Varma aloittaa toimistorakennuksen muuttamisen Uusikummun kouluksi Espoossa

Varma uudistaa vanhan toimistorakennuksen kouluksi ala-asteen käyttöön Espoon Niittykummussa. Varma on allekirjoittanut vuokrasopimuksen Espoon kaupungin ja urakkasopimuksen NCC:n kanssa. Uusikummun koulurakennuksen peruskorjauksen on määrä valmistua vuoden 2019 alkupuolella.

Uusikumpu sijaitsee vanhalla toimistokampuksella Niittykummussa. Niittykummun alue kehittyy tulevaisuudessa edelleen länsimetron ja kaupungistumisen seurauksena.

– Espoo kasvaa lähivuosina voimakkaasti ja Niittykummun alue on yksi keskeisistä kasvukeskuksista. Alueella kaivataan koulutoimintaan soveltuvia tiloja, ja omistamamme kiinteistö piha-alueineen sopii loistavasti tähän tarkoitukseen. Tavoitteemme on, että Uusikummun koulu, tulevat asuinrakennukset ja ympäröivät puistoalueet muodostavat korkeatasoisen asuinympäristön, kertoo Varman kiinteistökehitysjohtaja Aarne Markkula.

Uusikummun koulu tulee palvelemaan espoolaisia lapsia ja nuoria kunnallisena alakouluna. Rakennukseen valmistuvat tilat vajaalle 500 oppilaalle. Tilojen tehtävänä on tarjota oppilaille, varhaiskasvatukseen osallistuville lapsille ja henkilöstölle uuden opetussuunnitelman mukaiset tasa-arvoiset, esteettömät ja turvalliset opiskelu-, varhaiskasvatus- ja työskentely-ympäristöt.

– Espoon kaupunki on erinomainen kumppani ja vuokralainen Uusikummun kohteeseen. Alueen kehittäminen uuden metroaseman läheisyydessä tukee myös kaupungin tavoitteita. Koulurakennuksen toiminta tulee olemaan pitkäaikaista, ja se sopii Varmalle pitkäjänteisenä sijoittajana, kommentoi Markkula.

Uusikummun alueen kestävä kehitys

Aiemmin Outokummun käytössä ollutta, puistoalueiden rajaamaa toimistoaluetta kehitetään asumispainotteiseksi. Alueelle rakennettavat asunnot tukevat koulun toimintaa, ja yhdessä ne muodostavat modernin kokonaisuuden. Alueelle suunnitellaan laadukasta ja monimuotoista omistus- ja vuokra-asumista.

Alueen keskellä sijaitseva, pääkonttorina toiminut toimistorakennus modernisoidaan nykyaikaisen koulun käyttötarpeisiin. Koululle on suunniteltu vehreä ja luonnonmukainen piha-alue, joka liittyy saumattomasti ympäristöönsä.

Alueelle tulee asumisen ja koulutoiminnan lisäksi jäämään moderni toimistokampus, jota on lisärakentamisella mahdollista laajentaa. Kaupalliset palvelut löytyvät Niittykummun metron lähettyviltä, joka sijaitsee kävelymatkan päässä.

– Uusikummusta muokataan korkeatasoinen, vihreä ja monipuolinen asuin- ja toimistoalue. Varmalle on tärkeää, että aluetta kehitetään vastuullisesti ja kestävän kehityksen näkökulmasta. Uusikummussa on tarjolla myös hyväkuntoista ja modernia toimistotilaa, Markkula kertoo.

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla noin 878 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2016 Varman maksutulo oli 4,7 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 5,3 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli syyskuun 2017 lopussa 45,4 miljardia euroa.

Lisätietoja:

Kiinteistökehitysjohtaja Aarne Markkula, +358 40 522 6927

Viestintäpäällikkö Leena Rantasalo, +358 50 300 7980

Leena RantasaloViestintäpäällikkö, Varman tulos ja sijoitukset

Varma on suomalaisen työn eläkevakuuttaja ja työkykyjohtamisen edelläkävijä. Tehtävämme on turvata eläkkeet nyt ja tulevaisuudessa. Varma on myös vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja.

Muistutuskutsu medialle: talouden uhkakuvat, sijoitusnäkymät ja Varman Q2-tulos pe 17.8. klo 915.8.2018 08:39Kutsu

Varman Q2-tulosinfossa toimitusjohtaja Risto Murto esittelee osavuosituloksen ja käsittelee kauppasodan uhan ja Turkin tilanteen vaikutuksia talouteen. Sijoituksista vastaava varatoimitusjohtaja Reima Rytsölä käy läpi Varman sijoituksia ja kertoo sijoitusnäkymistä. Varma julkistaa osavuosiraportin 1.4.–30.6.2018 perjantaina 17.8.2018 klo 9. Samalla järjestämme tiedotustilaisuuden median edustajille osoitteessa Salmisaarenranta 11, Helsinki. Voit ilmoittautua tilaisuuteen viestintä- ja yritysvastuupäällikkö Katariina Sillanderille, joka antaa myös lisätietoja tilaisuudesta (puh. 040 7099836 tai katariina.sillander@varma.fi). Lämpimästi tervetuloa!

Kutsu medialle: Varman Q2-tulosinfo pe 17.8. klo 99.8.2018 08:32Kutsu

Tervetuloa Varman Q2-tulosinfoon perjantaina 17.8.2018 klo 9 Helsingin Salmisaareen osoitteeseen Salmisaarenranta 11. Toimitusjohtaja Risto Murto käy läpi katsauskauden tuloksen ja ajankohtaisia talousaiheita. Varman sijoituksista ja markkinoiden näkymistä kertoo sijoituksista vastaava varatoimitusjohtaja Reima Rytsölä. Voit ilmoittautua tilaisuuteen Varman viestintään Katariina Sillanderille, puh. 040 7099836 tai katariina.sillander@varma.fi. Jos et itse pääse mukaan, voit välittää kutsun kollegallesi. Lämpimästi tervetuloa!