Väritukku Oy:n uusi toimitusjohtaja Jani Karotie: Värisilmä-ketju panostaa vahvasti palveluun ja kumppanuuksiin

Palvelustaan palkitun Värisilmä-ketjun digistrategia on edennyt tänä vuonna voimallisesti. Ketju saa uuden vetäjän elokuussa, kun sen keskusliikkeen Väritukku Oy:n uusi toimitusjohtaja Jani Karotie aloittaa tehtävässään.

Värisilmä-ketjun uutena luotsina aloittaa 17.8.2020 VT, OTM Jani Karotie, (47). Hän on aiemmin toiminut Kesko-konsernissa pitkään johtotehtävissä.

Väritukku Oy:n hallituksen puheenjohtaja ja Värisilmä-kauppias Matti Poikajärvi on erittäin tyytyväinen saadessaan Jani Karotien vahvan osaamisen mukaan ketjun kehittämiseen.

”Jani on erittäin kokenut rauta- ja sisustuskaupan ammattilainen. Hänen johdollaan otamme ketjussa seuraavat kehitysaskeleet tarjoten parasta palvelua ja kumppanuutta pintoihin ja sisustamiseen.”

Karotie on toiminut mm. K-Rauta-ketjun johtajana, rakentamisen ja talotekniikan toimialan tavarakaupasta vastaavana johtajana sekä päivittäistavarakaupan toimialan konsepteista, kaupan toiminnoista, lähipalveluista sekä sähköisistä palveluista vastaavana johtajana.

Koronakevät kiihdyttänyt digistrategian etenemistä

Värisilmä-ketjun verkkokaupan myynti on kasvanut keskimäärin yli 80 prosenttia vuoden takaisesta, suunnittelu- ja asiantuntijapalveluiden ajanvaraukset verkossa ovat moninkertaistuneet ja etänä verkon yli toteutettujen palveluiden osuus on kasvanut merkittäväksi. Ketjun aiemmin lanseeraama Suomen laajin näytepalvelu tukee verkon yli tapahtuvaa suunnittelua erinomaisesti.

Karotie näkee, että ketjussa on loistavaa potentiaalia myös jatkoon. Tavoitteena on, että Värisilmä-liikkeet ovat paikkakuntansa paras ja palvelevin kumppani pinnoissa ja sisustamisessa.

”On hienoa päästä kehittämään asiakkaille ja kumppaneille aidosti lisäarvoa tuottavia palveluita yhdessä Väritukun organisaation sekä Värisilmä-kauppiaiden ja myymälöiden henkilökunnan kanssa”, Karotie toteaa.

”Viimeisimpänä esimerkkinä on mahdollisuus ostaa sävytettyjä ulkomaaleja Värisilmän verkkokaupasta. Tällaista palvelua yksikään kilpailija Suomessa ei tarjoa”, hän havainnollistaa.

Kesän yli Väritukku Oy:n väliaikaisena toimitusjohtajana toimii hallituksen varapuheenjohtaja Jouni Niemi. Väritukun entinen toimitusjohtaja Ulla Pöllänen on aloittanut 15.6.2020 Etu Ry:n toimitusjohtajana.

Matti Poikajärvi, Väritukku Oy:n hallituksen puheenjohtaja, 040-5388 325
Jani Karotie, Väritukku Oy:n toimitusjohtaja 17.8.2020 alkaen, 050-389 3674