Varma avaa vuokra-asukkailleen etätyöpisteitä omistamiinsa liiketiloihin

Työeläkeyhtiö Varma rakentaa vuokra-asukkaidensa käyttöön etätyö- ja opiskelupisteitä omistamiensa kerrostalojen liiketiloihin Helsingissä. Varma Kotikonttori -etätyöpisteitä avataan aluksi viiteen liiketilaan ympäri Helsinkiä. Ensimmäiset tilat tulevat kyseisissä taloissa ja niiden lähistöllä asuvien Varman vuokra-asukkaiden käyttöön jo ennen joulua.

– Työn tekeminen on murroksessa, eikä toimistolle kuljeta enää päivittäin. Siksi Varma haluaa mahdollistaa vuokralaisilleen mahdollisuuden tehdä töitä tai opiskella rauhassa ja ergonomisesti lähellä kotia. Muokkaamme tyhjillään olevia kivijalkaliiketilojamme tätä varten asukkaidemme käyttöön arkea helpottamaan, sanoo Varman kiinteistökehitysjohtaja Sari Raunio.

Etätyöpisteitä tulee mm. Arabiaan, Katajanokalle ja Kallioon. Sari Raunion mukaan uudessa palvelussa on mietitty kaikkia Varman vuokralaisia, joilla on haastavaa luoda rauhallista työskentelytilaa kotioloihin, jos perheessä on muitakin kotona työskenteleviä ja opiskelevia.

– Haluamme luoda tällä uudella palvelulla vuokralaisillemme lisää sujuvuutta ja helppoutta työn ja yksityiselämän yhdistämiseen koronapandemian mullistamassa maailmassa, jossa työpiste on yhä useammin omalla keittiönpöydällä. Rauhallinen työtila voi olla tarpeen monissa perheissä. Joustavuus syntyy siitä, että tiloja voi varata myös ilta-aikaan ja viikonloppuisin, Raunio sanoo.

Etätyöskentelytilat ovat tarkoitettu niiden talojen vuokralaisille, joihin kotikonttoreita rakennetaan sekä näiden läheisyydessä asuville Varman vuokralaisille.

– Esimerkiksi Arabiassa ja Kalliossa meillä on useampi vuokratalo lähekkäin, jolloin etätyöskentelytilat kannattaa ulottaa kaikkien alueella asuvien vuokralaistemme käyttöön, Raunio sanoo.

Kotikonttorilla voi työskennellä viihtyisissä ja ergonomisissa tiloissa

Tyhjillään olevat Varman liiketilat muokataan etätyöskentelyyn sopiviksi ja ne kalustetaan viihtyisiksi ergonomia huomioon ottaen. Työpisteeksi voi valita seisomiseen soveltuvan pöydän tai perinteisemmän työpisteen. Tilojen sisustamisesta vastaa Profit Interior.

– Kotikonttoria pääsevät varaamaan kyseisissä taloissa asuvat vuokralaiset taloyhtiöidensä intrasta. Me varmistamme mm. varausjärjestelmän kautta, ettei tiloissa ole liikaa ihmisiä yhtä aikaa ja että työskentely on hygieenistä ja turvallista. Asukkaat saavat vuokrata etätyöpisteitä ainakin aluksi ilman erillistä korvausta, Raunio jatkaa.

Raunion mukaan tilojen suunnittelu on parhaillaan käynnissä.

– Informoimme taloyhtiöiden intranettien kautta niitä asukkaita, joita tämä uusi palvelu koskee. Odotamme innolla, millaisen vastaanoton uusi konseptimme saa ja päätämme sen perusteella, miten etenemme seuraavien kohteiden suunnittelussa.

Mediayhteydenotot:

Sari Raunio, kiinteistökehitysjohtaja, Varma, puh. 050 526 6886, sari.raunio(at)varma.fi

Suvi Vesterinen, viestintäpäällikkö, Varma, puh. 040 555 8029, suvi.p.vesterinen(at)varma.fi

Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma on vastuullinen ja vakavarainen sijoittaja. Yhtiö vastaa yksityisellä sektorilla noin 900 000 henkilön työeläketurvasta. Vuonna 2019 Varman maksutulo oli 5,3 miljardia euroa, ja yhtiö maksoi eläkkeitä 5,9 miljardia euroa. Varman sijoitusten arvo oli kesäkuun 2020 lopussa 45,3 miljardia euroa.

Kutsu Varman osavuosituloksen infoon 30.10.202019.10.2020 11:28:18 EESTTiedote

Hyvä taloustoimittaja, Varma julkistaa tammi-syyskuun 2020 tuloksensa perjantaina 30.10.2020 klo 11.00 alkaen mediatilaisuudessa. Tilaisuus järjestetään Varman toimistolla osoitteessa Salmisaarenranta 11, Helsinki. Tilaisuuteen on mahdollista osallistua myös etäyhteydellä. Toimitusjohtaja Risto Murto esittelee tilaisuudessa Varman tuloksen ja kertoo talouden näkymistä, ja sijoituksista vastaava varatoimitusjohtaja Reima Rytsölä kertoo Varman sijoitussalkun kehittymisestä ja markkinanäkymistä koronapandemian keskellä. Puheenvuorojen jälkeen on aikaa mediakohtaisten haastattelujen tekemiseen. Ilmoittauduthan tilaisuuteen 28.10. mennessä Voit ilmoittautua tilaisuuteen viimeistään 28.10. viestintäpäällikkö Suvi Vesteriselle, suvi.p.vesterinen(at)varma.fi, puh. 040 555 8029. Kerrothan ilmoittautumisen yhteydessä mahdollisesta erikoisruokavaliostasi ja oletko osallistumassa tilaisuuteen paikan päällä Varman toimistolla vai etäyhteydellä. Lähetämme linkin etäinfoon siihen ilmoittautuneille lä

Ansiokas ilmastoraportointi nosti Varman jälleen kansainväliseen vastuullisen sijoittamisen kärkijoukkoon PRI:n arviossa5.10.2020 10:42:00 EESTTiedote

Vastuullista sijoittamista edistävä, YK:n alainen PRI (Principles for Responsible Investment) nosti toistamiseen työeläkeyhtiö Varman vastuullisten sijoittajien kansainväliseen kärkijoukkoon arvioinnissaan. Teemana tänä vuonna oli ilmastoraportointi, ja kärkijoukkoon pääsi yli 2 000 jäsenorganisaation joukosta 36 sijoittajaa ympäri maailmaa.

Varman uudistettu kestävän kehityksen osakesalkku edistää YK:n tavoitteita ja omia ilmastotavoitteitaan14.9.2020 10:45:58 EESTTiedote

Työeläkeyhtiö Varma uudistaa vastuullisiin sijoituskohteisiin sijoittavan osakesalkkunsa, jotta salkku vastaisi paremmin Varman sijoitustoiminnan ilmastotavoitteisiin sekä edistäisi valittuja YK:n kestävän kehityksen tavoitteita. Valittuina teemoina ovat mm. ilmastonmuutoksen torjunta ja vastuullinen kuluttaminen. Salkun tavoitekoko on pitkällä aikavälillä 500-1 000 miljoonaa euroa.