettävissä olevia matkailun aiheuttamia ravinteita. Hanketta toteuttavat yhteistyössä Turun yliopiston Brahea-keskus ja Pidä Saaristo Siistinä ry. Hanke jatkuu lokakuun loppuun 2019.

Venekauppoja tehdään syksyllä

Marraskuinen ajankohta ja Isänpäiväviikonloppu on osoittautunut oivalliseksi hetkeksi tehdä hyviä ostopäätöksiä.

Venexpo järjestetään oikeaan ajankohtaan, sillä tuolloin ehtii vielä saamaan uuden veneen seuraavaksi kesäksi mm. halutulla sisustuksella. Elämyksellinen viikonloppu vaikuttaa myönteisesti messukävijöiden päätökseen hankkia vene. Yli puolet tapahtuman kävijöistä vastaa messukyselyssä näin. Venexpossa on liikkeellä myös messujen näytteilleasettajakyselyn mukaan oikeanlainen yleisö.

Turun Messukeskus on uudistanut kesän aikana mm. aula- ja kokoustilojaan, joten kävijöiden ja näytteilleasettajien messukäynti on entistä sujuvampi.

www.venexpo.fi

Tapahtuman sisäänpääsy on maksuton.

To 8.11. ja pe 9.11. kello 13-19

La 10.11. ja su 11.11. kello 10-18

Esillä olevat veneet http://www.turunmessukeskus.fi/tapahtuma/venexpo/veneet/

#venexpo #turunmessukeskus

Tiedote ja kuvat

Projektijohtaja Tiina Heiskari
puh. 050 487 2015
tiina.heiskari@turunmessukeskus.fi

CB Craft esillä Mahogany Yachting Society ry:n osastolla.

Vihersukellus kevääseen maaliskuussa - Piha & Puutarha -messuilla kukkasidontakilpailu16.1.2019 14:15Tiedote

Tiedote 16.1.2019. Piha & Puutarha -messut Turun Messukeskuksessa tarjoavat jälleen aikaisen kevään tuoksuineen, yleiskoristeluineen ja väreineen. Odotettu kevättapahtuma järjestetään 29.-31.3. Järjestelyissä ovat mukana Lounais-Suomen Puutarhayhdistys, Ammattiopisto Livia, Kauppapuutarhaliitto Varsinais-Suomen piiri ja Suomen Kukkakauppiasliitto Varsinais-Suomen piiri. Luvassa on todellinen vihersukellus. Maa, ilma ja vesi ovat kaikki huomioituja puutarhamessujen ilmeessä.

Caravan Show -messuilla aiheina tänä vuonna mm.: Suomalaiset automatkalla maailman ympäri, koiraystävällisin leirintäalue ja kaupankäyntiä11.1.2019 12:00Tiedote

Turun Messukeskuksen pihalle leiriytyneiden matkailuautojen ja -vaunujen ikkunoista loistaa tunnelmallinen valo. Caravan Show kerää paitsi halleihin myös messukentällä runsaan joukon automatkailun harrastajia Caravan-treffeille. Turun Messukeskuksen hallit ovat täynnä nähtävää, sillä alan myynti vetää tällä hetkellä hyvin. Messujen erikoisuutena on jo pitkään ollut suosittu Caravan-treffitapahtuma, joka sijoittuu Turun Messukeskuksen piha-alueelle. Tähän SF-Caravan Turku ry:n junailemaan tapahtumaan odotetaan jälleen satoja vaunu- ja autokuntia viikonlopuksi. Talvisen tapahtuman sosiaalinen ulottuvuus on merkittävässä roolissa tapahtumassa.

Kutsu medialle Caravan Show -messujen infoon perjantaina 11.1.19.12.2018 12:53Kutsu

Caravan Show -messut järjestetään Turun Messukeskuksessa 11.-13.1. Tapahtuman järjestää Turun Messukeskus Oy yhdessä harrastuksen kattojärjestön SF-Caravan ry:n kanssa. Vuoden ensimmäinen automatkailutapahtuma esittelee uudet matkailuautot ja -vaunut sekä tarjoaa mukavan kohtaamispaikan reissaajille talven keskellä. Nähtävää on erityisen paljon, sillä hallit ovat täynnä ja mm. ensiesittelyjäkin on luvassa.

Caravan Show -messuilla matkataan maailman ympäri ja puhutaan myös ilmastonmuutoksesta12.12.2018 09:43Tiedote

Tiedote 12.12.2018. Caravan Show kerää yhteen automatkailun ystävät 11.-13.1. Näytteilleasettajia ja kalustoa on tulossa esille paljon, sillä Turun Messukeskuksen messuhallit ovat käytännössä loppuunmyydyt. Alalla menee tällä hetkellä hyvin ja Turussa nähdään useita ensiesittelyjä. Tammi-marraskuun myyntimäärä 1929 kappaletta on 139 enemmän kuin koko viime vuonna 2017. Toimialan kasvu on lähes 9 %, kertoo Matkailuajoneuvotuojat ry.