Vareksenpoika piffa - ensmäne Vares-romani Moukanpeli Turun murtessen käännettynä

Nyt kaikkie aikoje ensmäne Vares-dekkari ilmesty kans turuks. Moukanpeli ilmestys ensmäsen kerra vuanna 1986. Kääntäny Suamen Kari Turust.

Reijo Mäki o meijän kaikkie aikoje suasituimpi jännityskirjailijoi. Hänen teoksias o myyty yli kaks miljona kappalet. Suasittuje Vares-dekkareitten pohjalt on tehty leffoi ja näytelmi, ja kirjoi on käännetty ruatsiks, saksaks, tanskaks, viroks ja enklanniks.

Kääntäjä Kari Suami on Turus syntyny ja koulus käyny ja sinne harharetkiltäs palannu Oulu yliopisto fonetika emeritusprofessori ko o suarittanu kaikki tutkintos Turu yliopistos.

Vareksenpoika piffa julkistetaan Turun Kirjamessuilla perjantaina 4.10. klo 16.10 Fiore-lavalla.

Haastattelu- ja vedospyynnöt: kirsi.sievanen@otava.fi

Kirsi Sievänen