Världscupen i nordisk kombination startar – S-Banken medverkar som samarbetspartner

Världscupen i nordisk kombination startar på veckoslutet i Ruka. S-Banken är officiell samarbetspartner till landslaget i nordisk kombination. Banken följer aktivt idrottarnas framgångar under hela världscupsturnén, sporrar dem att prestera på topp och bjuder även in sina kunder att heja på dem.

Emilia Simola intervjuade Ilkka Herola, Perttu Reponen och Annamaija Oinas från det finska landslaget i den nordiska kombinationen.

S-Banken sporrar de finländare som tävlar i nordisk kombination i Ruka på veckoslutet att prestera på topp. S-Banken är officiell samarbetspartner till landslaget i nordisk kombination, omfattande A-landslaget för herrar och damer samt ungdomslandslaget. I Ruka ordnas även världscupen i längdåkning och backhoppning.

”Under världscupen säsongen 2022–2023 följer vi med spänning finländarnas framgångar i nordisk kombination och hejar på dem tillsammans med alla andra finländare. Tillsammans ska vi heja fram finländarna till seger!” säger Hanna Porkka, verkställande direktörens ställföreträdare.

S-Banken stöder även Finlands skidförbunds produktfamilj Lumilajit Liikuttavat, där spetsprodukten Lasten Lumipäivät får barn, familjer och lärare att röra på sig på inspirerande och nya sätt. Programmet som främjar motion bland barn har även fått internationellt erkännande. Det turnerar runt på omkring 30 orter i Finland varje år och målet är att skapa en sund fysisk aktivitetsnivå redan i tidig ålder oavsett bakgrund.

Tillsammans med skidförbundet skapas ett omfattande, värderingsbaserat samarbete där det centrala är att möjliggöra motion och idrott för barn och unga, för att ta ansvar för framtiden. Fokusområdena i samarbetet stöder skidförbundets strategi, där det sociala ansvaret för att främja folkhälsan betonas vid sidan av elitidrotten.

”S-Banken finns till för att alla ska ha möjlighet till en lite mer välbärgad morgondag. För övergripande välbefinnande behövs det även annat än kontroll över den egna ekonomin. Därför är det viktigt att värna om den egna och de närståendes hälsa, där en viktig faktor är att motionera regelbundet. Vi i Finland har fantastiska möjligheter att motionera under fyra olika årstider, och så här inför vintern vill vi önska alla glädjefyllda stunder med vintersporterna”, säger Porkka.

För att se videon från www.youtube.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.Urheilijan talous (på finska)

Bilder

+358 50 573 5855https://www.s-pankki.fi

S-Pankki on kotimainen pankki ja osa S-ryhmää. Olemme olemassa siksi, että jokaisella olisi mahdollisuus vähän rahakkaampaan huomiseen. Meillä on yli kolme miljoonaa asiakasta ja tunnemme asiakkaidemme arjen. Tuomme siihen helppoutta ja hyötyä muun muassa helppokäyttöisten digitaalisten palveluidemme avulla. Täyden palvelun pankkina olemme tukena elämän pienissä ja suurissa käännekohdissa. s-pankki.fi

Följ S-Pankki Oyj

Senaste pressmeddelandena från S-Pankki Oyj

S-Pankki-rahastoihin eniten sijoituksia vuonna 2022 – nämä rahastot olivat suosituimpia17.1.2023 10:00:00 EET | Tiedote

Sijoittajan vuosi 2022 oli täynnä yllätyksiä, ja tämä näkyi myös suomalaisten sijoitusinnossa. Kansainvälisten kriisien synnyttämän taloudellisen epävarmuuden keskellä suomalaiset luottivat kuitenkin S-Pankki-rahastoihin, jotka keräsivät eniten nettomerkintöjä Suomessa. Suhteellisesti eniten omistajamääriään kasvattivat vaihtoehtoisiin sijoituskohteisiin sijoittavat rahastot.